Naar aanleiding van het onderwerp over de kraamzorg begin ik me ook langzaam zorgen te maken over de kinderopvang. Dat wordt voor ons een veel groter probleem dan de kraamzorg vrees ik. Omdat broertjes en zusjes altijd voorrang hebben, en er worden er de komende tijd heel wat geboren..., kunnen wij echt nergens terecht. En we hebben er 2 te plaatsen! Worden mijn man en ik dus straks gedwongen om onze vakantiedagen op te maken voor kinderopvang, daar baal ik wel van. Een gedeelte kan ik opvangen met ouderschapsverlof, maar ik vind het toch heel erg scheef. En dan wil het kabinet ook de boel nog eens gaan terugschroeven en het gastouderschap moeilijker maken.
Ik ben opgegroeid met de leus (van de overheid): "een slimme meid is op haar toekomst voorbereid" (maw: studeren en werken en in je eigen onderhoud kunnen voorzien!), maar nu er kinderen komen blijkt dat mijn plaats toch gewoon thuis achter aanrecht en kinderwagen is! Op zich niets mis mee, als je daarvoor gekozen hebt, maar ik wil heel graag weer aan het werk straks en ik heb een baan die ik echt niet in 2 a 3 dagen per week kan doen.
Nog meer mensen die problemen hebben met de opvang? Hoe lossen jullie dit op?
groetjes, Rudy
Ik ben opgegroeid met de leus (van de overheid): "een slimme meid is op haar toekomst voorbereid" (maw: studeren en werken en in je eigen onderhoud kunnen voorzien!), maar nu er kinderen komen blijkt dat mijn plaats toch gewoon thuis achter aanrecht en kinderwagen is! Op zich niets mis mee, als je daarvoor gekozen hebt, maar ik wil heel graag weer aan het werk straks en ik heb een baan die ik echt niet in 2 a 3 dagen per week kan doen.
Nog meer mensen die problemen hebben met de opvang? Hoe lossen jullie dit op?
groetjes, Rudy