kinderopvang

Naar aanleiding van het onderwerp over de kraamzorg begin ik me ook langzaam zorgen te maken over de kinderopvang. Dat wordt voor ons een veel groter probleem dan de kraamzorg vrees ik. Omdat broertjes en zusjes altijd voorrang hebben, en er worden er de komende tijd heel wat geboren..., kunnen wij echt nergens terecht. En we hebben er 2 te plaatsen! Worden mijn man en ik dus straks gedwongen om onze vakantiedagen op te maken voor kinderopvang, daar baal ik wel van. Een gedeelte kan ik opvangen met ouderschapsverlof, maar ik vind het toch heel erg scheef. En dan wil het kabinet ook de boel nog eens gaan terugschroeven en het gastouderschap moeilijker maken.
Ik ben opgegroeid met de leus (van de overheid): "een slimme meid is op haar toekomst voorbereid" (maw: studeren en werken en in je eigen onderhoud kunnen voorzien!), maar nu er kinderen komen blijkt dat mijn plaats toch gewoon thuis achter aanrecht en kinderwagen is! Op zich niets mis mee, als je daarvoor gekozen hebt, maar ik wil heel graag weer aan het werk straks en ik heb een baan die ik echt niet in 2 a 3 dagen per week kan doen.
Nog meer mensen die problemen hebben met de opvang? Hoe lossen jullie dit op?
groetjes, Rudy

Eh, komt misschien wat ongenuanceerd over bovenstaand stukje, met name over aanrecht en kinderwagen... maarreh.. ik kies uiteraard ook wel zelf voor de kinderwagen door kinderen te willen :) Ik wil ook voor ze zorgen.. Maar ik zou het graag combineren met mijn werk! En dat kan wellicht wat moeilijk worden. Nu kun je zeggen: sja, dat wist je vantevoren toch? Ja en nee.. in principe zou de combinatie mogelijk moeten zijn aangezien mijn man en ik allebei parttime werken (4 dagen). Dus met ouderschapsverlof en 2 dagen opvang zouden we het moeten kunnen redden.
groetjes, Rudy

heey

ik snap je probleem, ik werk zelf in de kinderopvang en er zijn enorme wachtlijsten..
je kan je kind plaatsen vanaf 3 maanden maar dan nog ben je er niet verzekerd van dat je dan op tijd de plek hebt
er wordt ook geadviseerd om voor het begin iets achter de hand te hebben
erg lastig als je dat niet hebt

heb je geen tijdelijke oppas? of een familielid?
of anders inderdaad toch vakantiedagen

mijn moeder gaat op de kleine passen dus ik heb gelukkig geen zorgen erover maar ik snap dat dat niet voor iedereen is weggelegd
mijn moeder is namelijk ook gastouder al jaren

succes xx

hoi hoi

onze zoon gaat al naar het kinderdagverblijf (BSO) en brengt dadelijk zijn broertje of zusje mee.. Gelukkig is er plek bij ons..
W.s. hebben we alleen meer opvang nodig, vanwege een nieuwe baan van mijn man... Dus dat is ff afwachten of we dat geregeld krijgen vanaf het begin... Maar anders wil oma tijdelijk wel bijspringen...
We wachten ff af.

Grjts
mama Peet

Hoi Rudy,

Ik ben het met je eens hoor! De overheid geeft veel tegenstrijdige signalen af. Borstvoeding wordt gepromoot, maar ga dan maar lekker kolven op je werk, want ouderschapsverlof is nauwelijks te betalen. Het gezin is de hoeksteen van de samenleving, maar bijna niemand kan het zich veroorloven om maar één-verdiener te zijn (ipv twee-verdiener).
Kinderopvang zou goedkoper en beter worden, maar dat schroeven ze nu ook helemaal terug. Walgelijk gewoon. Want volgens de regering moeten er meer kinderen komen om de vergrijzing te betalen. Snap jij het nog???
Ik hoop dat er voor jullie straks plek genoeg is!

Liefs, K

Ik heb het gelukkig voor onze beide kids kunnen regelen, de dagen die ik af wilde nemen (maandag en dinsdag) ging (nog) niet dus daar sta ik wel voor op de wachtlijst. In april 2009 hoop ik beiden op maandag en dinsdag te kunnen plaatsen voorlopig zijn zullen ze de maandagen en de donderdagen terecht kunnen. Het stond vandaag ook in de krant dat onze woonplaats veel te weinig mogelijkheden qua kinderopvang bied, ik denk dat de overheid de noodzaak van kinderopvang onderschat! Alles is zo extreem duur en het wordt alsmaar duurder zodat veel vrouwen wel moeten gaan werken om het hoofd een beetje boven water te kunnen houden en dan is het logisch dat er zulke enorme wachtlijsten komen! Wat ze met de kinderopvang willen wordt ik al helemaal niet vrolijk van, snijden in het budget geeft alleen maar een hoop onduidelijkheid en vooral heel veel onrust bij (aanstaande) ouders, de regering is momenteel angstaanjagend aan het korten in onze sociale voorzieningen.

Groetjes,

Puk

Terug
Bovenaan