Kinderwagen inrichten?

Hey ladies!

Ik heb vorige week de kinderwagen binnengekregen, maar ben enigszins confused. Er zit een dekbedje bij, maar dat is puur voor de show denk ik, want past nooit! Het bijpassende overtrekje is ook niet echt op maat.
Wat leg je nou precies in zo'n wagen? Kan ik er een wiegdekentje voor halen? En wat komt er om het 'matrasje' van de kinderwagen?
Er zijn vast moeders die hier al ervaring mee hebben :)

Liefs Yvanka
 
Ik heb zelf een wagen zonder matrasje en een hoesje wat je er op kan ritsen als deken zeg maar,die kan later op de wandelwagen als voetzak... ik leg er zelf een handdoek in voor de hygiene en idd een wiegen dekentje zolang t weer nog oke is, wordt t kouder doe ik die hoes er op...

Wat jij om t matrasje kan doen ligt aan de maat, ik denk echter dat of een molton zo los er om slaan of een wiegen hoeslakentje wel passen...

Wat voor merk heb je, mss is er wel een speciaal lakentjes voor, maar dat zal dan wel het nodige kosten ;)

Wel leuk he, al die baby dingen!!

Groetjes Gerrie

 
Ik heb een Quinny en heb daarin wel een matrasje. Omdat het maar klein en vrij dun is, heb ik er ipv een molton een moltondoek (volgens mij gekocht bij Prenatal, anders bij de Hema) om omdat je die er makkelijker omheen kunt vouwen en je bij een molton lakentje een heleboel stof overhoudt. Daar overheen een wieglakentje (stretch) en bij het hoofdje een dubbelgevouwen hydrofiel luier. Verder gewoon een wieglakentje en wiegdekentje idd. Het dekentje zal in de zomer misschien niet zo nodig zijn (het dekje houdt natuurlijk ook al wind en kou tegen, maar je kunt er ook voor kiezen om dat niet altijd te gebruiken). Omdat wiegdekentjes enorm groot zijn, krijg je waarschijnlijk wel een flinke "prop" deken aan de onderkant van het matrasje. Dit is voor het kindje niet zo prettig, dus als dit zo is, moet je even iets onder het hoofeinde leggen zodat het weer recht komt te liggen (een handdoek bv).
Je ziet hier trouwens heel veel kinderwagens met echt mega dekbedden erin en die steken dan ook nog een heel eind boven de wagen uit, maar volgens mij is dit in Nl nog steeds niet de bedoeling. Misschien is de gedachte dat je je kindje steeds ziet als het in de reiswieg ligt en dat je daarom wel een dekbedje zou kunnen gebruiken, maar ik zou het zelf iig niet doen.
 
hallo dames hier een dec 2010 mama,

ik had een wieg hoeslakentje over het matrasje met daaronder een molton doek. dit omdat het toen vrij koud was.
als dekentje had ik een lakentje van de wieg en een kinder fleece dekentje van de IKEA die heb je in verschillende kleuren en kun je als het wat kouder is dubbel doen en anders enkel, heel veel succes

liefs pieteke
 
Bij onze kinderwagen zit een dun matrasje, ik doe hier hoeslakens omheen van het aankleedkussen, dit past erg goed! Verder bij het hoofdeinde een hydrofielluier, en ik geloof dat ik er toen nog een molton onderlegger erin had. Dekentjes en lakentjes kun je wiegformaat gebruiken, al waren deze nog steeds vrij groot.
Ik weet niet of je handig bent met de naaimachine, anders kun je ook heel eenvoudig zelf lakentjes naaien. Dit ga ik in elk geval nog wel doen!
Veel succes!
 
Ah, ik merk dat iedereen er dus zelf een oplossing voor bedenkt :) bedankt voor alle reacties!

Zal binnenkort wel ff wat proberen, je kunt het tenslotte ook niet fout doen :) als je kindje het maar niet koud krijgt!
 
In onze Quinny ligt een matrasje. Daar heb ik een molton omgevouwen en bij het hoofdje een hydrofielluier. Over de kleine ligt een fleecelakentje en voor in de winter heb ik een dun hoofdkussen gekocht die je voor peuters gebruikt. Dit is precies de goeie maat en niet te dik. Dit gebruikte ik dus als dekentje en ga ik straks ook weer doen.
 
Iedereen heeft al veel tips gegeven. Ik gebruikte ook gewoon een wiegdekentje. Een dekbedje zou ik iig niet gebruiken, veel te warm voor zo'n kleintje (wordt tot een jaar of 2 nog afgeraden in nederland).
 
Terug
Bovenaan