kinderwagen opmaken

Wie kan mij vertellen hoe je een kinderwagen op moet maken.
Een verkoopster zei dat het net als een bedje moet,maar moet je er nou echt zo veel lagen beddegoed in doen als een bedje?Lijkt mij nogal veel.
Ik ben nog maar een beginner zoals jullie wel kunnen raden,ons kindje moet nog geboren worden.
Maar wilde het alvast weten.

Groetjes,Lenneke (35 weken en 3 dagen)
 
Hoi Lenneke,

Ik had de Bugaboo gewoon met een onderlakentje en daarop een hydrofielluier opgemaakt. Die hydrofielluier vond ik makkelijk ivm spugen, hoef je niet elke dag een schoon onderlakentje te gebruiken. Verder gewoon het slaapzakachtige dekentje met rits van de wagen zelf.
Niet te ingewikkeld doen hoor! Trouwens je merkt zelf in de eerste weken wat voor jullie en jullie kindje het beste werkt.

Groetjes,

Lein
 
Mijn zoontje is agelopen februari geboren, en ik lag hem met kleertjes, jasje en muts op in de wagen en daaroverheen ging een dekentje niet al te dik (mits het koud was) en dat stopte ik gewoon in, dus niks opmaken zoals een bedje, daarover ging, ik weet niet hoe dat heet hoor, maar zeg maar die kap van de bak en zo ligt het kindje uit de wind en goed beschermd
 
Hallo,

Wat ik gedaan heb, is het volgende. Ik kleedde mijn dochter zo aan dat ze geen kou vatte in de kinderwagen. Je kunt haar of hem een mutsje op doen, maar dat heb ik zelf niet zo vaak gedaan. Niet te warm aankleden. Dan legde ik een dekentje over haar heen. En tot slot leg je de flap van de kinderwagen er over heen. En dan heeft ze het warm genoeg. Je hoeft haar echt niet als een kado in te pakken, hoor! Ik hoop dat ik je zo een beetje geholpen heb. Ik wens je veel succes bij de bevalling en heel veel plezier met jullie kleintje.

Groetjes van Karin
 
De kinderwagen maak je inderdaad op zoals een bedje ik had een hoeslaken een hydrofiele luier voor onder het hoofdje (ik gebruikte geen plastic matje trouwens) ik had alleen een dekbedje op maat gemaakt met een hoes erom heen maar als je dat niet hebt moet je een deken+lakentje gebruiken.
Het lijkt iid wat veel maar het is wel nodig vooral als het koud is enzo!!
Suc6 met bevallen en alles geniet er lekker van!!!

Groetjes Kim mv Lotte 18 weken
 
Mijn dochter is 1 maart geboren en toen was het net zulk weer als nu; guur en fris. Onze kraamhulp gaf het advies om voordat je ging wandelen, met een warme kruik de bak alvast 'voor te verwarmen'. Zo kan zo'n kleintje zijn/haar lichaamswarmte goed vasthouden. Verder vooral niet overdrijven met laagjes. Maar wel een mutsje op, in deze tijd van het jaar. Baby's verliezen de meeste warmte via hun hoofdje, vandaar. Dat hoeft geen bivakmuts te zijn hoor... gewoon een katoentje. Je kan de temperatuur van je kindje het beste checken in het nekje. Is het nekje erg fris, dan kan een extra dekentje geen kwaad. Is het nekje warm en klam, dan heeft je kleine het te warm en kun je een dekentje terugslaan en de kap naar beneden doen. Met de kap omhoog kan het nogal gaan broeien in de wagen, vandaar...

Hopelijk heb je wat aan deze tips van een ervaren (hihi) mama. Maar vergeet vooral niet om gewoon lekker te genieten en probeer je niet te veel zorgen te maken. Daar is de echte babytijd te kort voor. Voor je het weet doe je niets anders dan achter hem of haar aanrennen... zoals ondergetekende.

Succes!! Groet, Iris (mama van Nova)
 
Mijn dochter is 1 maart geboren en toen was het net zulk weer als nu; guur en fris. Onze kraamhulp gaf het advies om voordat je ging wandelen, met een warme kruik de bak alvast 'voor te verwarmen'. Zo kan zo'n kleintje zijn/haar lichaamswarmte goed vasthouden. Verder vooral niet overdrijven met laagjes. Maar wel een mutsje op, in deze tijd van het jaar. Baby's verliezen de meeste warmte via hun hoofdje, vandaar. Dat hoeft geen bivakmuts te zijn hoor... gewoon een katoentje. Je kan de temperatuur van je kindje het beste checken in het nekje. Is het nekje erg fris, dan kan een extra dekentje geen kwaad. Is het nekje warm en klam, dan heeft je kleine het te warm en kun je een dekentje terugslaan en de kap naar beneden doen. Met de kap omhoog kan het nogal gaan broeien in de wagen, vandaar...

Hopelijk heb je wat aan deze tips van een ervaren (hihi) mama. Maar vergeet vooral niet om gewoon lekker te genieten en probeer je niet te veel zorgen te maken. Daar is de echte babytijd te kort voor. Voor je het weet doe je niets anders dan achter hem of haar aanrennen... zoals ondergetekende.

Succes!! Groet, Iris (mama van Nova)
 
hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties,nu weet ik tenminste hoe en wat.
Over kinderwagens opmaken vind ik nl nergens iets,maar hier kan ik wel wat mee.
Kan niet wachten tot ik alles in de praktijk mag gaan brengen (nog 4 weken)

groetjes,Lenneke
 
Terug
Bovenaan