kinderwagen(bugaboo) en vliegvakantie

Hoi meiden,

Wij gaan in   juni 2 weken naar Rhodos.
Heerlijk!
Voor t eerst met onze Tim vliegen die is dan 11 maanden.
Ik vraag me af,kan ik de bugaboo meenemen of kunnen we beter een buggy aanschaffen.
Wat is jullie ervaring?

Groetjes Martine
 
Wij gaan deze zomer ook voor het eerst vliegen met ons zoontje, maar nemen de wagen (ook Bugaboo trouwens) niet mee.
Een buggy klap je veel makkelijker in en wat denk je van al dat zand en stof wat in je wielen en   wagen gaat zitten...
Daar vind ik hem toch iets te kostbaar voor.
Wij gaan dus voor een simpele, makkelijk opklapbare buggy.
 
Hoi Martine

Even onze ervaringen,misschien heb je er wat aan!

Het eerste jaar dat we op vliegvakantie gingen met een baby (13 maand) hebben we speciaal een buggy gekocht.Een goeie (en dure)maar alleen tijdens deze vakantie gebruikt.Wat zijn het toch rotdingen die BUGGY'S.Maar dat is persoonlijk!

Het jaar erna hebben we de kinderwagen meegenomen (een   quinny).We hebben hier een speciale tas voor gekocht.Een soort koffer zeg maar zodat hij tijdens het vervoer net iets beter is ingepakt.Hier zijn we helemaal tevreden over geweest.Geen schade oid gehad en ontzettend veel wandelgemak

Het enige nadeel was dat je de buggy mee naar de gate mocht nemen en dat je de kinderwagen bij het inchecken moet afgeven.Houd er wel rekening mee dat de kinderwagen van het gewicht af gaat wat je aan bagage mag meenemen.Bij ons had een baby geen 20 kilo nodig.Bij de kinderwagen konden we mooi een pak luiers indoen,ideaal!

Hopelijk heb je wat aan mijn verhaal.

Groetjes Jessica

 
PS:Ook wij gingen de tweede keer naar Rhodos.
  Als je naar het oude gedeelte en op excursies gaat is een buggy bijna niet te doen met veel ongelijke stoepen ( als ze er al zijn).

Moest ik toch nog even zeggen.
 
onze zoon was ouder toen wij gingen vliegen, maar ik vind de burgy ideaal. Als je je bugaboo meeneemt, moet die ingecheckt en vanaf dat moment heb je dus geen karretje meer op schiphol, terwijl het nog twee uur duurt voordat je gaat boarden!!. De buggy mocht gewoon mee totaan de gate. tevens telde hij niet mee voor het totaal aantal kilo's dat je meemag nemen.
Maar mocht toch besluiten je bugaboo mee te nemen, regel dan een hele goeie reisverzekering,  ze gaan nog wel eens kapot in het  transport!  
 
Wij zijn met ons zoontje Leon toen hij precies 3 maanden oud was naar het eiland La Palma geweest. We hadden de Bugaboo gewoon mee, helemaal ingepakt in van dat bouwplastic met een goed touw eromheen. Onze grote wandelschoenen hadden we er in meeverpakt. Dat ging prima, geen extra kosten. We hadden ook de maxi cosi mee en adapters geleend van iemand om de maxi cosi op het onderstel te klikken van de bugaboo. Zo konden we onze baby gewoon tot aan de gate rijden en omdat het vliegtuig ook nog eens niet zo vol was mocht de maxi cosi mee naar binnen en kreeg hij een eigen stoel naast ons en een baby bedje voor ons. We hadden de maxi cosi mee omdat we ook een auto gehuurd hadden. Als je de kleine wieltjes loskoppelt (gedaan in een handomdraai) kun je met de terreinbanden de wagen als een soort kruiwagen rijden over ongelijke grond. Dat is echt ideaal tijdens het wandelen!

Nu hij 8 en halve maand is past hij niet meer in de kinderwagenbak, dus als we nu op reis gaan (volgende maand vliegen naar Barcelona) nemen we alleen het buggyding van de bugaboo mee en natuurlijk het onderstel. Ik ga zeker geen kleine buggy kopen voor het reizen! De kwaliteit is zo veel slechter van de wielen o.a., ik wil ook prettig kunnen wandelen, net als thuis. Daarom hebben we toch ook een bugaboo? Ik zou niet 'bezuinigen' op je kwaliteit tijdens het  inpakken voor  een reis!  
 
p.s. Er is niks kapot gegaan tijdens onze reis (ook een kwestie van goed inpakken) maar wij hebben ook een goede doorlopende reisverzekering voor het geval dat
 
Hallo,

wij gaan ook van de zomer voor eht eerst met ons zoontje naar gran canaria hij is dan ook 11 maanden.
Wij nemen ook een goedkope inklapbare buggy mee. Als we hem dan evt kwijtraken is het geen probleem en het is makkelijker!

Jacomien
mama van kylian 09-09-2007
 
Terug
Bovenaan