Kinderopvang

Hallo allemaal,
Nu ik bijna mijn 12 weken echo krijg(vrijdag over een week) ben ik toch maar eens aan het nadenken over de mogelijkheden van kinderopvang. Ik ben benieuwd waar jullie voor kiezen en waarom?
Groetjes,
Karin

Ik werk alleen op tijden dat manlief thuis is....op 1 uur na (inde week)
straks als de baby er is dan zal het om een gat van 2.5 uur zijn. Maar mijn man neemt ouderschapsverlof op voor die 2.5 uur in de week..En dan kan lang aan dan..En tegen de tijd dat zijn uren op zijn , dan zien we wel weer hoe we het oplossen..Maar volgens mij duurd dat iig een jaar..ik dacht zelfs 2 jaar..
Bij mijn andere 2kinderen pastte mijn ouders op voor die 2.5 uur in de week. Maar ze zijn ondertussen ook weer 5 jaar ouder, en willen we ze niet weer verplichten om op te passen.. ( gezondheid is nl niet helemaal top meer)...
We vinden het erg fijn dat er gewoon altijd 1   van de ouders er voor ze zijn...en we kunnen het ook zo regelen dus komt dat allemaal erg mooi uit. Ik ben zeker niet tegen kinderopvang..Maar ik (wij) vonden dit erg prettig.Ze zijn beide naar speelzalen geweest.(vanaf de lft van 2 jaar...en tegen de tijd dat ze bijna naar school moesten,gingen ze elke ochtend naar de speelzaal. OM beetje in het ritme van school te komen...
Dus ik denk dat het bij de derde spruit weer hetzelfde zal gaan...

Hoi,

Wij hebben toevallig dit weekend de papieren voor aanmelding bij een kinderdagverblijf bij ons in de buurt ingevuld. Max drie dagen hoor. Aangezien mijn man vaart en ikzelf in het onderwijs werk kan het nog al eens voorkomen dat ik voor 's avonds ook nog oppas nodig heb of voor een extra dag en dan willen mijn ouders wel oppassen.

Gevoelsmatig vind ik drie dagen kinderdagverblijf meer dan genoeg.

Groetjes!

Onze dochter (nu 21,5 maand) zit vanaf dat ze 12 weken oud was 2 dagen per week bij een gastouder. Ze heeft het daar super naar haar zin en ik zou echt niet meer anders willen!
Zo veel flexibeler qua tijden en door de kleine groep kinderen is er denk ik ook veel meer aandacht.
Er is ook nog een kindje van nu bijna 9 maanden en nog eentje die een maandje ouder is dan Hannah. Daarnaast ook nog drie eigen kinderen (7 (bijna 8), 13 en 14 (bijna 15), maar die zitten overdag natuurlijk veel op school).

Onze tweede gaat daar straks ook gewoon naar toe.

Hi Karin,

spannend je echo vrijdag!!!

Ik wil na mijn verlof 3 dagen per week gaan werken. We willen ons kindje dan 2 dagen per week naar een kdv brengen en 1 dag per week past mijn moeder op, bij ons in huis. Geeft een hoop rust denk ik en kindje is lekker hele dag thuis. Een dag in de maand neemt mijn man dag vast een dag vrij, zodat mijn moeder die dag niet hoeft te komen, is toch wat praktischer ivm vakanties enzo.
Mijn moeder en haar man gaan vaak op vakantie dus we zullen soms toch iets anders moeten regelen of zelf vrij moeten nemen, maar we zijn al enorm blij dat ze een dag wil komen oppassen!

Groetjes Jannie

Ik werk in de zorg en sinds we kinderen hebben  draai ik alleen nog maar nachtdiensten. Daar heb ik 7 jaar geleden bewust voor gekozen, zodat ik overdag bij m'n kids kan zijn.
Dus heb eigenlijk nooit oppas nodig, omdat m'n man s nachts thuis is. Ik werk gemiddeld 2 nachten in de week.

Zeg niet dat ik altijd s nachts blijf werken hoor, misschien als de kids groter zijn dat ik wel weer voor overdag kies. Maar momenteel is dit voor ons de beste oplossing.

Terug
Bovenaan