kinderschoenen...hoe werkt dit??

Hoi dames,

Ik moet binnenkort laarsjes gaan halen voor mijn dochter, maar ik heb geen idee waar ik het beste heen kan gaan. Wat zijn goede merken? Liefst niet al te duur natuurlijk. En naar welke winkel(s) kan ik het beste gaan? Graag hoor ik tips!!
Alvast bedankt!

Groetjes Ciomama
 
hoi hoi,

Loopt je meisje al goed? Of stapt ze net? Dat is belangrijk ivm de zool. Als ze net stapt, kan je het beste een flexzool nemen. Die heb je van verschillende merken. Als je naar een beter schoenenwinkel gaat, meten ze het voetje op in de lengte en breedte. Ik heb voor mijn zoontje schoentjes van shoesme. Dat is een beetje de middeklasse qua prijs. Die hebben alle soorten zool. Maar andere merken zijn vast ook helemaal oke. als je maar goed op laat meten.

Succes ermee.

Groetjes
 
Bijvoorbeeld Dolcis heeft goede schoenen er tussen die ook nog betaalbaar zijn. Waar je naar moet kijken is of de zool "dubbel" te vouwen is, dus een soepele schoen en ik geef persoonlijk de voorkeur aan echt leren schoenen. Ik betaal liever € 15,= meer voor een echte goede schoen, dan dat ik een flutschoen heb waar ze niet goed op (kunnen) lopen.
 
Als je kindje nog niet loopt, mag de voet nog niet gevormd worden door de schoen. Daarom worden leren slofjes aanbevolen. Mocht je die niet mooi vinden (net als ik) houdt dan de pasvorm in gedachte en ga op zoek naar een vergelijkbare schoen in een ander model.

Betaalbare en goede schoenen voor kindjes die al wel goed en langer lopen zijn die van Dr. Visser. Volgens Kassa (een paar jaar terug) zeer goed uit de test gekomen en zeer betaalbaar.

Gr. Tamara.
 
@cootje:
De zool moet dubbel te vouwen zijn, dat klopt, maar wel op het juiste punt: ter hoogte van de bal van de voet. Heel veel schoenen vouwen in het midden dubbel en dat is ook niet goed.
 
hoi ciomama,

ook onze dochter loopt nog niet goed (wel aan 1 hand en rond de tafel). aangezien wij thuis een stenen vloer hebben vinden we het wel belangrijk dat ze goede schoenen heeft.
wij zijn vandaag bij van Haren geweest en daar zagen we schoentjes van elephante. deze kun je dubbelvouwen en ik merkte al gelijk dat ze er goed op liep (rondje winkel gedaan), maar we hebben ook haar voetje laten opmeten zodat we zeker weten wat voor een maat ze heeft.
succes met zoeken naar leuke schoentjes

ps. deze schoentjes waren ook nog in de aanbieding (30 euro)
 
Hoi!

Hier een schoenkenner. Ik ben werkzaam in een schoenenspeciaalzaak.

Trek kinderen niet te snel schoenen aan. Je pest een kind hier eerder mee dan dat je ze een plezier doet. Dus...als een kind echt goed loopt trek je schoenen aan. Een flexibele zool is de eerste maanden lekker, daarna kunnen ze al vrij snel naar 'gewone stevige schoenen'. Schoenen moeten vooral goed sluiten. Merk is daarbij niet zo belangrijk. In de hiel en over de voorvoet moet de schoen vast zitten. Vaak zijn goedkope schoenen van bijvoorbeeld Schoenenreus veel te wijd! Kinderen gaan er op den duur in sloffen. Mijn dochter kreeg toen ze echt goed los ging lopen schoentjes van Gattino met flexibele zool. Lage schoenen (laarsjes zijn vaak nog te hoog waardoor kinderen er niet lekker op lopen en al helemaal niet lekker mee kunnen spelen en kruipen. wacht met hoge laarzen het liefst tot ze 3 jaar zijn!, ook al staat het schattig!). Gattino heeft voor veel voetjes een fijne pasvorm. Nu draagt ze al een paar seizoenen achter elkaar schoenen van Develab. Voor haar de ideale pasvorm, maar dat hoeft niet perse voor iedereen. Schoenen moeten passen! Dat is simpelweg het belangrijkst. Kijk niet naar de maat en de breedte maar naar hoe de schoen om de voet zit. Wordt er 23 gemeten maar past een 22 toevallig beter omdat deze wat groter utivalt? Laat je dan niet misleiden door de getallen. En...tip van de week: koop schoenen nooit op de groei! Kans bestaat dat een kind een seizoen lang op te grote schoenen loopt waardoor ze EN niet lekker lopen EN ook nog eens veel sneller slijten. Dan helaas, pindakaas later nog een paar schoenen kopen. Dat risico loop je met kinderen. Mijn idee is altijd: bespaar niet op je kinderschoenen en bespaar er desnoods voor. Het is echt belangrijk! Je kunt beter besparing op kleding dan op schoenen.

En nog een tip voor veel ouders van nu: trek je kinderen geen schoenen aan die JIJ mooi vindt. Er leuk uitzien is natuurlijk prima, maar laat dit niet ten kosten gaan van speelplezier, en het lekker zitten. Soms lijkt het erop dat ouders hun kind er vooral heel mooi willen uit laten zien en vervolgens zie je aan die kinderen dat het helemaal niet lekker zit of zich er niet prettig in voelen.....
 
Terug
Bovenaan