Kinderwagen/buggy

Hoi,

Vanaf welke leeftijd mag een baby in een buggy (ligstand) vervoerd worden? En hoelang mag hij hierin achter elkaar liggen/zitten? Wij gaan namelijk volgende week naar Euro-disney en ik vind het zo sneu als hij een hele dag in de reiswieg moet liggen. In de buggy kan hij nog een beetje rondkijken. (Ik denk als hij een hele dag in de buggy meegaat dat dit niet goed is voor z'n ruggetje)

Groetjes
Renate
 
Vanaf zo'n half jaar oud mag je je kind war meer rechtop zetten, althans dat wordt altijd als richtlijn gegeven. Belangrijker is volgens mij om te kijken op je kind zelf al een beetje overeind kan komen. Als dit zo is, dan betekent dat dat je kind al behoorlijk wat beheersing heeft over zijn/haar spieren en dan kun je best al eens proberen hoe dat rechterop zitten gaat. Maar zoiets moet je volgens mij wel opbouwen. Niet gelijk een hele dag.

Voor wat betreft het sneu vinden dat je zoon niet kan rondkijken, denk ik dat dat wel meevalt. Je zoontje zal nog vaak slapen en tijdens voedingen komt hij er toch lekker uit? Ik zou voor de reiswieg kiezen denk ik, maar dan heb ik mijn kind in gedachten, met al haar gewoontes.

Succes met beslissen en veel plezier in Euro-Disney (is errug leuk!!)

Esther
 
En wat ook wel handig is, is om een draagzak mee te nemen. Als hij slaapt ligt hij in de kinderwagen en als hij wakker is kan je hem in de draagzak doen. Wat ook een optie is, is om een kussentje of iets anders onder het matrasje te doen. Zodat hij wat omhoog ligt. Ik weet niet hoe oud je zoon is, maar je moet even kijken hoe rechtop hij met zo'n kussentje kan zitten.
 
Hoi Renate,
Mijn zoontje is nu 3,5 maand en al zo lang dat hij niet meer in de kinderwagenbak past. Nu zet ik hem gewoon in de buggy in ligstand. Hij vind heet heerlijk. Hij kan lekker rondkijken als hij wakker is en hij slaapt er ook prima in. Voordeel vind ik dt als je ergens wat eet of drinkt dat je kindje er dan gezellig bij zit. Maar ik zou dit wel even uitproberen voor je op vakantie gaat. Misschien vind jouw kind het wel niks.
Succes ermee, groetjes Karen
 
vergeet niet dat je kindje op deze leeftijd steeds meer gaat zien, en al die indrukken moeten verwerkt worden, dat doet hij in zijn slaap.

Vergeet dus niet dat ze heel erg onrustig kunnen worden als ze teveel indrukken ineens krijgen. Kijk maar eens als je een verjaardag hebt met kleine kinderen, die doen snachts vaak geen oog dicht of dromen heel erg veel.

Je kindje mag in de buggy vanaf het moment dat hij zelf kan zitten. dan mag je hem iets rechterop zetten.
Ik weet dat het heel erg zielig is als ze zo de heledag omhoog liggen te kijken maar het is echt nog het beste voor rug en heupen.

Groetjes en veel plezier in Disney

Groetjes Mirela
 
dit bericht is voor de moeder met een kind van 3,5 maand! JA jo verknal de rug van je kind maar door hem nu al met 3,5 maand in een buggy te zetten!! dat is echt super slecht. De ruggengraat is nog niet zo sterk dat hij het gewicht van het hoofd kan dragen hierdoor zakt hij in en kan de ruggengraat scheef gaan groeien. Een baby hoort tot 8 a 9 maanden gewoon te liggen vanaf die tijd gaat hij of zij zitten en is het veranwoordt om een kind in een buggy te zetten. En dan erbij weet je hoe koud het is als je baby in de buggy alle koude lucht in zijn geichtje krijgt! ik zou nog maar eens gaan kijken of er iemand een grotere kinderwagen voor je heeft, want dit is gewoon zielig!!!!!!!
 
Ik vind het berichtje hierboven wel een beetje raar hoor! Komt erg agressief over.

Mijn dochter is (ruim) 3 maanden en ik heb sinds een aantal weken ook een buggy die volledig in ligstand kan. Op de gebruiksaanwijzing van dat ding stond dat je hem kan gebruiken vanaf de geboorte! dat heb ik (uiteraard) niet gedaan,maar vind het erg praktisch omdat een buggy toch minder ' robuust' is als een kinderwagen. Ik vond het een crime om met de kinderwagen te gaan winkelen en boodschappen doen, je rijd overal tegenaan als je niet uitkijkt en nu met de buggy heb ik niet zoveel last. Mijn dochter zit helemaal ingepakt in een soort van fleeche-skipakje, heeft muts op, wantjes aan en als het erg fris is doe ik er ook een dekentje over. Op mijn buggy zit overigens ook een kap die een beetje de wind tegenhoud.
Ik heb er wel degelijk rekening mee gehouden dat het niet goed zou zijn voor het ruggetje,maar aangezien het ding in volledige ligstand kan heb ik hier geen problemen mee en lang zit ze hier toch ook niet in.Bovendien kan ze zo veel beter om haar heen kijken, en dat vind ze reuze interessant allemaal.
 
mijn kindje paste vanaf 4,5 maand niet meer in de kinderwagenbal, moet ik hem dan helemaal klem laten liggen? Het gaat prima met hem zo en hij zit nietn helemaal rechtop hoor en het is zo,n driewieler dus volgens mij kan het verder niet zo veel kwaad hoor.
 
Terug
Bovenaan