kinderopvang??

Dag iedereen,

Ik ben benieuwd of jullie al ideeen hebben over hoe je het straks gaat doen met werk en kinderopvang?
Bij ons zie je heel veel opa's en oma's die oppassen maar ik wil dat eigenlijk niet.
Nu zit ik er over te denken om 2 dagen kinderdagverblijf aan te vragen.
Maar ik vind het wel moeilijk.
Mijn schoonmoeder past ook op mijn neefje, 1 dag in de week.
En mijn moeder zou het ook heel leuk vinden om op te passen.
En wat doe je je kind aan als je het naar een kinderdagverblijf brengt.....
Zijn daar veel verschillende leidsters bijvoorbeeld??
Moeilijk punt... Ik heb wel gehoord als je kinderopvang wilt dat je dat nu al haast aan moet vragen omdat er zo'n lange wachtlijst is...
Ben benieuwd hoe jullie dat doen..??

Groetjes Sandra

Hoi Sandra,

Onze tweeling gaat naar een gastouder. Dat heeft met de praktische reden te maken dat de reguliere kinderopvang niet flexibel is. Wij hebben onregelmatig opvang nodig, soms 2 uurtjes op donderdag, dan weer 8 op maandag  enz. Daarnaast past Beppe 1x per week op. Oma past af en toe op, want dit wil geen reguliere oppas zijn. Gemiddeld gezien is de tweeling 2 dagen (niet volledig) bij een oppas.

Wij zijn heel tevreden met onze gastouder. Het is wel wisselend hoeveel kinderen er zijn, omdat ze allemaal op wisselende tijden en dagen komen. Voor de tweeling is dat leuk, soms zijn ze alleen, soms met oudere kinderen, dan weer met jongere kinderen. Helaas is het wel duurder dan de reguliere opvang, maar zoals gezegd hadden we geen keus.

Ten aanzien van wachtlijsten hangt het er vanaf waar je woont en hoe het aanbod van opvang is. Het is altijd verstandig om tijdig te informeren bij de kinderopvang in de buurt. Kan je meteen kijken of het je wat aanstaat. Die beslissing moet je toch echt op gevoel nemen.

Succes,
groetjes,
Martine

Hoi martine,

Bedankt voor je reactie! Hoe is het met je? Wij hebben afgelopen donderdag onze 1e echo gehad en alles was goed. We konden het hartje zien kloppen, heel apart!

Hoe is dat bij jullie geregeld met de vakanties dan? Als jullie gastouder op vakantie gaat zeg maar? Want je kunt je kindje dan ook naar een andere gastouder brengen maar die kent hij/zij dan helemaal niet... Of lossen jullie dat op met de oma's?
Ik wil straks 27 uur gaan werken, dat betekent dat we de ene week di +do oppas nodig zijn en de andere week di + do + vr. Ik wil de oma's vragen of die de vrijdag om beurten voor hun rekening willen nemen en dan voor de di + do een andere oppas proberen te regelen. Ik wil liever niet afhankelijk worden van de oma's....
Het blijft moeilijk vind ik, wanneer doe je het beste voor je kindje?

Groetjes Sandra

quote: moon78 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-07-2008 13:26:25'));

Hoi martine,

Bedankt voor je reactie! Hoe is het met je? Wij hebben afgelopen donderdag onze 1e echo gehad en alles was goed. We konden het hartje zien kloppen, heel apart!

Hoe is dat bij jullie geregeld met de vakanties dan? Als jullie gastouder op vakantie gaat zeg maar? Want je kunt je kindje dan ook naar een andere gastouder brengen maar die kent hij/zij dan helemaal niet... Of lossen jullie dat op met de oma's?
Ik wil straks 27 uur gaan werken, dat betekent dat we de ene week di +do oppas nodig zijn en de andere week di + do + vr. Ik wil de oma's vragen of die de vrijdag om beurten voor hun rekening willen nemen en dan voor de di + do een andere oppas proberen te regelen. Ik wil liever niet afhankelijk worden van de oma's....
Het blijft moeilijk vind ik, wanneer doe je het beste voor je kindje?

Groetjes Sandra

Hoi Sandra,

Wij hebben gisteren onze eerste echo gehad. We hebben het hartje gezien en gehoord. Heel bijzonder weer om dat weer te zien. Ik ben nu 8+1.

