Kinderwagen aankleding

Dames een vraag want alles is hartstikke nieuw voor me.
Ik heb de cybex priam gekocht, zowel de reiswieg, maxi-cosi en de wandelwagen. Als ik over een aantal weken beval in het ziekenhuis nemen wij haar mee in de auto in de maxi-cosi. Thuis en met wandelen wil ik de eerste tijd de reiswieg gaan gebruiken. Maar, wat doe je er precies in als aankleding? Er ligt nu alleen een matrasje in, moet ik dan lakens kopen voor een wieg formaat? En misschien hebben jullie nog tips voor leuke sites voor de aankleding voor zowel de reiswieg en maxi-cosi? Alvast bedankt!
 
Tip: een aankleedkussenhoes past goed om het matrasje, vaak beter dan een wieg onderlaken! Verder gewoon de dekentjes die je ook in de wieg doet. Ik vind Koeka dekens mooi en fijn, wel wat aan de prijs. Een katoenen deken van bijvoorbeeld Jollein is ook helemaal prima. Veel succes en geluk met je kindje!
 
Ik had een ronde wieg, dus ook ronde hoeslakens. Dat ging heel goed in de reiswieg. Ik denk dat je ook vooral moet kijken naar het weer. Bij ons was het winter, dus ik had een lakentje en dekentje, in het begin zelfs nog een kruik. Voor de maxi cosi had ik een type zak voor erin, de buitenkant gehaakt en de binnenkant was een soort fleece deken. Heerlijk warm! Maar dat zal nu veel te warm zijn.
 
Ik deed om dat matrasje gewoon een kussensloop van ons eigen beddengoed en dan extra een hydrofiel thv het hoofdje tegen spugen.
Dekentjes zaten er bij ons bij (fleece), maar ons zoontje is in een hete zomer geboren, dus wij gebruikten de XL hydrofiel wikkeldekens van de Hema. Die zijn niet perse goedkoop (los €15,-, maar vaak ook 2+1), maar wij gebruikten en gebruiken ze echt overal voor! 
In het begin gebruikten we ze als laken voor op het boxkleed, voor het geval van spugen. Als inbakerdoek, als dekentje voor in de reiswieg en maxi-cosi, als verschoonkleedje voor onderweg, als mini-picknickkleed en uiteraard voor het afdrogen. Ideaal! 
Zie dat ze in de aanbieding zijn nu! Hier een linkje:
https://www.hema.nl/baby/babyverzorging/verschonen-verzorgen/baby-badcape-hydrofiel-100x100-33344330.html
 
Hier een mei baby van vorig jaar.
Ik had wiegmatrashoesjes van mn schoonzus gekregen en die pasten prima om het matras. Een hydrofiel erop tegen het spugen. De eerste wandelingetjes buiten was het voor ons ook nog een jas aan. Maar al lekker lenteweer. Ze lag dan in een romper met korte mouwen, een longsleeve of boxpakje en vestje onder een gebreide wiegdeken. Hier eentje van ikea afgewisseld met eentje die we cadeau kregen. Lakentje deed ik niet in de wagen. 
De maxicosi is zelf ook al best warm, zeker met een zitverkleiner. Dus daar legden we gewoon los een wiegdekentje op. De eerste ritjes zat ik er toch naast. Maar eigenlijk, toen het eenmaal winter was, was het ook voldoende om een winterjas aan te hebben en een wiegdeken over de beentjes op lange ritten of als het vroor. In de auto is alleen de start erg fris. 
Tijdens hittegolven verdween de wiegdeken en lag ze er gewoon in een romper in. En met zomerweer gewoon zomerkleertjes en evt een xl hydrofiel over haar beentjes tot aan haar middel. 
Het is gewoon een beetje kijken naar hoe je kindje het doet. Dure maxicosi zakken en speciale kidnerwagen dekens ofzo hebben we hier nooit gedaan. 
Oh dat zeg ik wel, maar ik kreeg een heerlijke wikkeldoek van Snoozebaby als kraamcadeau. Die was voor een newborn wel erg groot. Maar in de herfst heb ik die wel gebruikt. Alleen niet in de maxicosi in de auto want dan kreeg ze het erg warm. In de wagen ging ze ineens heerlijk diep slapen voor ons namiddag wandelingetje, en gezien ze een slechte slaper is vond ik dat heerlijk. Voor die korte periode had ik het alleen niet zelf gekocht. Onze dame heeft lange benen en was er na de herfst alweer uitgegroeid.
 
In de maxicosi had ik een badstof hoes van koeka. In de zomer voelt dat wat lekkerder aan dan de stof vd maxi cosi zelf. En makkelijk uit te wassen bij eventueel spugen. In de winter had ik dan de koeka voetenzak erin. Buiten lekker warm en inde auto rits je deze gewoon open. Wandelwagen, heb ik ook de priam en gewoon wiegmatrashoesje gebruikt met een wiegdekenje
 
Terug
Bovenaan