Kinderopvang

A

Anoniem

Guest
Tot nu toe hebben wij ons kindje niet naar de kinderopvang hoeven brengen, omdat wij het zelf konden regelen en omdat de oma's ieder een middag oppassen. Waarschijnlijk is er de komende tijd meer oppas nodig, helaas... De oma's kunnen het niet doen, en daarom zijn we toch op zoek naar een gastoudergezin.
Maar nu zal ons kleintje (7 maanden oud) 1 dag naar gastgezin gaan, 1 middag komt de ene oma bij ons thuis en een andere middag komt de andere oma bij ons thuis.
Is dat niet een beetje veel gewissel in de week. Zou het niet fijner zijn voor ons meisje als zij bij een  vast  iemand  terecht kan ipv bij 3 verschillende mensen (ookal zijn het haar oma's)??
Vriendinnen om me heen zeggen dat het wel kan, die wisselingen. Ik blijf er geen goed gevoel aan overhouden of bescherm ik haar nu gewoon teveel? Ik wil natuurlijk ook niet de oppasmiddagjes van de oma's afpakken (daar zijn ze nogal op gesteld).
Hebben jullie hier een idee over???
Groetjes

Hoi Hoi

Ik kan me wel voorstellen dat je twijfeld...ik werk zelf op een kinderdagverblijf, maar mijn beide kinderen zijn gewoon thuis. 1 dag bij papa en 1 dag komt oma. Nu gaat de oudste wel al naar school, die ging vroeger wel 2 dagen naar de creche en 1 dag kwam oma.
Nu met onze dochter van 7 maanden erbij heb ik besloten een dag minder te gaan werken zodat onze kinderen niet naar de opvang hoeven. Zelf vind ik het belangrijk dat vooral kleine kinderen lekker in hun eigen bedje kunnen slapen e.d.
Dat betekend niet dat ik de opvang slecht vind hoor, ik werk er tenslotte zelf! Een kinderdagverblijf vind ik leuk als kinderen er 2 a 3 dagen naartoe gaan, niet meer dan dat, dat word zoveel! Ze leren er met anderen spelen e.d. maar ipc leren ze dat ook op de peuterspeelzaal.
Je kunt het altijd nu zo oplossen, en tegen de tijd dat je kindje naar de speelzaal kan weer anders invullen.
Veel succes met je beslissing, het blijft altijd dubbel........

Groetjes Kirsten

Hoi hoi
Eigenlijk is het inderdaad onrustig. Drie dagen naar één en dezelfde opvang/omgeving geeft meer continuiteit en rust. Hoewel er op de meeste kinderdagverblijven ook wisseling van leidsters is natuurlijk. Een gastgezin weer niet.
Zelf heb ik mijn kinderen van 3 jaar en een half jaar naar een kleinschalig kinderdagverblijf, daar is wisseling van leidsters. Heel prettig.
Maar aan de andere kant: kinderen zijn flexibel, dus probeer het gewoon zou ik zeggen!

Terug
Bovenaan