kinderwagen elodiemondo + maxicosi/autostoel

<p>Hallo allemaal ! <br /><br />Ik probeer mij al een beetje voor te bereiden op onze zwangerschap.<br />Vooral dan wat betreft de baby-uitzet. Graag zou ik een supermakkelijke en  vooral KLEINE kinderwagen hebben. die ik vanaf dag 1 kan gebruiken.  Zo kwam ik bij de elodie-mondo uit. <br /><br />Maar mijn vraag is nu welke maxi-cosie / autostoel zouden jullie aanraden om te combineren met deze kinderwagen ? Of is een mand toch een betere optie voor de eerste weken na de geboorte ? </p><p>Ik weet dat een kindje niet te lang in het autostoeltje mag.. <br />Maar snel wat boodschapjes doen of een klein blokje om moet toch kunnen ? Ik heb maar een kleine auto en wil graag alles praktisch houden. </p>

Over het algemeen zijn heel veel kinderwagens wel klein te maken, ons bugaboo past bijvoorbeeld ook in mijn corsa. De ene zal wel makkelijker gaan dan de andere, maar gelukkig zijn ze ontworpen om mee op pad te nemen
Een baby mag maximaal 2 uur in een maxi-cosi, dus een boodschapje etc mag. Hou er alleen rekening mee dat je niet een uur in de auto mag en dan nog 2 uur wandelen. Maar het wisselen van maxi-cosi naar reiswieg bij een kinderwagen gaat gelukkig ook makkelijk

Research vooral welke maxi-cosi geschikt is met adapters voor jou wagen, en een reiswieg erbij raad ik zeker aan. Maar een reiswieg met zitting koop je meestal gecombineerd, dan hoef je alleen de maxicosi nog

Uhm ik zie dat dit een buggy is? Kan je hier überhaupt een maxi cosi op klikken??

Eerlijk gezegd is een wagen met wagenbak echt wel een must, die gebruik je de eerste 5 maanden dagelijks. Ik zou daar nooit zonder kunnen. In een buggy kunnen ze pas als ze een maand of 7 zijn hoor en een beetje kunnen zitten.
Opzich kun je je tot die tijd wel redden met de maxi cosi, maar ik vraag me dus af of de maxi cosi op deze buggy geklikt kan worden.

En vaak vallen babys in slaap in de wagen en slapen soms zomaar 2 a 3 uur. Als dat dus altijd in de maxi cosi is omdat je geen wagenbak hebt, betekent dat wel dat je kindje uuuuuren in die maxi cosi ligt, want Jr gaat bijna elke dag ook nog wel even met de auto op pad voor een boodschap dus gebruik je weer de maxi cosi..

Wij wonen ook heel klein, geen ruimte voor de kinderwagen in huis. Echt piepklein. Toch hebben we wel een kinderwagen met wagenbak en deze ligt altijd in de auto. Met 5 a 6 maanden kon dezelfde wagenbak omgebouwd worden naar het zitgedeelte, dus je hebt geen 2 losse delen. Zo werkt het bij bijna alle wagens geloof ik.

Maak zelf je keuze, maar ik zou toch echt niet zonder wagenbak kunnen. Dat is wel echt een basis ding die je echt nodig hebt vind ik.. ook al is het 'maar' voor 5/6 maanden. Ik ben nu zwanger van de 3e en gebruik nog altijd dezelfde wagen, dus binnenkort voor de 3e keer. Hij heeft z'n geld goed opgebracht.

Ik raad je aan om naar een babypark ofzo te gaan en je te laten informeren. Je hoeft echt niet direct voor een dure Joolz of Bugabop te gaan, er zijn genoeg B-merken die goede wagens hebben. En ze zijn allemaal echt klein en compact in te klappen, vaak kunnen de wielen er bijvoorbeeld ook vrij makkelijk vanaf enzo. Neem je auto mee en ga gewoon kijken wat past. Zo hebben wij het ook gedaan. Via internet weet je helemaal niet wat je kiest, laat je adviseren!

Wij hebben een cangaroo 3 in 1, daar zit de maxi cosi bij .. en de reiswieg kan je later ombouwen tot buggy .. erg handig vind ik zelf. we hebben ook een kleine auto en het past goed kunnen ook nog spullen mee.. en daarbij is die ook nog leuk geprijsd ?

Een Bugaboo cameleon paste destijds gemakkelijk in mijn kleine Twingo. Dan heb je toch een volwaardige kinderwagen waar met adapters zeker een maxi cosi op kan. Voordelig is dat dit type wagen oerdegelijk is en tweedehands voor knappe prijzen op de kop te tikken zijn.

Wil je toch echt iets nieuws en kleins? Dan zou je naar de Joolz aer of Bugaboo bee kunnen kijken. Beiden kunnen met adapters een maxi cosi dragen en je hebt evengoed de mogelijkheid tot een bak.

Een vriendin van mij gebruikte ook de bak niet, kind ging altijd in de maxi cosi mee. Zij hebben er nu gigantisch spijt van omdat hun dochter heel veel nek en rugklachten heeft, de arts waar zij onder behandeling is met de kleine ziet liever dat “maxi cosi tijd” nog verder wordt ingeperkt omdat dit vaker voor komt!

Wij hebben een refurbished (hoe schrijf je dat haha), ouderwets gezegd een opgeknapte 2ehands Joolz gekocht, met adapters voor maxi cosi. Ideaal!

Sterker nog, mijn zoontje is een flinke kerel, lekker actief, maar slaapt nog steeds het beste in de kinderwagenbak. Hier met 8 maanden dus nog geen zitje, al gaan we dat ergens deze weken wel doen.

Vrienden van ons zijn voor de YoYo gegaan, weliswaar met reiswieg, maar daar groeide het meisjes wel vlug uit. En met 6 maanden gaf de buggy echt nog wel heel weinig ondersteuning, zeker als ze er nog in slapen. Ideaal ding voor even snel, het vliegveld, etc, maar een wandeling door het bos zit er echt niet in. Dus dat is zeker iets om over na te denken, vooral ook omdat je leven met kind veranderd. Dan is een wandeling door het bos (met slapende baby) opeens je nieuwste manier van daten, is het heerlijk als je het kind kan laten liggen, zodat je ergens wat kunt drinken.

Terug
Bovenaan