Kinderopvangtoeslag, wie heeft er ervaring?

Dag, wij hebben per 1 juni 2009 opvang bij de creche. Wie heeft er ervaring met het direct laten verrekenen van de toeslag van de belastingdienst aan de creche, of is het handiger het totaalbedrag zelf over te maken? Klopt het dat er einde van het jaar een totaalberekening komt? Wij hebben namelijk per maand 89,25 uur aan opvang, maar die ,25 kunnen we niet invullen op de site.

Wie heeft er ervaring en tips?

Alvast hartelijk dank!

Hoi,

Ik maak al 3 jaar gebruik van kinderopvangtoeslag en ik maak ook maandelijks zelf alleen de eigen bijdrage over aan de creche (dus de belastingdienst maakt wat hun vergoeden over naar de creche iedere maand op de 20e). Je kan gewoon een aanvraag invullen op basis van jullie inkomens en de uren, uurtarief enzo invullen van het kdv van je kindje! Dan kan je op een gegeven moment een rekeningnummer  invullen en dan vul je die van de creche in met hun gegevens, na een aantal weken krijg je bevestiging en weet je precies wat je eigen bijdrage is! Wat betreft die 0,25 dat klopt dat kan niet, ik heb dat ook en idd aan het eind van een jaar krijg je een soort jaaropgaaf van het kdv en een breif van de belasting en die vul je in, totaal aantal uren over 2009 enz...Je kan hem nu al invullen en ingangsdatum per 1 juni zetten dan heb je dat al geregeld! Als je meer vragen heb hoor ik het wel!

xxx

Bedankt voor je reactie. Moet je dan bij het einde van het jaar je eigen gegevens invullen qua rekeningnummer omdat daar dan de eindafrekening plaatsvindt?

Het is hier nog gepuzzel omdat ik deel een ouderschapsverlof opneem, dus einde van het jaar weet ik ook pas exact mijn jaarinkomen van het afgelopen jaar.

Hoi,

Je krijgt nadat je je jaaropgaaf gedaan hebt een brief met daarin de hoogte van het bedrag dat je moet bijbetalen (je/jullie hebben meer verdiend dan opgegeven) of je krijgt geld terug (je hebt minder verdiend dan opgegeven). Mijn advies is geef een wat ruimer toetsingsinkomen op dan zit je veilig en krijg je wat terug, ik ga er altijd 1000 euro boven zitten (gezamelijk dan he, mijn man en ik ) Dan staat er op de brief of je rekeningnummer juist is zoja laat het zo nee pas het aan! Eigenlijk is het heel simpel! Succes he!

xxx

Terug
Bovenaan