kinderstoel

Hoi,

Vanaf welke lijftijd gingen jullie kindjes in een kinderstoel?
Mijn zoontje is 5 mnd en binnenkort ga ik beginnen met bijvoeding. Het lijkt me dan handig als hij dan even in een kinderstoel zit, maar kan dit dan al?
Ik heb een meegroeikinderstoel met stoelverkleiner.

Groetjes Sanne
 
Hoi Sanne,

Eigenlijk is dit nog te vroeg... Officieel mag je baby in de kinderstoel wanneer hij een beetje kan zitten. Je merkt het ook meteen aan je kind: hij wordt snel moe en gaat onderuit zakken.
Toen wij begonnen met de eerste hapjes deden we dat in het wipstoeltje. Ietsjes omhoog zetten en dan een paar hapjes. Dit werkte bij ons prima. Stan is pas in de kinderstoel gaan zitten toen hij geloof ik een maandje of 7/8 was.
Veel succes en plezier met de eerste hapjes!
Kijk ook eens voor inspiratie op www.keukenkikker.nl

Groetjes Marieke
 
Onze dochter is bijna 4 maanden en wil eigenlijk alleen maar rechtop zitten. Vaak zit ze met haar rug tegen onze buik op schoot, zodat ze dan toch nog wordt ondersteund.
Natuurlijk laten we haar nog niet lang "zitten". We leggen haar maar zoveel mogelijk op haar buik, of op rug met babygym.
Zodra we haar op haar rug leggen, gaat haar hoofd omhoog. Ook in de wipstoel, terwijl die al iets meer omhoog staat. In de wagenbak, heeft ze nooit willen liggen en ik neem haar dus meestal maar in maxi cosi mee (natuurlijk niet te lang). Binnenkort ga ik maar de wandelwagen in orde maken.

Ik had dus gehoopt dat ze wel iets eerder in de kinderstoel zou kunnen, zo rond de 6 maanden. Maar goed we zien wel.

Nina
 
Het verschilt per kleintje denk ik. Op onze buggy stond vanaf 6 maanden. Gisteren hebben we Jamey erin gezet (gelegd eigenlijk op de achterste stand). Hij vond het prima en heeft lekker liggen slapen tijdens het lopen. We hebben hem ook in het kinderstoeltje gezet met een stuk appel in z'n hand. 5 miuten maar want hij moet er ook aan wennen.  De rest van de tijd hebben we hem in z'n wippertje gezet maar dan wil hij ook  steeds rechtop zitten, hij duwt zichzelf naar voren. Ik denk dat je vanzelf wel ziet wanneer het kan, alleen tot 6 maanden wachten lijkt mij het beste voor  z'n rug.

Groetjes, Taatje, mama van Jamey 26-9  
 
Wij hebben Ynze vanaf 6 maanden af en toe in de kinderstoel, maar het gaat nog niet altijd goed. Als hij moe is, dan zit hij niet zo stevig en beweegt zijn hoofdje redelijk veel. Dan krijg je het eten er ook niet goed in. In dat geval zetten we hem altijd in de maxicosie, met de beugel helemaal naar onderen. Dan zit hij behoorlijk rechtop, maar dna aan alle kanten ondersteund.

groejtes
greet
 
hallo

onze dochter kon met 8 mnd zitten, je moest haar wel op haar kont zetten. met 9 mnd oud zijn we af en toe de kinderstoel gaan gebruiken.
ze adviseren je eigenlijk pas de kinderstoel te gaan gebruiken als je kindje zelf kan gaan zitten vanuit lig stand.

Onze dochter is met 10.5 mnd uit zich zelf gaan zitten en nu pas gebruiken wij de kinderstoel met haar fruit, boterham, en warme prak.

daarvoor heeft ze altijd half liggend/zittend in haar wipper gezeten. af en toe zelfs nu nog wel.

zodra het mooie weer wordt gaan w ehaar ook meenemen op de fiest. we hebben bewust gewacht tot dat zij zelf kon gana zitten vanuit ligstand om haar mee op de fiets te nemen. nu alleen even wachten tot dat het iets minder gruw weer is.
 
Hoi,

Ons zoontje is nu 5 maanden en wil ook graag rechtop zitten, zodra we hem ook maar aanraken in de box, doet hij zijn hoofdje omhoog. Sinds ons zoontje 2 maanden is gaan we met hem naar een kinderfysiotherapeut.  Hij overstrekte zich veel omdat hij last van zijn maagje had/heeft en kon niet zo goed ontspannen. De fysio heeft hem geleerd dat hij dit wel kan en het is heel leuk om te zien hoe zij ermee om gaat.Over het willen zitten zegt de fysio dat we daar niet teveel aan moeten toegeven, want dan is het 'grondwerk' zo gebeurd en dat is juist zo belangrijk. Veel liggen op de rug en vooral buik bevorderd zijn ontwikkeling. Op zijn buik is met name belangrijk voor het leren kruipen en lopen. Dus niet teveel in een wipstoeltje, dat beperkt de bewegingsvrijheid. Dus hoe leuk ons zoontje zijn wippertje ook vindt, hij ligt veel in de box, en dat vindt hij trouwens ook prima.
 
Terug
Bovenaan