kinderstoeltje

mijn zoontje is bijna zover dat hij in een kinderstoeltje aan tafel er bij mag zitten. ik vraag me af of er hier mensen zijn die mij kunnen adviseren welk stoeltje ik het beste zou kunnen kopen is en waarom?
 
Hoi

Wij hebben een rode trip-trap stoel van stokke ik ben er helemaal verliefd op. Wij hebben deze gekocht omdat de stoel bij tafel aangeschoven kan worden. De stoel gaat ook jaren mee wij als volwassenen kunnen er zelfs op zitten. De prijs is 200 euro incl beugel en verkleiner wel veel geld maar als je na gaat dat de stoel jaren gebruikt kan worden valt het naar mijn mening wel mee. succes

liefs linda
 
Wij hebben ook de Triptrap van Stokke. Thuis vinden we het ook het einde. Je kan je kindje nu echt aan tafel laten mee eten. Nu hebben we voor de baby er weer eentje bij gekocht. Mijn oudste heeft zijn stoel nog steeds en het is zijn stoel. Ik zou geen andere meer willen.
Trouwens ze zitten ook voor volwassenen erg lekker.
Veel plezier met het eten aan tafel!
Monique
 
Hai Sandra,

Zou zeggen , kijk wat je zelfs het mooist en practisch vindt. Praktisch is als je de kleine er makkelijk in en uit kan halen, ze er niet zichzelf uit kunnen hijsen, ook niet als ze wat ouder zijn, voldoende stabiel, ook als ze er opeens onverwacht zwaar in gaan hangen,ze zichzelf niet beschadigen als ze er " raar " in gaan doen, dus gen scherpe hoeken, onderdelen die makkelijk los te maken zijn. Ons kleintje kan als ze genoeg heeft gehad erg onrustig heen en weer gaan bewegen en met haar hoofdje gaan zwiepen, ze knalt hierbij dan soms tegen de armleuningen, we hebben hiervoor een soort bescherming van kussens, scheelt mij in ieder geval hoofpijnzorgen...., makkelijk schoon te maken, de vieze vingertjes zitten niet alleen aan zichzelf en het dienblad.....
Moet hij afhankelijk van de ruimte die je hebt al dan niet inklapbaar zijn? Te vergrendelen indien opklapbaar? Verrijdbaar? indien verrijdbaar kunnen de wielen op slot?
Ook een oplossing kan een " boosterzit" zijn, soort van klein stoeltje dat je op een gewone stoel kan bevestigen. Fischer Price heeft een goede, is ook opklapbaar en als plat paketje mee te nemen als je bv ergens op visite gaat. Wordt met riempjes aan je eigen stoel bevestigd. Let dan wel op: zijn niet aan alle stoelen vast te zetten.

Misschien dat je hier iets aan hebt...

wij hebben zelf een houten tweedelige (combi-) stoel van Kettler, een Duits merk. later te gebruiken als tafeltje en stoeltje. Met stoelverkleiner gekocht ( soort van stoffenkussens) waardoor ze er nu al in kan. ( 5 maanden) vond het de eerste 5 minuten een beetje eng, maar is nu een groot succes! bevalt dus prima. Hij kan met onze tafel aan tafel geschoven worden, haar " dienblad" valt daarbij net over ons tafelblad, dus toch bij ons aan tafel.
Ze kan zichzelf er goed in vermaken mbv een houten lepel en kijkt dan graag hoe mams aan het koken is. Zitten geen wilen onder, maar hebben een houten vloer en er viltjhes onder geplakt, is nu makkelijk te verschuiven, hoewel daar natuurlijk niet voor gemaakt....


veel plezier met het eten!
( zorg in ieder geval voor veel slabbetjes...)
Groet..........Babette
 
Wij hebben ook de trip-trap.
Heel mooie, leuke en compacte stoel.
Onze zoon kan er echter wel uitklimmen, dus we hebben er bandjes aan gemaakt. Er is wel een stoel verkleiner, maar ik weet niet of die hiervoor bedoeld is.
In ieder geval gaat het prima zo. En in de kinderstoel bij mijn ouders klimt hij er ook uit, daar zitten nu dus ook bandjes aan. (die kun je los kopen bij bv de V&D)
Hij is mooi maar ook wat prijzig. Maar je kunt hem steeds weer verstellen voor als je kind groter wordt. Je kunt hem ook als volwassene gebruiken.

succes met je keuze!
 
ja wij hebben ook de tripp trapp gekocht.ik had zelf ervaring mee in een kinderdagverblijf heb je alleen maar die stoelen.je kan er zelf ook zitten en je heb jaren lang garantie.makkelijk schoon te houden.kan zelf met schuurspons schoonmaken.je heb ook goedkopere versie ervan.
 
Ik heb ook de tripp trapp. Toen mijn dochter 7 maanden was is ze er uit geklommen en gevallen. Sindsdien had ik er een tuigje (prenatal) in gedaan, werkte prima. Nu is ze 2 en ze is te groot om tussen de beugel door te klimmen. Fijne stoel maar wel duur! Mijn ouders hebben een cheapie stoel van Ikea en daar zit ze ook lekker in!
Groetjes,
Maartje
 
Ik vind de triptrap wel mooi, maar ik wilde graag een stoel met een eigen blad. En dat heeft de triptrap dus niet. Nu heb ik dus een meegroeistoel, die net als de triptrap later als stoel aan tafel te gebruiken is en dus ook in hoogte verstelbaar is. Alleen heeft deze wel een blad. De stoel komt bij de prenatal vandaan en is verder stevig en in blank, donker en rood hout verkrijgbaar. Let er op dat je stoel altijd een riempje tussen de 2 beentjes heeft. Zeker als ze klein zijn gaan ze vaak onderuit hangen en zonder dat riempje glijd je kind dan zo uit de stoel. De nieuwe stoelen hebben dat allemaal, maar als je voor een oudere stoel kiest moet je hier echt even op letten.
 
Terug
Bovenaan