Kinderstoel

Heey meiden,

Ik ben bezig om een kinderstoel te gaan kopen...maar weet niet zo goed welke...
Zijn jullie daar al over uit?
Bij mijn oudste twee had ik zo'n mooie design kinderstoel, echt prachtig, maar niet praktisch...
De chico polly magic black lijkt mij nu t meest praktisch...maar niet echt mooi ( vind ik dan).

Misschien nog ideetjes/ tips?

Fijne dag!

Groetjes Brigitte

Ik heb een kinderstoel waar de kleine ook in kan liggen.
Hij is wel best groot. Dus als we de kinderstoel elkedag gaan gebruiken dan gaat er 1 stoel die nu aan de grote tafel staat naar de kinderkamer. Wij hebben een hele grote kinderkamer.
Want om nou elke keer de kinderstoel te pakken is ook zo onhandig.

Liefs debora

Ik heb goede verhalen gehoord over de kinderstoel van Ikea.
Niet duur. Makkelijk uit elkaar te hale, dus kun je ook meenemen.
Wij kopen die straks.

Gr Marsha

Lastig he .. ik vind het ook moeilijk hoor.
Mag ik vragen welke kinderstoelen je voor de oudste 2 had en wat je daar niet praktische aan vond? Wij overwegen een tripp trapp of soort gelijk meegroeisysteem. Ik wil wel graag 1 waar het kind een eigen tafelblad voor zich heeft. Vind die afbakening wel fijn. Of evt. eentje waar het stoeltje op het tafeltje kan staan. http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=7261&groep_id=402&merk=2603 ik heb ook in zo iets gezeten. Practisch en niet lelijk vind ik.
gr mamava

Wij gaan een tripp trapp aanschaffen. Wel kostbaar maar de stoel gaat dan ook veel jaren mee. En juist omdat we het leuk vinden dat de kleine direct bij ons aan tafel zit. Dus geen afscheiding.
Daarnaast merk ik bij vrienden dat het heel handig is ook daarna als stoel. De kinderen zitten lekkerder aan de tafel, zeker in het begin, als de stoel iets hoger is dan een normale stoel.

Wij hebben de tripp trapp, al voor onze eerste, met een baby inzet en een kussentje! Echt ideaal. Lekker klein en in alle kleuren te krijgen, dus past gewoon bij je interieur. Wij hebben zwarte eetkamer stoelen, dus ook een zwarte kinderstoel! Nu is hij 3, en zit hij er nog steeds op. Maar zonder beugel oid. Zelf zit ik er ook wel eens op. Super stevig. Het enige nadeel kan zijn dat er geen blad aan zit. Die bestaan wel hoor!

Hoi dames.

Ik sluit me aan bij Femke!
Wij hebben voor Roan een tripp trapp en gaan die ook voor Finn halen.
Ik zit zelf ook regelmatig op de tripp trapp, kan prima!
Wij hebben er ook geen blad bij maar het kan idd wel.
Je kan ook een "kuipje" er bij kopen zodat de kleine er nu al in kan liggen.

@Bri, ben ook wel benieuwd welke stoel je had bij de oudste twee.
Heb even gekeken welke stoel je nu wilt.
Hij is wel fijn (wij hebben hem een keer in een vakantie huisje gehad) maar idd niet zo mooi!

@Debora, welke stoel heb jij dan?
Lijkt me idd handig dat de kleine ook kan liggen.

@Marsha,
Mijn schoonouders hebben ook de kinderstoel van de Ikea, is idd heel makkelijk uit elkaar te halen. Alleen staan de poten heel wijd (en schuin) uit elkaar en loop je er constant tegen aan. Vind ik zelf niet zo handig voor dagelijks gebruik (maar wij wonen ook niet heel groot hoor)

Liefs Daan

Hoi Meiden,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat het toch een trip trap stoel gaat worden...
Nadeel is dat ze daar pas vanaf zo'n 7 maanden in kunnen zitten.
Er is wel een newborn zitting, maar die kost al 119 euro en dat vind ik teveel geld voor maar nu nog 4 maanden gebruik...
Iemand daar ervaring mee?
De baby inzet kost 45 euro en die gebruik je vanaf 7 maanden tot 1,5?
En dan zitten ze er ook vaker in.
Ik dacht aan de eerste fruithapjes...die ik dan maar in de wipstoel zal gaan geven...dat duurt nog wel een tijdje, maar ik dacht er wel al over na.

De Ikea stoel ken ik ook, maar inderdaad, die poten..daar liep ik ook steeds tegenaan. Ik had die staan voor als mijn zus ook kwam eten met haar kleine en mijn kleine al in haar stoel zat.
Ideaal om daarna weer weg te bergen.

Liefs Brigitte

Terug
Bovenaan