Kinderstoel

Vanaf welke leeftijd mag een baby eigenlijk in een kinderstoel zitten ?
Mijn zoontje Siebe wordt volgende week 6 maand en sedert deze week zet ik hem soms 5 minuutjes in de kinderstoel. Ik stop wel langs beide zijkanten een handdoek zodat hij niet naar de zijkant valt. Maar mag dit eigenlijk wel ?
Alvast bedankt.
Groetjes,
Eef
 
lijkt mij geen probleem hoor, gewoon proberen als je denkt dat je kindje er aan toe is. ik heb me nooit zoveel aangetrokken van wat wel en niet mag, ik kijk gewoon naar wat kim wil/kan. als je hem er inderdaad maar niet te lang in laat zitten,

groetjes sandra
 
Hoi Eef,
Op het CB hadden ze nog de volgende tip:Wanneer je je kindje neerzet en je ziet zijn bilspleetje dan zit hij met een rechte rug en mag je gaan oefenen in het stoeltje en op de fiets.
groetjes
 
Als ik het zo lees, dan kan je zoontje nog niet echt zelf stevig zitten. En of het mag of niet, het lijkt mij dat je zoontje het dan ook nog niet prettig vindt om daarin te zitten. Ik ben pas bij mijn zoontje in de eetstoel begonnen toen hij goed zat en tot die tijd kreeg hij zijn eten in zijn wipstoeltje. Je hebt trouwens ook stoelverkleiners, dan kunnen ze er wat sneller in. Succes.
 
Hoi Eef, Mijn dochtertje wordt ook aankomende week 6 maanden. Ik heb sinds gisteren een kinderstoel en het gaat om te eten erg goed (fijner dan een wipstoel). Maar ik laat ze er ook nog niet te lang in. Wel heb ik er een stoelverkleiner in. Of het mag... ik denk dat dat inderdaad per kind verschillend is. Succes! Groetjes Laura
 
Terug
Bovenaan