kinderpartijtje

Wat geeft men vandaag de dag uit aan een kinderpartijtje?

Dat is elk jaar weer de vraag.
Ik ben zelf iemand die het liever buiten de deur doet, geen rommel en narigheid in huis. Vaak is alles met 1 klik geregeld!

Nou zijn er zoveel verschillende mogelijkheden, ook afhankelijk van in welke periode je jarig bent, maar er is gewoon te veel!
Het meeste kan ik direct al doorstrepen omdat het voor mij simpelweg te duur is!
Ik zorg het liefst voor een compleet pakket, met eten en drinken erbij.
Meestal gaan er zo een 8 kindjes mee, dit is inclusief de jarige en broertje. Dus er gaan 6 uitnodigingen de deur uit!

Zelf wil ik elk jaar weer iets nieuws verzinnen, tenzij het zo een mega succes was.... dan vind ik het niet erg om een partijtje te herhalen.

Maar dan... de kosten!
Soms doet het pijn aan mijn ogen!
€20 per kind haal je al snel... met 8 kids lopen de kosten dan al op naar €160!
Nou vind ik dat toch net even iets te veel!
mijn droom is altijd om rond de €120 te zitten. Dit vind ik een mooi bedrag, als alle kids dan een super dag hebben, eten, drinken, snoepjes en een leuke activiteit, dan vind ik het zeker waard!

Maar hoe denken anderen hierover?
de schoolplein verhalen die je wel eens hoort maken mij soms wat bang. Het lijkt wel of elke ouder het mooier, beter en groter wil dan de vorige. (ja inderdaad elke OUDER)

Hoe zwaar weegt het voor jullie mee als de hele middag verzorgd en ingevuld is, en je eigenlijk zelf ook alleen maar hoeft te genieten van al die vrolijke en enthousiaste koppies? want we doen het tenslotte toch voor de kids?

graag lees ik jullie ervaringen en reacties, wat hebben jullie gedaan, hoeveel kids waren er mee, hoeveel heeft het gekost en zou je het nog een keer doen?
 
Hoi Frida, 
best interessante topic. Zelf zijn we hier nog lang niet aan toe aangezien ons ventje nog maar 11 maanden oud is. Maar als ik terugdenk aan “vroeger” +/- 15 tot 20 jaar geleden hoe het bij onszelf ging zijn er best een paar leuke dingen te bedenken die de schade aan portemonnee en je eigen huis beperkt houden ;)
 
Al hangt het natuurlijk wel sterk af van de leeftijd van de kids en of het een jongens/meisjes/gemengd feestje is wat als leuk wordt gezien qua invulling. 
 
- zwemmen is altijd leuk, ook vaak voor een paar euro gelijk patatjes enzo te halen bij het zwembad en (gratis) drinken 
- je kan ook investeren in een uitputtend eerste deel van het feestje (bijv. Indoor skiles / klimles/ paardrijles etc.) met aansluitend thuis patatjes eten en film kijken. Aangezien de kinderen best moe zijn geworden zal je huis op wat bordjes en bekertjes na lekker netjes blijven :) het eerste del van het feestje is wat duurder maar het tweede deel natuurlijk spotgoedkoop waardoor het geheel meevalt
- we hebben ook wel eens iets gedaan als naar een pottenbakkerij of kaarzenmakerij waarbij je dan zelf ook lekker bezig mocht (wel meer iets voor meisjes gok ik) en dan aansluitend eventueel wat eten bij Mc Donalds of een snackbar bijv. 
- mocht je het wel thuis zien zitten, gourmetten is ook altijd een hit. (Of WAS tenminste in onze tijd xD) eventueel eerst van te voren een speurtocht door de woonwijk o.i.d. Om de schade aan je eigen huis wederom beperkt te houden en de kids wat uit te putten. 
Tsja dat was al mijn inspiratie wel een beetje. Weet niet hoe oud je kids zijn en wat je zelf vaak doet met feestjes. Ben benieuwd! 
 
 
 
 
Wij waren eerst ook in de veronderstelling dat een kinderfeestje thuis veel gedoe was. Maar na wat rondzoeken hebben we wel een site gevonden die allerlei pakketten en themakisten aanbied voor kinderfeestjes thuis.
We hebben kortgeleden een themakist besteld bij kinderfeestje-idee en daar hebben we een EscapeRoom themakist besteld. Daarmee kun je een kamer in je eigen huis ombouwen tot EscapeRoom was een groot succes. Dat is geschikt voor de leeftijd van 10-12 jaar.
Eerder hadden we daar ook een lasergamekist besteld en bij ons in de buurt in het bos gelasergamed.  Je krijgt die dan via Post.nl tijdig binnen en kunt ook via een Post punt terugsturen. Lekker handig. Dan ben je voor tussen de 5 en 7 euro per kind klaar. En we kregen reacties als: het beste feestje ever....   Kortom een kinderfeestje hoeft om leuk te zijn echt niet duur te zijn.
Zij hebben meer feestjes zoals Wie-is-de-Mol themakist en Expeditie Robinson. Maar ook speurtochten, beauty pakketen, etc.  Kortom wij kiezen voorlopig voor een feestje thuis.
Groet Ron
 
Terug
Bovenaan