kindertoeslag

A

Anoniem

Guest
Van de week hadden wij onze financieel adviseur op bezoek en hij vertelde ons van kindertoeslag. Dit is iets anders dan kinderbijslag of opvangtoeslag. Het is een toeslag van de belastingdienst waar je recht op kunt hebben. Het gaat hierbij al snel over 75 euro per maand en is dit jaar nieuw. Als je wilt weten of je er recht op hebt kun je kijken op www.toeslagen.nl Het hangt wel van je loon af maar het is altijd de moeite om even te kijken. Ik hoop dat ik hier iemand mee kan helpen want wij wisten er ook niets vanaf.

groetjes

Linda, mama van Marissa 5,5 maand

Bij ons ging dit automatisch..
Toen we d'r aangegeven hadden bij de gemeente.
Wij hebben inmiddels voor de 1e 3 maand van het jaar 246 euro van belastingdienst ontvangen!
Je gezamelijk jaarinkomen moet lager liggen dan 43.000 ongeveer dan heb je er recht op...
Afhankelijk van je inkomen krijg je dan een bedrag per maand!
Wij hebben een laag inkomen en krijgen bijna 1000 euro in het jaar!

Hoi,

ook ik kreeg zomaar kindertoeslag gestord. Alleen had de belastingdienst er geen rekening mee gehouden, dat wij twee inkomens hebben. Gelukkig heb ik dit zelf op tijd kunnen veranderen via hun internetpagina, anders hadden we veel terug moeten betalen aan de belastingdienst...  Dus check of hun gegevens wel kloppen!!!

Groetjes, Marijon (mama van Lars - 4 maanden)

Hoi hoi,

Gewoon programma van de belastingdienst downloaden. En dan invullen..
Zie je gelijk waar je recht op hebt. Reken je niet rijk!
Het hangt echt van je inkomen af. Overigens zou je het ook achteraf kunnen aanvragen (volgens mij) en dan heb je ook een leuk spaarpotje.
En er zijn 2 dingen, kindertoeslag met max 1000 per jaar, maar je hebt ook kinderkorting en/of combinatiekorting en aanvullende combikorting  dit kan verder oplopen. Even alles goed uitzoeken en kijken waar je recht op hebt!!!!

Groetjes Bertine

Wij hadden ook ineens een bult geld op onze rekening deze week van de belasting.
Onze liefste is 15 weken.....
Maar omdat wij in de categorie; 'we verdienen net te veel dus we hebben nergens recht op' vallen, zal ik de boel eens goed nakijken met de belasting meneer morgen. Misschien komt het wel door de combinatiekorting en aanvullende combinatie korting.... ik ga 's ff kijken!!!

Even voor de duidelijkheid: de kindertoeslag is in plaats van de kinderkorting gekomen. Dus het is niet EN EN. Je krijgt nu dus geen kinderkorting en aanvullende korting meer maar alles gaat via die kindertoeslag. Zie voor meer info op toeslagen.nl

Helaas verdienen wij ook teveel waardoor wij er geen recht  op hebben.
Gelukkig krijgen we nog wel geld terug voor ouderschapsverlofopname via de belastingdienst.

Groetjes,
Rosanne

Omdat ik het niet meer zeker wist zei ik ook en/of, dus het is of.
Maar dat merk je vanzelf in het programma!

Terug
Bovenaan