kinderwagen

Wie heeft er al een kinderwagen gekocht (of misschien al eerder, als je al kinderen hebt)
en waar heb je op gelet.
Bij oriëntatie zag ik dat de prijzen sterk uiteenlopen, maar waardoor het komt?

Hallo Femke,
ben geen kenner betreft het uitzoeken van de geschikte kinderwagen. Wij hebben gekeken naar prijs en kwaliteit. Onze kinderwagen kun je ombouwen tot buggy (3 wielen), wij zijn een rondje gaan rijden met de kinderwagen om te kijken of ie stevig genoeg is, de wielen de goede kant opgaan en of het materiaal stevig en robuust is. Wij hadden bij deze kinderwagen een goed gevoel dus ook gekocht. Tevens lenen we de ouderwetse kinderwagen van mijn ouders, waar we wel een nieuw matrasje voor hebben gekocht. Succes

Hoi hoi,

Wij hebben een kinderwagen uit 2006 van ons eerste dochtertje. Het is een Quinny Speedy, driewieler, met draaiwiel voor. Echt ideaal, maar  ons dochtertje kan er niet goed rechtop in zitten, ze hangt altijd wat naar achteren. Nu hebben we dit opgelost met een sjorbandje achter de zitting langs zodat deze beter naar voren komt, maar handig is anders.  
Ik geloof dat ze dit bij het model van 2007 al hadden aangepast, dus bij degene die nu te koop zijn, zal dat ook wel goed zijn.

Bovendien is het handig om te controleren of het onderstel incl buggy-inzet bij je in de auto past. Ik heb afgelopen jaar een ander autootje (VW Lupo)  gekocht, waar bijna geen buggy  in kan. Ons grote onderstel kan ik alleen op de voorstoel kwijt . Heb dus een hele kleine buggy erbij gekocht. Komt nu wel mooi van pas met de tweede op komst.   Kan de oudste (nu 2) nog mooi mee in de kleine buggy als we bijvoorbeeld naar de dierentuin gaan.

Nog 1 tip, luchtbanden rijdt voor de kleine veel prettiger als kunststof. Hebben ze geen last van de richtjes tussen de tegels ed.

Groetjes Noah   27+6wk

ha Femke,

We hebben gekozen voor de Quinny buzz 4, maar moet zeggen dat we hem cadeau hebben gehad en dus niet echt op de prijs hoefden te letten.
Hij staat al in elkaar en is superhandig in en uit te klappen, wat ik wel belangrijk vond, je kunt er zo de maxi cosi inklikken (quinny en maxi cosi is van dezelfde eigenaar)
Mijn schoonzusje heeft hem sinds juni in gebruik en is super tevreden. hij rijdt lekker licht. Maar blijft moeilijk he als je ziet hoeveel keuze ze hebben in de winkel.

liefs Daantje

Hoi hoi

Wij hebben een x-adventure echt een heerlijke wagen met grote luchtbanden rijd superlicht! Nu de 2e op komst is hebben we er ook maar een duo wagen bijgekocht ook van x-adventure en ondanks dat er 2 kinderen in zitten (hebben we al getest  met een kindje van een vriendin) rijd hij nog superlicht en is hij makkelijk bestuurbaar!
Mijn moeder gaat straks ook weer 1 dag oppassen en daar moet hij ook goed voor rijden en dat lukt haar met deze wagens prima!
Succes met het kiezen van een mooie goede fijne wagen!
Liefs Jess, mama van Yara(2) en 33 wk zwanger van de tweede

Hai,

Wij hebben nog een Bugaboo van 2006 toen onze oudste geboren werd. Wij hebben geluk gehad, mijn schoonouders waren zo lief om 'm kado te doen..
Hij rijdt geweldig, mijn dochter zit er nog graag in. Heb ook wel een buggy voor erbij omdat dadelijk de baby weer in de Bugaboo gaat.

Ik zou niet anders willen!

Groetjes,
Patty mv Nynke en 30+3 zwanger van onze 2e dochter

wij hebben van kennissen een wandelwagen overgenomen, de maxi cosy en buggy zaten daar ook bij.. het is er eentje met 4 wielen maar geen zwenkwielen.. dat wilde ik wel graag maar ze verzekerde me dat ze er zelf nooit last van had gehad det deze wagen ze niet heeft. T is ook maar net wat je gewend bent denk ik...

weet even geen merk meer   hij staat nu nog op zolder en als ik verlof krijg op 1 december gaat ie wel naar beneden.

We hebben alle losse onderdelen wel naar de stomerij gebracht, dat vind ik dan wel net zo fris

Terug
Bovenaan