Kinderwagen Mutsy 4-Rider; iemand ervaring?

Hallo allemaal,

ik ben hard op zoek naar een kinderwagen en ben erg enthousiast geraakt over de Mutsy 4-Rider. Ik zoek een degelijke kinderwagen zonder al te veel rammelende of kwetsbare onderdelen met 4 wielen. Als je iets anders wil dan die verschrikkelijk dure Buggaboo, wat is dan een goede optie? De Mutsy is er ook in lichtgewicht versie. Dat sprak me ook wel aan. Heeft er iemand ervaring met de Mutsy 4-Rider of met Mutsy in het algemeen?
Alvast bedankt!

Groetjes,
Margrethe

'Hoi!

Echt ervaringen kan ik je nog niet geven, omdat die van ons nu nog in de garage staat te wachten tot hij aan het werk mag.. Dat zal hopenlijk in augustus gaan gebeuren en tot die tijd heeft ie nog even vakantie.

Wij hebben gekozen voor de Mutsy 4-rider, omdat het een stabiele, stevige en solide wagen is. Hij is misschien iets zwaarder dan de anderen, maar heeft vier degelijke wielen en een stevig frame wat tegen een schokje kan. Voor ons waren dat ook wel de belangrijkste overwegingen. Ik vond de Buzz erg leuk, maar knapte af op het platic wieltje aan de voorkant die naar mijn zin iets te petieterig is (wij wonen op een boerderij en dan is wat stevigheid wel op zijn plaats). De Bugaboo is ook erg leuk, vooral met die kleurtjes. Maar deze bak vonden wij erg laag, mijn man is nogal groot. Bovendien heeft deze ook twee kleine wielen en was dus ook minder gewenst.

De Mutsy hebben wij tweedehands kunnen kopen op een uurtje rijden vanaf hier. Hij is voor twee kindjes gebruikt, maar ze hebben een nieuw onderstel van de fabriek gekregen omdat in hun oude fabrieksfoutjes zaten. Hij is donkerblauw en ziet er picobello uit. In ieder geval kan ik je wel zeggen dat we hem beiden erg fijn vinden. Hij loopt soepel, ook al heb je een wat grotere draaicirkel. In en uit de auto is geen probleem.

Succes met je keuze! We weten uit ervaring dat het nog niet meevalt.. zo in dat kinderwagenoerwoud!

Groetjes, Harma

Hoi de meeste kennisen van mij die hebben de mutsy urban rider. Die met die 4 grote wielen. Nu vond ikzelf de mutsy 4-rider met de twee zwenkwielen voor okk wel erg leuk. Maar heb er mee over een hobbelig paadje gereden en de 4-rider rammelde aanzienlijk meer dan de urban rider. Dit kwam doordat de 4-rider de twee kleine voorwieltjes heeft die dus van plastic zijn. De urban rider heeft 4 grote luchtbanden en die vangen meer schokken op. Dit heeft er voor ons de doorslag gegeven om toch de urban rider te nemen. Wij vinden dat het kind ook comfortabel moet kunnen zitten. Aangezien ik zeer dicht bij het centrum woon en vaak zal gaan lopen naar de winkels en de markt.

Groetjes Naatje

hallo,

ook wij gaan voor de mutsy! we wilden heel graag die urbanrider, met zwenkas, maar die viel tegen door de grote draaicirkel. die 4-rider beviel ons heel goed, lekker stabiel alleen was het nadeel dat ie idd plastic wielen heeft, maar.... de verkoopster kon ons vertellen dat ie er ook komt met vier luchtbanden! 2 grote achter en iets kleinere voor die je er ook allemaal af kunt halen. je kunt deze al bekijken op mutsy.nl en misschien zelfs al in de winkel. hij heet 4-rider.

Ons werd trouwens de mutsaerts afgeraden en nadat we een rondje hadden gereden bleek ook waarom, de zwenkwielen bleven steeds steken. maar die zelfde wagen is er nu dus ook van mutsy.

groetjes roos

Hoi,

Wij hebben, net als vrienden van ons, 3,5 jaar geleden een Urban Rider van Mutsy gekocht. Zalige wagen! Zowel het wandelwagen als het kinderwagen gedeelte. Inmiddels komt onze tweede bijna. We zijn de wagen dus weer aan het ombouwen naar kinderwagendeel. Voor onze zoon hebben we het voetenplankje van de Mutsy gekocht. Erg handig, omdat ook deze instelbaar is. Je kunt zelfs de zwenkstand blijven gebruiken! Maar dat rijd wel zwaarder dan.
Vrienden van ons hebben ook een Urban Rider gekocht. Zij hebben inmiddels al een tweede kindje. Van de Mutsy is er ook een duo-zit te koop die op het gewone frame past. Dus de kleine ligt mooi, en hun zoon zit voorin. Ze vinden het ideaal! En straks kunnen ze het hele spul in 1 koop weer verkopen.

Vanaf hier dus alleen positief nieuws over Mutsy.
Groetjes, Kat (34w 5d)

Hoi,

ik ben juist geen enthousiaste gebruikster van de Mutsy. Wij hebben hem 3,5 jaar geleden voor onze oudste aangeschaft vanwege de draaicirkel en de in hoogte verstelbare stang. Algauw vond ik hem zwaar en log en hij werkte niet mee met het inklappen, hij reageerde heel stug. Daarnaast kregen we problemen met het winkelen. Regelmatig ging het alarm af in een winkel als we naar binnen wilde of eruit. Het probleem zit in de duwstang.... we hebben er 3 versleten en toen waren we het zat!!! We hebben de kinderwagen verkocht en overgestapt naar een lichtere 3 wieler (easy walker), het was een bevrijding!! Spijt van de aankoop van de Mutsy heb ik zeker en mocht ik het opnieuw doen zou ik veel meer proefritjes maken en geen 4-wieler kopen.......... ook zou ik dan een kinderwagen kopen met zo min mogelijk toeters en bellen......, maar gelukkig heeft iedereen andere wensen en eisen!

Succes met het kopen van een goede en mooie kinderwagen

groet,

mamaraf
mama van raf en ellemijn (4 dgn oud)

Hoi,

Ik heb zelf ook een Mutsy Urban Rider en ben er erg blij mee. Ik ben inmiddels 6 weken zwanger van de 2e en ga hem straks weer volop gebruiken. Ik heb last van RSI en als ik achter deze wagen loop heb ik (bijna) nergens last van. Mijn zoontje zit nu meestal in een buggy maar geef mij maar de Urban Rider hoor!

Groetjes,
Nanda

hoi
Wij hebben ook  2 jaar geleden de Mutsy met de zwenkachterwielen gekocht, en nu nummer 2 op komst is, heb ik me laten informeren over het Kiddyboard.
Volgens de verkoopster staat je kindje dan nogal voorovergebogen op het plankje, anders stoot ie zijn hoodje aan de duwstang.
Zelf ben ik niet al te groot, dus de stang op de hoogste stand zetten is voor mij geen optie.
Ik zit erg in dubio of ik wel zo'n plankje moet kopen.
Wat zijn julllie ervaringen hiermee?

Groetjes Sesam

Terug
Bovenaan