Kinderwagen in een Mini Cooper

Hi dames/heren,

Als alles goed gaat, worden wij over een half jaar trotse ouders van ons tweede kindje. Onwijs leuk! We zitten alleen met een praktisch ‘probleem’.

Wij rijden als gezinsauto een Mini Cooper. Een 5-deurs weliswaar maar een behoorlijk kleine auto dus. Er zijn allerlei redenen waarom we mijn man zijn auto niet Prive rijden en waarom we de Mini niet weg doen maar dat doet er even niet toe.

Onze huidige kinderwagen (joolz) past met goed fatsoen niet in de kofferbak. Dat was 1 kindje geen probleem want dan zette we het onderstel op de achterbank maar met 2 is dat geen optie. Wie weet er welke kinderwagen wel in de kofferbak van een mini past? Als bijvoorbeeld alleen de wielen er af geklikt moeten worden dan is dat geen probleem.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Ik had hetzelfde probleem, maar dan met een Mini Cooper 3-deurs.. volgens mij is de kofferbakruimte namelijk hetzelfde.. toendertijd ook onderzoek gedaan naar een passende kinderwagen en het enige waar ik op uitkwam waren die speciale reiskinderwagens, die je dus ook makkelijk als handbagage mee kunt nemen in een vliegtuig. Uiteindelijk heb ik die niet gekocht omdat ik ze niet erg stevig vond.. meer voor af en toe gebruik zeg maar.. ik ben uiteindelijk overstag gegaan en m’n mini verkocht en een grotere auto aangeschaft.
Succes met je zoektocht!

Wij zitten met een andere kleine auto met hetzelfde probleem (of althans, ik ben niet meer zwanger van de tweede (miskraam), maar hopelijk binnenkort weer wel). De kinderwagen ging opgevouwen op de bijrijders stoel mee, en dan mijn man of ik achterin naast de baby bij de eerste, maar als het er straks 2 zijn kan dat natuurlijk niet meer. Maar ik moet ook zeggen dat we in de praktijk eigenlijk weinig met de kinderwagen gewandeld hebben vanuit een locatie waar we met de auto heen gingen (al is dat misschien vertekend omdat we een week na de bevalling in de eerste lockdown zaten) en we sowieso vaak al liever de draagzak meenemen. Dus dikke kans dat het straks een extra draagzak wordt en gewoon geen kinderwagen, totdat we evt over gaan op een nieuwe, grotere auto.

Ik heb een quinny flex buggy met maxi cosi adapters. Ding kun je ienieminie opvouwen. Maar ik gebruikte nooit de kinderwagen (ligbak). Beide kindjes wilden nooit plat (1 reflux de ander gewoon eigenwijs). ? Zodra mn zoontje niet meer in de cosi past gooi ik het buggy gedeelte er weer oo

Dankjulliewel!

Een maxicosie met adapters op het onderstel is inderdaad een prima oplossing (stom dat ik daar niet eerder aan heb gedacht). Dan moet ik alleen even kijken of het onderstel dan wel past..

Voor langere stukken zou inderdaad een draagzak een goede optie zijn. Tegen de tijd dat hij/zij wat groter is, kan de buggy mee maar dan tussen beiden in op de achterbank denk ik. Volgens mij past die namelijk ook niet in de kofferbak ?

Al met al is er dus niet echt een probleem maar moet ik vooral het idee van een reiswieg meeslepen loslaten. Dit komt goed!! ?

Je hebt de Doona Kinderwagen, dat is een autostoeltje die uitklapt naar een kinderwagen. Als je hem inklapt, gaan de wielen onder het stoeltje zodat je hem gewoon als een maxicosi in de auto kan zetten en dus geen kofferbak nodig hebt.

Je zou eens kunnen kijken naar de babyzen yoyo of the joolz aer.

Bij de yoyo kun je een newborn set aanschaffen (0+), die is niet zo groot als een reiswieg, maar wel geschikt tm 6 maanden.

Terug
Bovenaan