kinderstoel auto

hmimes

New member
kijken jullie al naar een auto kinderstoel ?
Die van mij steekt er haast uit dus vanaf 9 mnd mag hij inpricipe in een ander stoel . Heb de familliefix jeetje wat is dan een autostoel duur ervoor .
 
Ik wil Stijn zo lang mogelijk in de maxi cosi laten. Ook al zit de hele bak al vol. Hij steekt er nog net niet met zijn hoofd overheen. Met zijn voeten steekt hij allang buitenboord. Ze mogen vanaf 9 maanden in een andere stoel, het moet nog niet he. Stijn kan ook nog niet goed zitten. Voor de maxi cosi heb ik in de auto een zapp onderstelletje liggen waar ik hem heel gemakkelijk op kan zetten. Dat kan dan dus niet meer en zou hij in een buggy moeten...kan ook hoor, maar ik vind het nu nog wel makkelijk zo. Maar heel lang kan hij er niet meer in, want als zijn hoofd er overheen gaat steken, is het natuurlijk niet meer veilig.
 
Hee meid,

Wij hebben onlangs 2 autostoelen gekocht. De Maxicosie Priori. We gaan ze wel binnenkort in de auto zetten. Dean en Jack kunnen zelf zitten en ook al passen ze nog wel heel, heel even in de maxicosies, ze willen daar nu rechtop in gaan zitten en dat vind ik niks, ze vinden het zelf ook niet leuk meer.

Voor mijn rug minder prettig maar ach....ook dat komt wel weer goed. Op deze stoelen zit ook een slaapstand. Bij ons pastte er sowieso geen maxicosies op de kinderwagen dus dat is bij ons niet aan de orde, altijd overzetten van auto in kinderwagen.

Dean en Jack zijn dan 10 maanden. Liefs
 
hier kan die nog niet zelfstandig zitten is nog geen 9 mnd . Lijkt me wel prettig de auto stoel niet meer sjouwen van die zware maxi cosi de autostoel kan je gewoon in de auto laten lijkt me toch ?
 
Ja tuurlijk laat je die in de auto alleen moet je je kind nu tillen naar de auto ipv kind in maxicosie naar de auto. In ons geval was dat laatste toch makkelijker maar met 1 kind lijkt het eerste me weer makkelijker.

Liefs
 
Wij gebruiken ook nog zo lang mogelijk de maxi cosi. Schijnt veiliger te zijn en kan tot 12mnd. Ik zou wel wachten tot hij zelfstandig kan zitten voor je overstapt. anders is de belasting voor zijn rug erg groot. Chris kan al 2wk zelfstandig zitten en zelf gaan zitten. Toch willen we de lange rit naar Toscane nog in de maxi cosi en stappen daarna over naar de kinderstoel, dan is hij 10,5 mnd.

Ik laat de maxi cosi al 2 maanden in de auto want vind die zo zwaar. En dan neem ik hem in de buggy mee. Hoef ik niet steeds de maxicosi uit de auto te tillen, alleen de kleine man en dat is al zwaar genoeg.

Wij hebben de maxi cosi tobi, maar vonden de prijzen ook vreselijk hoog. Wij hebben ook familyfix, maar hebben voor stoeltje gekozen die daar niet op gaat. Kan je bij eventueel tweede namelijk de familyfix weer gebruiken voor de maxi cosi en de stoel zet je er 1x in en die blijft dan zitten idd. Wat een gedoe allemaal hè.
 
Hihihi... Grappig om te melden dat mijn vriend net mailt dat hij twijfelt of we toch niet de kinderstoel moeten gaan gebruiken voor onze vakantie!!
Blijft lastig dus deze keuze. Zal morgen eens kijken hoe plat onze Tobi stoel kan.
 
Hebben jullie dan ook een stoeltje gekocht volgens de nieuwe norm dat ze net als bij de maxicosi achteruit vervoerd worden? Want die is in juli ingegaan maar er geld een overgangsregeling van 4jaar volgens mij en dan zijn ze er toch al weer uit. Ik ga denk ik gewoon voor een tweedehands. Ik heb zelf geen auto dus het is alleen als ik met iemand mee ga of als ik de auto van mijn ouders mag lenen en daar wil ik niet zo'n dure stoel voor kopen.
 
Terug
Bovenaan