kinderopvangtoeslag

Ik heb dit een week of 8/9 geleden aangevraagd maar nog niets gehoord.
Ik had het ook eerder moeten doen, maar hadden pas in juli besloten dat we voor kdv gingen en daar was dan ook meteen plaats in Novenmber voor Merel.(ze was toen 10 weken)
Had er niet bij stil gestaan dat je dat toen via internet kon aanvragen ( kwam ook zoveel op je af tijdens de zwangerschap en geboorte)
Maar dat is nu dus al weken geleden gebeurd.

Wie weet hoelang het duurd (op internet staat 8 weken, maar dat zegt niets volgens mij)

Hoi,

Ik heb er geen ervaring mee hoor, maar misschien moet je toch eens gaan bellen met de belastingdienst. Het zou best eens kunnen dat jouw aanvraag ergens is blijven "hangen".

Groetjes Fonske.

Hoi Elise,

In mijn werk heb ik veel met de Belastingdienst van doen. Het afgelopen jaar hebben ze een flinke reorganisatie gehad en lopen met veel zaken achter. Ik weet niet hoever ze inmiddels zijn ingelopen aangezien ik pas in januari weer hoef te gaan werken. Maar je kunt er het beste maar vanuit gaan dat het waarschijnlijk langer duurt dan die 8 weken die ze hebben aangegeven.
Je zou de Belastingtelefoon kunnen bellen, maar daar wordt je meestal niet vrolijker van! Vaak duurt het lang voor je erdoor bent en is nog maar de vraag of ze je kunnen helpen. Maar misschien kunnen ze je een antwoord geven. Als je gaat bellen moet je er in ieder geval voor zorgen dat je je sofi-nummer bij de hand hebt.

Ik moet de aanvraag nog indienen, ben benieuwd hoe lang het bij mij gaat duren.

Groetjes,
mama van Tijs

Hoi Elise,

Ik zou misschien toch ff bellen naar de belastingdienst. Elke keer al ik een wijziging ( Yenna ging eerst 1 dag, toen 2 en nu weer 1 dag naar het kdv ) en de aanvraag van Yari ging invullen via internet heb ik binnen 6 weken bericht gehad.
2  weken terug heb ik de aanvraag voor 2007 gedaan, ben benieuwd wanneer ik hier iets van hoor, is wel errrruuugggg gunstig. We krijgen in 2007 veel meer terug als in 2006.
Niet verkeerd toch ??

Succes ermee.

Groetjes Marina.

even een vraagje,
bij aanvraag kinderopvang toeslag vragen ze ons bruto jaarinkomen, ik neem aan als ik dit voor 2007 aanvraag dat ik dan ook mijn loon van 2007 moet doorgeven toch?
hoe hebben jullie dit gedaan?

alvast bedankt.
groetjes pally

Hoi,

Eigenlijk hoor ik hier niet thuis (Dean is 5 oktober geboren), maar ik wilde toch even reageren. Het is namelijk zo dat per 1 januari 2007 de werkgevers verplicht zijn om bij te dragen aan de kinderopvang. Omdat de overheid dit direct wil verrekenen zal het bedrag van de kinderopvangtoeslag hoger zijn. De werkgeversbijdrage zit hier dan namelijk al bij. De overheid is er nog steeds mee bezig en het gaat niet zo snel zoals je wel doorhebt.

Groetjes,

Nelly

Terug
Bovenaan