kinderopvang

wat vinden jullie ervan dat de kinderopvang duurder wordt?
Ik werk zelf in de kinderopvang en daarom was ik wel benieuwd.
Zelf maak ik er geen gebruik van omdat mijn moeder oppast,maar zou zij dat niet meer kunnen dan kan ik straks mischien niet eens een gastouder vinden want die krijgen ook niks meer betaald.terwijl wij dan wel aan een gastouder zitten omdat we onregelmatig diensten hebben.
Ik weet niet of er echt ouders de opvang gaan opzeggen,vooral de hoge inkomens gaan veel meer betalen...
Ging het net zo goed met de werkende ouders en de kinderopvang.....
Ben wel benieuwd naar jullie mening.
groetjes piewie,mv Mila.

Een topic waar ik graag een reactie op geef, zoals jullie misschien uit het verleden nog wel weten...

Wij moeten 65 euro meer betalen per maand en dat is ongeveer precies waar ik op gerekend had. Wat nu namelijk nog over blijft is de verplichte werkgeversbijdrage, maal 2. De overheid draagt in mijn geval dus geen cent meer bij. Maar eerlijk is eerlijk ver die 65 euro per maand zal ik niet wakker liggen. Ik lig eerder wakker van het hele systeem en de ongelijkheid daarin.

Midden inkomens gaan 15 euro per maand meer betalen en de minima 5 euro per maand. Het lijkt mij dat dat ook goed te doen is.

De echte klappen zullen idd bij de gastouder opvang liggen, dus ik ben wel benieuwd naar de reacties van mensen die nu bij een gastouder zitten.

Ik voorzie wel dat de wachtlijsten bij de kdv weer flink op gaan lopen omdat dat voor veel mensen een goedkopere optie zal zijn dan gastouderopvang.

Annemieke

Ik vind het belachelijk dat het duurder wordt. Ik heb geen idee wat wij meer moeten gaan betalen, maar als het me teveel wordt dan zeg ik het echt op. Ik ga echt niet alleen voor de opvang werken. Mijn man heeft een eigen bedrijf en het loopt goed, maar hij komt echt niet met een vetpot thuis hoor. Maar ze gaan wel uit van de winst die het bedrijf maakt. Ja als hij dat nou echt mee zou nemen was het geen probleem geweest.

Ik moet het allemaal nog wel zien en anders zeg ik mijn baan op en bedenkt ik iets anders. Ik baal er in ieder geval wel van. En vind het ook heel slecht van Den Haag om er nu alweer zo in te snijden. Ik dacht dat ze moeders weer aan het werk wilden hebben, nou dit lijkt anders heel ergens anders op.

Wij wachten nog wel even af.

Gr. Natasja mv Jamie

tja, als je onregelmatige diensten hebt ben je idd moeilijk op een crèche terecht... vroeg mij af wat een gastouder tov de crèche (de ouders) kost? Is dat duurder?

Het was wel te verwachten dat het duurder ging worden, maar het is toch wel weer een smak geld uit m'n salarisje. We berekenen zelfs of het niet goedkoper wordt als mijn man nog een dag minder gaat werken!

Wat ik wel jammer vind, is dat de ouders dit weer allemaal moeten ophoesten, terwijl de werkgevers geen cent meer gaan betalen.  Dit is ook de grootste kritiek van verschillende partijen (stond vandaag in de krant).

Lisenka mv Tessa

Terug
Bovenaan