kinderstoel om mee te nemen

hi,
mijn zoon kan bijna zitten (6 maanden) en over enige tijd kan hij dus in de kinderstoel (gezellig op onze hoogte).
nu zie ik wel eens van die kinderstoelen die je mee kan nemen naar opa en oma, of de oppas of naar het restaurant. een tafelhangstoel, een hang'n seat en sack'n seat. wie heeft er ervaring mee? zijn ze veilig en makkelijk?
Miep
 
geen ervaring mee. wel met die van Ikea: die kan redelijk klein uit elkaar gehaald worden en kost geen drol. Hij is bovendien van plastic, dus makkelijk schoon te maken. Stoffen hang stoeltjes izjn dat minder. En kleintjes knoeien meer dan je je ooit voor hebt kunnen stellen, haha.
voldoet ons erg goed.

groetjes
greet
 
Hoi Miep,

ik weet wat voor soort stoeltje je bedoelt. Bij een babyzaak hier in de buurt heb ik ze zelf gezien en het leek mij eigenlijk voor thuis ook wel handig. Ik vind die gewone kinderstoelen van die sta-in-de-weg-dingen. Helaas hadden wij al een grote gekocht.
Die ik gezien heb is van TopMark. Een rode met Nijntje erop. (Zijn ook grote inklapbare kinderstoelen van te krijgen) Ik geloof dat het ding 25 euro kostte.
Misschien zijn ze te ook te vinden bij jou in de buurt, en anders kunnen ze ze altijd bestellen, lijkt me.
Je kunt ook even op hun site kijken: www.topmark.nl

Succes!

Groetjes,

Ingrid
mmv Emma (23-10-2004) en Mirthe (17-10-2006)
 
Voor thuis hebben wij de tiamo kinderstoel. Prima ding, niets mis mee.
Mijn ouders hebben als eettafel een bar, hier past geen enkele kinderstoel aan omdat deze simpelweg te laag zullen zijn. Ook de stoeltjes die je noemde zijn bij ons geinspecteerd. Maar, de sack 'n seat vind ik onstabiel, de tafel-hang-stoel is niet handig bij instabiele tafels enz.
Onze keuze is gevallen op de Hi-seat. Een kunststof stoeltje die op elke andere stoel te plaatsen is. Hij is goed vast te zetten met "sjor-bandjes" die meegeleverd zijn. Daarnaast zit er nog een klein tafeltje bij waar je een bordje op kan zetten. Hij is goed schoon te maken in tegenstelling tot de nylon varianten van bijv. de hema. Op de pagina van het rietje kan je bij kinderstoelen-stoeltjes voor onderweg de verschillende soorten stoeltjes vergelijken. Bij prenatal is de hi-seat ook verkrijgbaar.
We hebben er veel plezier van.
Veel succes met je keuze.
 
Hallo,

ik heb ook zo'n seat-and-go, voor mijn eerste al. De tweede gebruikt hem nu bij opa en oma, ze is 9 maanden. Tot 7 maanden ging ze bij hen nog in de wipstoel. Thuis heb ik wel een normale inklapbare kinderstoel. De seat-and-go past op de meeste eetkamerstoelen. Wel goed aansnoeren!
 
Hallo,
voor opa's & Oma's, vriendenbezoek, vakanties e.d hebben wij de kinderstoel van de Ikea. deze stoel kost je 15 euro en werkt net zo goed als onze stevig "thuis" kinderstoel. Je kunt hem zo uit elkaar halen en past in iedere (kleine) auto, super handig! Het voordeel vindt ik dat je kindje goed rechtop zit, stevig op de grond staat en dat het toch op oog hoogte zit. Een seat en go bevestig je aan een gewone stoel, en zo'n zitje wat je aan een tafel kan klemmen is ook niet wat. deze kinderstoel kun je overal neerzetten waar je maar wilt.

succes
 
Hoi Miep,
Heb zelf een sack 'n seat en ben er erg tevreden mee. Tot we hem hadden kreeg mijn zoontje in de buggy zijn eten, maar ja, hij kreeg tot 6,5 maand nog bijna volledige borstvoeding, dus hoefden we er niet eerder aan te denken.
Op een gegeven moment was ik het zat om iedere keer de buggy mee te moeten nemen alleen maar om als kinderstoel te fungeren.
En omdat ik zo'n sack 'n seat op internet zag staan en toevallig ook nog bij de Prenatal... Heb direct gekocht en even mijn bedenkingen gehad, want het echt een ondernemend ventje die graag wil klimmen en staan (en lopen enzovoorts), maar zelf hij blijft er lekker in zitten. Bij de meeste stoelen wel even een kussentje eronder, maar het neemt zoveel minder ruimte in dan een buggy...

Oftewel, buggy's kun je ook als kinderstoel gebruiken! Is maar net wat je handiger vind en natuurlijk ook of je er geld voor over hebt, want het is nu eenmaal allemaal niet goedkoop.
Succes!
Joke
 
Terug
Bovenaan