kinderstoel

Gisteren hebben we een kinderstoel gekocht. Maar wanneer mag een kind in een kinderstoel. Mijn dochtertje is bijna 4 mnd. De kinderstoel kan gekanteld worden net als bij een buggy. We hebben haar gisteren erin gezet, en ze vond het geweldig. Alleen verzuipt ze nog wel een beetje. En ze heeft niet lang gezeten, meer om uit te proberen.
Mag ze pas echt in een kinderstoel als ze zelf kan zitten?
 
Mijn zoontje is bijna 5 maanden en gaat elke dag even in de kinderstoel. Inderdaad, iedereen zegt dat het niet mag, en dat je kindje goed moet kunnen zitten, en het cb bevestigdt dit. Maar met mijn zoontje viel niks aan te vangen als mijn man en ik aan het eten waren. Dan lag hij de hele tijd te brullen en krijsen. Alles hadden we al geprobeerd, maar alleen op mijn schoot was hij stil. Omdat dat niet echt gemakkelijk is om te eten hebben we dan maar de kinderstoel gehaald. Hij zit er maar een half uurtje per dag in, en ik denk niet dat dat zo veel kwaad kan. En het belangrijkste: hij is stil en heel vrolijk, dus...
Groetjes,
Marian
 
Ik denk dat 4 maanden echt te vroeg is. Kinderen moeten zelf redelijk rechtop kunnen zitten, het is ook niet zo goed voor de ontwikkeling van de rug. Je kunt het met een maand of 5 a 6 proberen maar dan niet zo lang. Ik zou in ieder geval een stoelverkleiner kopen dan hebben ze beter steun in de rug.
 
Terug
Bovenaan