Kinderwagen

<p>Hey! Ik ben nu 16 weken zwanger van ons 2e kindje, en ik zit al na te denken over een kinderwagen. Ik heb nu een Joolz voor mijn dochtertje van 15 maanden maar ik ben aan het denken over wat ik het beste kan doen straks met 2 kindjes. Ik zou willen vragen naar jullie meningen, wat kan ik het beste doen? Moet ik een duo kinderwagen nemen waar 2 kindjes gelijk in kunnen of zou ik deze houden en dan een plankje/zitje bij kopen of heeft iemand een tip voor een goede/handige kinderwagen voor 2 kindjes van verschillende leeftijden. </p><p>Xx</p>

Hangt van de leeftijd van je oudste kindje af. Als er straks meer dan 2 jaar leeftijdsverschil tussen zit dan zou ik het eerst met een meerijdplankje proberen.
Kan je je huidige kinderwagen ook ombouwen tot duowagen? Anders zou ik de uppababy Vista aanraden 

Ik zit straks met precies hetzelfde, alleen is de leeftijdsverschil 1 jaar en 2  maanden en zoek een goed en leuk duowagen voor 2! Eentje waarbij maxi cosi of reiswieg erop kan en voor de andere een zitgedeelte. Dus als iemand een goed en leuk kinderwagen weet graag!

1 jaar en 2 maanden is wel heel erg weinig maar heel mooi dat ze zo dicht op elkaar zitten. De uppababy Vista heeft wel een reiswieg maar geen maxi cosi. Ik gebruik liever een reiswieg want dan hebben ze lekker de ruimte en ik heb toch niet de beschikking over een auto. Ik heb nog een oude maxi cosi staan voor als we met iemand meerijden. 

Ik heb een dochter en zoon met 18 mnd verschil. 
wij hebbben tijdens de 2e zwangerschap wel een duo wagen aangeschaft. Beste koop ever! we gebruiken hem nog steeds dagelijks (kids zijn nu 2,5 en 1 jaar)
het ligt natuurlijk aan voor welke afstanden je de wagen gebruikt of je kindje kan mee staan of korte stukje kan zitten op een meerijplankje (met zitje). 
ik ben veel buiten met de kids en vind het fijn dat de oudste goed kan uitrusten. Of als ik haast heb (wat niet handig is ?) dat ze allebei even zitten en ik even door kan lopen. 
ik heb een baby jogger city select. Amerikaans merk. kan maxicosi op, ligbak en de buggyzit. ook combinatie is mogelijk en je kan zelf bepalen wie je waar zet en welke kant je kindje kijkt .
ook het inklappen gaat gemakkelijk en is klein. past allemaal in de achterbak van mijn fiat panda!
wat belangrijk is vind ik het inklappen en hoe groot de kar is. want sommigen winkels of straatjes in de stad of paaltjes op de weg kan gewoon smal zijn..
succes! fijne zwangerschap 

Ik adviseer ook zeker de Uppababy Vista. Met adapters kun je er ook gewoon een maxicosi opzetten. Ik hoef nu alleen nog maar upper en lower adapters aan te schaffen ?
Het is echt een ontzettend fijne wagen. En die mand ?? kan zo'n hoop in. Ook als je 2 zitjes er op hebt, blijft de inhoud van de mand gelijk. Iets wat niet standaard is!

Ik zou ook eens kijken naar JustSit. Kan natuurlijk niet in andermans portomonee kijken, maar zou zelf niet zomaar 1200€ uitgeven aan een nieuwe wagen, als ik een goede heb, zeker niet met 2 jaar verschil. Met 14 maanden verschil is het al een iets ander verhaal, maar heb vriendinnen met kids van 16 maanden die het liefst zelf lopen. Daarvoor is alleen een zitje echt meer dan voldoende en dan is die nieuwe wagen misschien wel overbodig! 

Hier 1 jaar en 9 maanden verschil. Ik heb de joolz wagen en het joolz plankje. Werkt prima voor ons. Het plankje is erg fijn en ik kan nog goed achter de wagen lopen ipv ernaast wat je vaak bij andere wagens ziet.
Hoeveel leeftijdsverschil zit er straks bij jou tussen? Je kan ook de eerste maanden voor een JUST SIT gaan, daar heb ik ook nog een poosje over getwijfeld.. en dan kun je in de toekomst altijd nog een plankje kopen. Ik mis een duowagen in ieder geval niet, met 2 kindjes wandel ik een stuk minder. En ze zijn nu 2.5 jaar en 7 maanden en de oudste gaat nu ook vaak op de loopfiets mee. Dus dat kan jouw kindje ook over een paar maanden, het is maar zo'n korte periode dat je een duowagen intensief gebruikt denk ik..

Terug
Bovenaan