kinderwagen

even een stomme vraag misschien,ik hoor van veel mensen dat je geen kinderwagen in huis heb mogen staan tijdens je zwangerschap want dat brengt ongeluk weet iemand hier wat van anders moet ik hem snel naar mijn moeder brengen ha ha ik weet niet of ik dit moet geloven help me
 
ja het is maar waar je in gelooft. ik geloof er niet in. maar als jij je er prettiger bij voelt zou ik hem naar je moeder brengen. succes

liefs linda 20 weken 4 dagen
 
Hoi!

Nee hoor, dat is gewoon bijgeloof...
Net als in Rusland het de gewoonte is om pas ná de geboorte van het kindje de babykamer in orde te maken (als de moeder nog in het ziekenhuis ligt). Dat doen ze omdat het anders fout zal gaan, maar persoonlijk geloof ik er niet in hoor!

Succes!

Liefs Mariska 2
 
Wat denk je zelf?

Ik denk dat zoiets net zoveel waarde heeft als de verhalen dat een zwarte kat ongeluk brengt, onder een ladder doorlopen ook. Dat is allemaal helemaal nergens op gebaseerd.

Ik zou er niks van geloven.

groetjes, Jane
 
In de Surinaamse cultuur mag je het bedje niet opmaken totdat de bevalling is begonnen en je mag ook geen beer of pop in het wiegje leggen om te kijken hoe het staat omdat dat ook ongeluk zou brengen. Eerlijk? Ik denk dat dit in de categorie middeleeuwse bakerpraatjes valt, haha
Maar niet om je belachelijk te maken, want zeker wel dat ik me eraan heb gehouden.. Maar ik had dus wel weer die kinderwagen thuis staan...
Baat het niet dan schaadt het niet, toch? Lekker doen wat jou een goed gevoel geeft..
Heb je nog meer van dit soort adviezen?
(serieus, ik ben benieuwd wat er nog meer in andere culturen wordt verteld)
Grtz Muty
 
Ik had bij de eerste de kinderwagen al vanaf dat ik 12 weken zwanger was in huis staan (beetje vroeg, maar wel leuk!) en ik heb een hele goede zwangerschap gehad en ben bevallen van een gezonde dochter (inmiddels alweer 21 mnd)!
Ik zou er dus maar niets van geloven hoor, allemaal bijgeloof.

Lekker in huis laten staan dus!

groetjes Anne
 
Terug
Bovenaan