Kinderstoel?

ik heb een houten waar je later een stoeltje en tafeltje van kan maken, mijn idee daarbij is dat we daar lang wat aan hebben. ik zou je wel als tip meegeven om 1 te kopen met een stoelverkleiner, dan zitten ze wat steviger. mijn zoon zit trouwens nog niet in de kinderstoel hoor. als ik hem zijn fruithapje geef, heb ik hem in het wipstoeltje.

Groetjes Geeske
 
Wij hebben de houten stoel van Tiamo, waar je dus inderdaad een stoeltje en tafeltje van kan maken.
Het enige nadeel vind ik de riempjes die zitten nogal strak dus die gebruiken we alleen om z;n middel heen. We gebruiken ook een stoelverkleiner.
We hebben 'm bij Prenatal gekocht daar is hij regelmatig in de aanbieding.
Die triptrap (of zoiets) stoeltjes vond ik onhandig als ze wat groter zijn krijg ik die beentjes niet eruit/erin. Toevallig laatst op de creche buurjongetje van 2 geprobeerd eruit te krijgen, vandaar.
Groeten Taatje, mama van Jamey (26-9-2005)
 
Hallo,

Wij hebben een kinderstoel van Geuther, een soort triptrap idee, waar je het blad van naar voren kan schuiven, zodat je kind er makkelijk in kan en hierna kun je het weer vastschuiven zodat je kind meteen niet meer uit de stoel kan vallen.
Onze dochter van 3 1/2 zit er ook nog steeds in en toen onze jongste aan een kinderstoel toe was hebben we er op internet eentje bij gekocht. Echt super een echte aanrader. Zo'n tafeltje en stoeltje gebruik je m.i. niet zoveel, deze stoel haal je later gewoon het blad af en schuif je zo aan de tafel.
Zoals je merkt, wij zijn hier laaiend enthousiast over.

Succes met je keuze.

groetjes Anneke
 
Hoi Annemarie,

Wij hebben de kinderstoel van tiamo, stoel en tafel idee. Deze hopen wij lang te kunnen gebruiken. We hebben er wieltjes onder bevestigd omdat het wel een zware stoel is. Misschien een idee?? Succes met het zoeken naar een stoel.
 
Wij hebben een IKEA kinderstoel van kunststof. Hij is licht, makkelijk schoon te maken en je kunt er met gemak een tuigje van de prenetal in monteren. Charlotte zit er heel stevig in. Stoelverkleiners zijn wat moeilijker te verkrijgen, maar ik heb een hele gangbare en die past prima. Dus voor mij hoeft het echt geen dure kinderstoel te zijn. Vind ik persoonlijk ook een beetje onzin. Ze kan er heel lang inzitten. Zelfs kinderen van 4 jaar krijg je er met gemak in.

Gr Linda
 
Tja, er zijn er zoveel. Wij hadden eerst een houten van ikea en mijn ouders hebben nog de plasticstoel van de Ikea. Allebei prima hoor. Alleen hebben wij een barmodel tafel en was het voor 't kleintje zo zielig om heel veel lager te zitten. De oudste zat dan ook al snel gewoon op een hoge stoel. Kon ze net met haar armen op de tafel om van haar bord te eten, een heel grappig gezicht.
Maar nu heb ik bij de kruidvat van Fisherprice een opzet-kinderstoel gekocht. Deze kun je op een gewone stoel vastzetten. Dan is ie in drie hoogten verstelbaar. De kleine zit er echt super in. En nu zit ze dus ook lekker hoog, een hele verbetering. Bijkomend voordeel is dat het als een soort koffertje in te pakken is en dat je het dus makkelijk mee kan nemen.

Groetjes,
Tineke
 
hoi Annemarie,

Waar je op moet letten is dat je kindje als het ware "aktief "zit,
dat wil zeggen dat hij / zij met de voetjes steun heeft.
De knietjes moeten gebogen zijn in een hoek van 90 graden.
Dit kunnen ze natuurlijk nog niet in het begin, maar is wel heel belangrijk
voor een goede zit-houding als ze wat groter zijn.
Daarom zou ik kiezen voor een mee-groeistoel, die je aan kunt passen aan de lengte van je kindje.
Bij een baby-speciaalzaak kunnen ze je er alles over vertellen.
Wij hebben zelf de Triptrap.
Onze oudste dochter van 7 zit sinds kort op de verhoogde stoel van Ikea.
( soort hoge kruk met rugleuning )

Het ligt ook een beetje aan je  budget, want wat zijn die stoelen duur!

groetjes Linda
 
Terug
Bovenaan