Kinderopvangtoeslag, kinderbijslag, al die gelden!!

hallo dames!

Ik wordt kierewiet van al die regeldingen omtrent je kleintje... Om zeker te weten dat ik niks vergeet, hier een vraag voor de 'al' mama's!

Waar kan ik allemaal geld vandaag trekken nu er een kleintje komt?

Ik weet dat ik kinderbijslag krijg, en dat ik hier niet veel voor hoef te doen (zij contacten mij)

Daarnaast dan de kinderopvangtoeslag (ons ukkie gaat 1 dag in de week naar het kdv)

Kindgebondenbudget hebben wij geen recht op...

Vergeet ik iets?

Alvast bedankt!

Hoi,

de kinderopvangtoeslag moet je zelf aanvragen, doe dit vooral erg op tijd! Bij ons duurde het 6 maanden eer de aanvraag behandeld was, dat kostte een hoop geld. Zodra je een sofinummer (krijg je automatisch) voor je kindje hebt kun je het aanvragen.
De kinderbijslag wordt automatisch geregeld, en eventueel het kindgebonden budget ook, maar je geeft zelf al aan dat je daar geen recht op hebt.
Volgens mij zijn er verder geen potjes voor kinderen, helaas hahaha

Groetjes Danielle

Verder is er niks waar je geld van kan krijgen...
of je moet alleenstaande moeder zijn dan krijg je dus wel kinderbudget gebonden maar dat ben je dus niet.

Kinderbijslag word indd vanzelf geregeld...is trouwens ook niet veel hoor !

Succes

Zoals al eerder beschreven je kan pas actie ondernemen als je een sofienummer heb voor je kindje dus pas na de geboorte! Relax dus nui nog ff.. haha

Is wel een geregel he allemaal?

Jeetje mina joh... het was sowieso nog een heel gedoe want we wisten niet of we wel kinderopvang zouden kunnen krijgen (ik werk onregelmatig in de zorg). Nu heb ik het eindelijk voor elkaar dat ik 1 dag in de week standaard een dagdienst kan werken dus kan ze naar een kdv, en ontlastten we de opa's en oma's...

Maar wat raar dat je nog geen kinderopvangtoeslag kan regelen?? Ik zie het ook niet echt zitten nee om 6 maanden voor te moeten schieten eer de belastingdienst het rond heeft en geregeld...

Ik ben misschien erg op tijd hahaha maar we gaan een hele onzekere periode in ( in jan/feb of maart wordt ons huis pas opgeleverd en in jan komt dan, als het goed is ons eerste ukkie) dus een hoop gestress en geregel...Wil nu al zo veel mogelijk geregeld hebben nu ik het nog op mijn dooie gemakkie kan doen...

Wel jammer dat er niet meer geld te trekken valt van de staat... Zou toch leuk geweest zijn hahahaha

Terug
Bovenaan