KINDERSTOEL, WANNEER??

Hoihoi,

Rare vraag misschien maar wanneer mag mijn zoontje in de kinderstoel? Hij staat nog op zolder, maar hij vindt het erg interressant om ons te zien eten aan tafel (ligt nu zijn nek te rekken in de wipper).
Hebben jullie al ervaring hiermee?
Uiteraard zal het nog niet lang mogen, maar een kwartiertje zou al lekker zijn....

Groetjes
Esmerada (mv Matthijs 21-8-2006)

Volgens mij mogen ze in een kinderstoel, als ze zelf al een beetje zelfstandig kunnen zitten. Ik vind het ook lastig in het wippertje, maar Lotte kan er nog niet in.
Anders zitten ze natuurlijk ook erg te wiebelen of vallen naar voren.
Ik weet het niet zeker. Even afwachten wat de andere mama's zeggen

Groetjes,

Lilian

Hoi,

Yari zit al redelijk zelfstandig en heb hem toevallig van de week ff in de kinderstoel gezet, hij vond het machtig interesant !!!
Weliswaar waren het maar een mimuutje of 5 maar hij vond het wel errruuuuggg leuk !

Ik heb altijd begrepen dat je kindje echt pas in de kinderstoel ( langer ) mag zitten als hij of zij zelfstandig kan zitten.

Maar ik ben ook benieuwd of andere mama's hier iets meer van weten.

Groetjes Marina.

Hallo,

Mijn dochtertje is van 19 july en zij zit al wel in de kinderstoel. Alleen als wij aan het eten zijn s'avonds. En dan is het hooguit een kwartiertje, hoor. Langer kan ze zelf ook nog niet volhouden. Misschien is dit een idee: wij vouwen een fleecedeken in de lengte en doen dat om haar middel, dan zit ze wat stabieler. Noëlle kan ook nog niet zelfstandig zitten, maar dit is wel een uitkomst.

Succes en hopen dat jullie er wat aan hebben!

Liefs Riejanne

Wij vroegen ons dat ook al af. Waren al wezen kijken voor een kinderstoel, maar nog niks gekocht. Vooral met groentehapje is het wel makkelijk als ze kan zitten. Als wij gaan eten aan tafel zetten we haar nu in het wippertje op de strijkplank, op de goede hoogte aan tafel, dan zit ze er toch bij met eten. En ondertussen voeden we haar ook. Wel opletten natuurlijk dat de strijkplank breed genoeg is en dat de wipper stabiel staat. We blijven er wel altijd bij.

hoi hoi
ik heb toevallig demy gisteren voor het eerst in de kinderstoel gezet , en ze zit er best goed in , en vind het idd heeeeeeeeeeel interesant haha.
Wij hebben er een verkleiner in en zetten haar vast . En ze zit er niet langer dan 5-10 min omdat ze nog niet zelfstandig kan zitten , maar idd voor groente of fruithapje is het heel makkelijk

liefs mariska

Terug
Bovenaan