kinderopvang

Als eerste wil ik even kwijt dat ik superblij ben dat ik weer kan inloggen!!! Heb vanaf de laatste keer dat ik gereageerd had op een discussie niet meer kunnen inloggen, héél vervelend maar ik ben er weer!

Ik wil even vragen hoe het bij jullie gaat met de kinderopvang regelen.
Het is bij mijn baas erg moeilijk om dit te realiseren blijkbaar en CAO-technisch is er niks meer geregeld:S
Ik vind dit erg lastig en zou graag willen weten hoe jullie het geregeld/opgelost hebben met jullie werkgever?!

Groet

Hoi,

Je hoeft niets meer te regelen via je werkgever, je kunt de tegemoetkoming van de kosten kinderopvang nu rechtsstreeks aanvragen op www.toeslagen.nl. Je kunt tevens een proefberekening maken op diezelfde site, ik weet niet of je al opvang hebt geregeld bij een kinderdagverblijf of een gastouderbureau? Er staan nl. mega lange wachtlijsten voor om je kindje te kunnen plaatsen, mocht je dit al wel geregeld hebben en je weet het uurtarief dan kun je in die proefberekening aangeven hoeveel uur je per maand wilt afnemen en vul je het uurtarief in, daarnaast moet je jouw bruto jaarinkomen invullen en het bruto jaarinkomen van je fiscale partner (als je die hebt maar daar ga ik van uit) heb je dit allemaal ingevuld dan kun je zien wat je maandelijks vergoed krijgt. Het verschil tussen de tegemoetkoming en de rekening van de kinderopvang is het bedrag wat je zelf moet betalen, in mijn geval is de tegemoetkoming € 215,= en de rekening van het kinderdagverblijf € 278,= voor 1 dag opvang per week, ik betaal dus € 63,= per maand zelf. Ik hoop dat ik je zo een beetje heb geholpen.

Groetjes,

Puk

Je hoeft idd niets meer zelf te regelen bij je werkgever. Ik zou idd snel actie ondernemen om je in te schrijven bij een kinderopvangorganisatie, de wachtlijsten kunnen enorm zijn!

SOucky

Terug
Bovenaan