Kinderopvangtoeslag regelen

<p>Hi iedereen!</p><p>Ik zit even met het volgende. Ik ben nu zwanger van ons meisje, in februari uitgerekend. Door de zwangerschap en nogal wat complicaties zit ik nu in de ziektewet. Wanneer ik na de zwangerschap weer in staat ben om te werken weet ik nog niet. </p><p>Uiteindelijk wil ik wel weer aan het werk en onze dochter voor ongeveer 2 dagen in de week naar de kinderopvang laten gaan. Vanaf wanneer dat is en op welke precieze dagen kan ik dus nog niet zeggen, want ik weet niet wanneer ik mij weer goed genoeg voel. </p><p>Hoe kan ik dit het beste aanpakken mbt kinderopvang regelen? Want er zijn vaak wel wachtrijen toch? Ik wil namelijk voorkomen dat ik straks weer aan het werk ga, maar dat ons kind nog niet bij een opvang terecht kan. Ik kan alleen nog niet iets specifieks doorgeven vanaf wanneer en voor hoeveel uur etc ik gebruik wil maken van de opvang..</p>

Oh ik zie nu pas dat ik in de titel ‘kinderopvangtoeslag’ heb staan, in olats van gewoon ‘kinderopvang’. Ik bedoel dus niet de toeslag, maar echt de opvang zelf regelen :p

Het hangt er zoiezo vanaf naar welke kinderopvang als je gaat. De ene heeft veel langere wachttijden, en bij de andere kun je zo terrecht. Ik zou om je heen kijken waar je je kindje graag zou willen brengen, een afspraak maken voor een rondleiding, en daar je vragen stellen over eventuele wachttijden enz.  Dan heb je een idee. Misschien kan de kleine wel terrecht wanneer jij weer denkt aan het werk te gaan, of staat er toch eerst een wachtlijst. 

Ik geef als tip je kleintje wel vast aan te melden, vanwege de wachttijden inderdaad. Ik werk zelf in de kinderopvang en bij ons, dus ik denk bij meerdere wel, zijn ze best flexibel. Mocht je kleine aan de beurt zijn maar het nog niet nodig zijn kun je prima een datum afspreken wanneer dit wel is zonder dat je plek vervalt. Een andere optie is haar al wel vast naar de opvang te brengen mocht er al plek zijn maar je nog niet werkt, zodat zij vast kan wennen aan de opvang maar je haar wel direct kan halen voor het geval het nog niet gaat (wat lastiger is als je op je werk zit neem ik aan) en je ook even tijd voor jezelf hebt. 
Succes! 

Bel anders even met de kinderopvang die je op het oog hebt. Elke stad is anders qua wachttijden maar ook is de ene opvang meer in trek dan de ander. Wij hebben onze toekomstige dochter (wordt ook februari verwacht) al begin juli op moeten geven en toen zat er al 1 voorkeur dag te vol waardoor ze voorlopig 1 ipv 2 dagen naar de kinderopvang kan. 
Succes met het regelen ? 

Terug
Bovenaan