Onze gastouder is nu inderdaad bijna terug van 3 weken vakantie. Dat levert wel wat problemen op, waar we creatief mee om zijn gegaan. Dus deels oma's en deels heb ik er wat overuren en vrije dagen aan opgeofferd, en deels 's avonds gewerkt, aangezien ik wat flexibeler mijn werktijden kan indelen. Maar ik ben blij als de oppas er volgende week weer is.

De kinderen vinden het geweldig om naar de oppas te gaan. Ze zien daar andere kinderen, waar ze veel van leren. Nu is de tweeling ook niet moeilijk en passen ze zich makkelijk aan, dat maakt het ook gemakkelijker. Misschien dat ze het minder leuk vinden als ze ouder worden, maar dat zien we dat wel.

Ik heb er vanaf het begin geen moeite mee gehad om ze daarna toe te brengen. Ik zou zelf ongelukkig worden als ik hele dagen thuis zou zitten, ik heb de uitdaging van het werk gewoon nodig. Als ik dan thuis ben, heb ik ook alle aandacht voor ze. Voor mij de ideale oplossing en zo ben ik volgens mij ook een leukere moeder.

gr,
Martine

Feline gaat 3 dagen per week. (sta wel ingeschreven voor 2 andere dagen, wil de dinsdag en donderdag ipv woensdag en vrijdag en de maandag vind ik wel prettig)
En de tweede wordt ook voor diezelfde dagen ingeschreven.
En inschrijven doe ik na de echo of zelfs na de vakantie.

groetjes Maris

Hallo!

Ik wil, als het mag,  3 dagen gaan werken en mijn vriend kan 1 dag uitgeroosterd worden. Dan blijven er 2 dagen over. Wij kiezen eerst voor een gastoudergezin, grote problemen met flexibele creches in de grote stad en tevens wachtlijsten! Na een jaar kunnen we altijd nog overstappen. Met 10 weken, volgende week, heb ik de 2e echo daarna ga ik wat actie nemen!

Hallo Sandra en andere (aanstaande) moeders,

Hoe je het straks wil gaan regelen met opvang en werken is natuurlijk je persoonlijke keuze, maar als je professionele opvang wil, raad ik je aan je nu in te schrijven. Bij onze eerste (Heleen, nu 19 maanden) had ik het ook rond deze tijd gedaan, en pas een week voor ik weer aan het werk moest was alles rond! (Dat gaf bij mij wel een hoop stress, maar gelukkig is het nu goed geregeld).

Wij hebben voor een kinderdagverblijf gekozen, met incidentele oppas bij oma (bijvoorbeeld bij ziekte, en af en toe een dagje omdat het zo leuk is). Het kinderdagverblijf heeft  een duidelijik dag programma, veel voorzieningen en doet heel veel dingen met de kinderen. Als je pech hebt heb je wel veel verschillende leidsters, omdat die natuurlijk niet 5 dagen van 7.30 tot 18.00 kunnen werken.

Gastouders zijn vaak flexibeler, maar het moet wel goed bij je passen, en je moet elkaars opvattingen over de opvoeding wel delen. Ook wordt de subsidie regeling aangepast, dat kan het aantal gastouders nog wel eens doen verminderen.

Succes met kiezen.

O ja, schrijf je bij alle kinderdagverblijven in de buurt in, en ga daar later kijken en hoop dat het kinderdagverblijf van jou keuze ook plek heeft. En regelmatig bellen om te vragen wat je plek op de wachtlijst is schijnt ook te helpen.

Groetjes,

Marjan

Hallo,

Ik en mijn partner zijn beide een dag thuis door de weeks. De drie dagen die overblijven, daarvan gaat zoonlief 1 dag naar de oma's en opa's en 2 dagen naar het kinderdagverblijf. Hij heeft het daar erg naar zijn zin. Van mij zou hij die derde dag ook naar het kinderdagverblijf mogen, maar de oma's vinden het zo gezellig als hij komt. En ik vind het ook wel goed dat hij een goede band met ze opbouwt.

Zoonlief heeft nu na ongeveer een jaar de dagen opvang die ik graag wilde (ma-do) maar nu er een tweede aankomt vraag ik me wel af hoe dit nu zal gaan op het kinderdagverblijf. We zullen zien. Ik ben flexibel in de dagen die ik ga werken en mijn man ook, dus da is een luxe.

Ik ga wel snel inschrijven, maar vind het wel raar om eerder in te schrijven dan dat de familie het weet...maar ja dat moet....

kim

Terug
Bovenaan