kindertoeslag

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Even een vraag over kindertoeslag.

Ik las bij een andere topic dat sommigen kindertoeslag krijgen. Krijg je dan ook nog kinderbijslag? en wanneer kom je in aanmerking voor kindertoeslag?
En waar kun je berekenen hoeveel je moet betalen voor kinderopvang?
Zo wat een vragen he? maar ik heb er echt geen verstand van.
en omdat we nu 2 kids hebben en ik niet meer werk hebben we niet zoveel te besteden.
Ik wil dus weten hoeveel ik zou moeten betalen aan kinderopvang als ik ook ga werken en of het dan in vergelijking de moeite waard is.
Soms hoor ik verhalen dat je beter niet kan gaan werken want de kinderopvang is even duur als datgene wat je dan verdient.

Maar ik hoop dat jullie tips hebben.

Groetjes Marianne

Hoi hoi,

Ik krijg 73 euro kindertoeslag per maand.
Dit is salaris gebonden. ik heb niet iets uitgerekend of aangevraagd, ik kreeg ineens een brief van de Belastingdienst dat wij dit krijgen. Blijkbaar zitten we onder een salarisgrens.
Ik krijg ook nog steeds kinderbijslag, dat staat los van elkaar. Kinderbijslag krijgt iedereen namelijk.

X Saskia

Hoi Marianne,

Omdat ik gestopt ben met werken krijg ik kindertoeslag en zorgtoeslag. Op www.toeslagen.nl kun   je precies kijken waar je recht op hebt en welk bedrag je zou krijgen

groetjes Linda

Hoi,
Ook hier krijgen we  [met onze drie kids ] 73 euro kindertoeslag per maand, en ook zorgtoeslag.[ Kinderbijslag is idd voor iedereen, en ook dat krijgen wij dus elke drie maanden.]
Idd word dit door de belastingdienst zelf bedacht..ahaha
Mijn man heeft een eigen bedrijf, en dat word erg raar berekend qua inkomen..Maar wel gunstig..
Lieve gaat de twee dagen die ik werk, ook mee naar het kdv, en de rekening daarvoor is per maand 551 ofzo, [en is voor iedereen hetzelfde,bij deze kinderopvang stichting]..  maar het ligt aan je inkomen wat je terug krijgt. Ik krijg 485 terug elke maand, dus betaal niet zoveel..
Ben alleen bang dat we van dit jaar erg veel moeten gaan terugbetalen...ivm ander soort werk wat mijn nu doet..
Denk dat de belastingdienst het anders gaat berekenen..
We zien wel..
Gr Rina

hoi hoi,

wij krijgen ook automatisch kindertoeslag maar laat
het goed nakijken wat je krijgt(je kan het zelf uitrekenen op hun site)
want wij kregen in eerste instantie 78 euro maar toen ik het zelf ging na rekenen
kreeg ik ineens maar 4 euro en kon ik 624 euro terugbetalen.......

groetjes mascha

Terug
Bovenaan