Kinderstoel Tiamo (o.a. te koop bij Prenatal); iemand ervaringen?

Hallo,

Ik ben me alvast aan het orienteren op een kinderstoel, en mij lijkt de Tiamo doorgroeistoel die o.a. bij Prenatal te koop is erg handig (en de prijs is ook gunstig).
Wie heeft er ervaringen met deze stoel? Staat hij goed stevig, ook als je kindje gaat klimmen en eruit probeert te komen?

Het gaat om deze stoel, voor de duidelijkheid:



Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
Myrna, mama van Isis (05-09-2006)
 
Hoi,

Wij hebben deze stoel gekocht toen ons zoontje 6 mnd was. Het is een prima stoel, heerlijk groot blad voorop en heel stevig. Ook vind ik het wel prettig dat hij makkelijk is schoon te houden. Op dit moment zit onze dochter erin en hebben we voor onze zoon van nu 3 een trip trap gekocht. Als doorgroei stoel past hij bij onze tafel niet goed, je kan niet ver genoeg aan schuiven vandaar nu de trip trap.
Als je je kind er goed in vast zet zal hij er niet uit klimmen, zet je ze niet vast dan kunnen ze er wel uitklimmen maar dat kan denk ik in elke stoel.
Enige nadeel van de stoel vind ik dat hij wel erg groot en breed is, als je weinig ruimte heb is dat niet echt heel handig.

Succes met jullie beslissing.

Groetjes Marian
 
Hoi Marian,

Bedankt voor je reactie! Hij leek mij inderdaad ook al stevig, maar praktijkervaringen zijn toch fijn om te horen. Qua ruimte is het bij ons geen probleem, wij hebben een vrij ruime woonkamer dus dat moet lukken.
Wat betreft het eruit klimmen; ik bedoelde met mijn vraag eigenlijk meer of de stoel nog stevig en stabiel staat als je kind een poging doet om eruit te klimmen. Dat ze eruit kunnen als je ze niet goed vast zet lijkt me logisch .

In ieder geval bedankt voor je reactie, fijn om te lezen dat de Tiamo je goed bevalt. Zijn er nog meer mensen met ervaringen? Al moet ik zeggen dat de knoop al zo goed als doorgehakt is....

Groetjes,
Myrna
 
Hoi,

Wij hebben deze stoel ook. Hij is erg stevig en idd. goed schoon te maken. Maar onze dochter is erg slank en het gordeltje is echt niet genoeg om haar tegen te houden. Ze kan er dus makkelijk uit klimmen. Met of zonder stoelverkleiner. Ze heeft er nu dus nog een tuigje in van de prenatal. Het in de stoel gaan staan is heel makkelijk, omdat de zitting erg breed is. Ze gaat dan op haar knieën zitten en dan staan.

Groetjes
 
Hoi Reisa,

Dat probleem zie ik bij ons nog niet gebeuren; dochterlief is geen slanke den, haha!
Maar zelfs met al die capriolen van je dochter blijft 'ie dus nog gewoon stevig staan? Mijn dametje is namelijk érg beweeglijk, dus ik vind het heel belangrijk dat de stoel stevig blijft staan, wat voor kunst- en vliegwerk  ze ook uithaalt.
Vastschroeven aan de vloer (de stoel dan hè ) is natuurlijk ook een optie...

In ieder geval alvast bedankt voor je recatie!

Groetjes,
Myrna
 
Hoi,
Wij hebben deze stoel ook. Ons zoontje is nu 2jr5mnd en zit er prima in.
In het begin hebben we de stoelverkleiner gebruikt. In het hele begin ging er soms een klein kussentje in de rug om wat meer stabiliteit te krijgen. Maar toen kon hij nog niet goed stabiel zitten (=voorwaarde om in kinderstoel te gaan zitten).
Toen hij wat ouder werd kreeg hij door dat het heupbandje niet voldoende stevigheid bood tegen klimmen. We hebben een tuigje van de Prenatal gekocht (ik geloof €5,-) en hij kan prima zitten. Hij kan nog  wel op zijn knieen zitten, maar dat vind ik geen probleem. Als je onder het eten gepoept hebt, is zo'n zithouding soms prettiger

De laatste tijd heeft hij ontdekt dat ie met de stoel heen en weer kan gaan  door met zijn bovenlijf van voor naar achter te zwaaien. Vooral als ik in de keuken even bezig ben (open keuken en we hebben oogcontact) en hij wil op dat moment aandacht. De stoel gaat wel lichtelijk heen en weer (doodeng om te zien) maar hij valt niet. Ik reageer natuurlijk direct omdat dit een griezelige situatie is, en dat was nou nét zijn bedoeling (dat ik reageer bedoel ik dan)... Maar ja, de stoel valt niet om! Daar gaat het om.

Onze reden om deze stoel te kopen: niet te duur, mooier dan alle kubus-stoelen e.d. (principe wat je volgens mij ook niet gebruikt) en het blad wat er voor zit. Dat is vooral handig als je je kind in de kinderstoel laat zitten terwijl jij op de bank zit.
Als je airmiles spaart en deze nauwelijks gebruikt; de stoel is ook bij de miles shop te koop.

Succes!

 
Terug
Bovenaan