kinderstoel?

A

Anoniem

Guest
hallo dames

even een vraagje:
welke kinderstoel hebben jullie?
ik had bij mijn eerste kindje er een van de ikea en volgens mij ging dat wel goed het is alweer 5 jaar geleden.

nu heb ik een zoontje van 6 maanden en een kinderstoel gekregen een houten zo'n soort trip trap maar dan van kruitvat,
hij kan natuurlijk ook nog niet echt goed zitten maar in de wipstoel wil hij niet meer hij wil bij ons zitten.

nu zag ik van die chicco kinderstoelen die je in standen kan zetten en heel makkelijk lijken.
maar ja ik heb er 1, ik dacht misschien zo'n verkleiner van plastic dat dat helpt?

mvg mascha

Hoi!

Wij hebben toevallig een week of wat geleden een Trip-Trap van stokke gekocht.
We hadden er al 1tje van IKEA met een verkleiner er in, daar zit Maudy eigenlijk nog beter in dan de dure..............ze is er eigenlijk nog te klein voor, ze kan haar nekje heel stevig houden, maar haar romp-balans is nog ver te zoeken............
Vooralsnog zit Maudy dus nog in haar wipper, maar meestal ligt ze op een kleed op de vloer, lekker te zwiepen met benen en armen...............vast zitten vindt ze niets...........

Groetjes Rimke

Hallo,
Je hebt in het begin zeker nog een stoelverkleiner nodig. Wij begonnen vanaf 6 maanden haar af en toe kort in de stoel te zetten. Je merkt op een gegeven moment vanzelf dat ze steviger kunnen zitten en al langer kunnen zitten.
De stoel met standen ken ik niet. Klinkt zoals het systeem van de kinderwagen. Dat is zeker in het begin wel beter voor de rug.

succes,

Hoi

Wij hebben gisteren een tripp trapp besteeld via internet - bijna 60 euro bespaard t.o.v. prenatal voor alles (stoel, babyset, kussen en tuig) Celeste is net 6 maanden en mag er pas in zitten als zij zelfstandig rechtop kan zitten voor 5 minutten (advies van tripp trapp zelf). Voor alsnog zit zij in de vipstoel die op de tafel komt als het tijd is voor fruit of groentehapjes.

Mor74

Hallo allemaal!

Wij hebben zo'n Chicco stoel. De oudste (bijna4) heeft er veel plezier van gehad. De 2de (2&2mnd) ook. We hebben de stoel een paar dagen geleden opgeborgen want over een paar maandjes mag de derde(5mnd) erin!
De stoel is heel stevig. Met die standen doe ik niets hoor. Behalve dan die paar keer dat ukje in slaap viel tijdens het eten(!) in de 'achteroverstand' en konden wij dooreten, hihi.
Het tafelblad kan er makkelijk af, handig shoonmaken en op latere leeftijd zonder.
Er zit zo'n opbergmand onder( kan je weghalen)  waar veel speelgoed in belande, niet handig want er kwam nogal wat eten in dus lastig schoonmaken.
Het was voor ons een goede aankoop, nee, cadeau van m'n zusje.
groetjes,Priscilla

hoi hoi

Hier ook iemand met een chicco. Had hem al bij mijn oudste.
Merk nu dat ik Nora gewoon lekker aan tafel haar eten kan geven ipv in die wipstoel.
Vind het heel erg makkelijk dat de leuning omlaag kan en dat ze dan lekker kunnen liggen, gebruikte de stoel dan ook al met 4 maanden.

Als deze versleten zou zijn en ik moet een nieuwe kopen dan zou het weer een chicco worden. Of ik moet geld genoeg hebben dan wil ik een bloom. Zelfde idee, alleen duurder en moderner.

Hoi hoi,

Wij hebben ook een chicco kinderstoel.
Wij gebruiken hem al sinds Elise 4 maanden is. Met de leuning een beetje achterover kon ze er af en toe zo bij zitten als wij aan het eten waren. (mede doordat wij een erg vervelende wipstoel hebben waar ze niet lekker in kan liggen/zitten).
Ik ben erg tevreden over de kinderstoel. Het bovenblad heeft een los blad erop zodat we na het eten die eraf kunnen halen en schoon kunnen maken. Het is wel een vrij grote stoel, maar erg makkelijk en compact in te klappen. Verder kan de stoel omhoog en omlaag, zodat we haar zowel aan tafel als bij de bank neer kunnen zetten.
Eigenlijk wilde ik een triptrap, maar is heb wel ervaring met die stoel en mis dan toch een blad. En in de chicco kan Elise nu al zitten, omdat je de rugleuning naar achter kan doen. En volgens mij moet je voor de triptrap wel echt al een beetje kunnen zitten.

Groetjes, Miranda

hallo dames
dank jullie wel voor alle reacties,
zo te horen is die chicco dus echt geweldig,
ik denk toch dat ik het niet doe is ook jammer omdat ik al een stoel heb.
groetjes

Terug
Bovenaan