kinderstoel?

Hallo,

Vanaf wanneer mag een kindje in de kinderstoel/tafelstoel?
Het lijkt me dat ze eerst moeten kunnen zitten.
Wanneer kan een kindje gemiddeld een beetje zitten?
De stoel lijkt mij zo handig bij het eten geven.
 
Hoi,

In de TripTrap kunnen ze iets eerder zitten dan in een gewone stoel met verkleiner, de stoelen zijn gewoon wat smaller.
Onze zoon zat met ongeveer 7 maand in de TripTrap tijdens het eten en inderdaad: ideaal! Hij is nu 9,5 maand en kan sinds een week zelfstandig zitten.
Het kan dus wel eerder dan dat ze helemaal zelf zitten, maar ze moeten al wel sterk genoeg zijn om hun rug en nek recht te kunnen houden.

Groetjes,
Marije
 
Hallo...

Noa is nog geen 6 maanden...maar zit sinds kort  ook in de kinderstoel....ze kan nog niet zelf zitten...dus ik gebruik de verkleiner en zet haar goed vast.
Onze kinderstoel is verstelbaar...zodat ze niet compleet rechtop hoeft te zitten...maar tis een stuk makkelijker om haar zo eten te geven.
Volg je gevoel...en kijk of je kind er aan toe is...Noa vindt het geweldig.
Veel succes.

Wendy
 

Ik heb Anouk met 6 maanden in het kinderstoeltje gezet met verkleiner, maar niet langer als 10 minuten. Nu is ze 7 maanden en nog doe ik ze er niet langer in als een kwartier, want ze gaat dan een beetje hangen en dat kan nooit goed zijn voor haar rug.

 
Emmily, heeft ze dan binnen 10 min haar eten op? En zo niet hoe doe je dat dan?
Wij mogen volgende week beginnen met hapjes (ivm koemelkallergie) en dan is Robin 6 mnd. We hebben wel eens geprobeerd in het stoeltje met verkleiner maar daar zakt ze idd veel weg.

Ben benieuwd.
 
Onze zoon krijgt zijn groentehap in de triptrapstoel sinds hij een maand of 9 is. Hij kon toen nog niet zelfstandig zitten, maar wel met steun. Tot die tijd gaven wij hem gewoon eten in de wipstoel, net zo makkelijk, en hun ruggetje wordt hierdoor ook goed ondersteunt, waardoor ze niet te snel moe worden en dus rustig hun hapje op kunnen eten, want vooral in het begin kan hier wat tijd in gaan zitten. Hij is nu 11 maand en krijgt zijn fruit nog steeds in de wipstoel.
 

Ja het is heel erg, maar Anouk heeft binnen 10 minuten wel een potje fruit of groenten leeg. Bij brood duurd het wel iets langer, maar nu laat ik haar ook ongeveer als het nodig is 15 minuten zitten. En als ik vind dat het te lang duurd zet ik ze bij mij op schoot. We zetten ze ook wel heel vaak in de wipstoel met eten, maar daar ligt ze toch een beetje in en dan wil ze naar voren komen, terwijl ik net een hap in d'r mond wil doen en dan zit het weer in d'r neus. En ze is ook erg snel afgeleid in de wipstoel en dan  wil ze alleen maar met alle hengsels en slotjes spelen. En in de kinderstoel zitten we met z'n 2en of 3en aan tafel en dan heeft ze meer aandacht voor haar eten.
 
Terug
Bovenaan