Kinderwagen???????

Hoi Mama's en mama's in spe,

Vraagje: welke kinderwagen hebben jullie of gaan jullie aanschaffen?
En vooral WAAROM???

Wij zijn gister op stap geweest en er is zo veel keus.
Op dit moment gaat onze voorkeur uit naar de bugaboo cameleon.
Heeft iemand ervaringen met deze wagen?

Groetjes van een nog steeds zieke mama in spe

Hoi,

Dat is zeker een lastige keus!
Wij hebben 2.5 jaar geleden de wagen aangeschaft voor ons eerste kindje, en toen waren er veel driewielers in de mode! Dat wilde wij absoluut niet, dus er was wel wat minder keus!
Ik weet niet hoe dat nu is.

Wij hebben de Mutsy aangeschaft.
Omdat deze erg stevig is, makkelijk inklapbaar, wielen kunnen eraf!
Ik doe alles lopend, dus voor ons was het eenvoudig: een goede stevige wagen voor lange wandelingen mee te maken.
(we hebben wel een auto, die heeft manlief mee overdag naar zijn werk)

Probeer er gewoon een aantal uit in de winkel, en kijk welke voor jullie het fijnste loopt en inklapbaar is!

Succes!

Ik heb een Mutsy Joey, geweldige wagen, staat en rijdt als een huis...heel stabiel en robuust, bovendien is de bak groter dus heb je er langer wat aan. Mijn vriendin heeft een Bugaboo Cameleon en is daar weer heel tevreden mee. Ze woonde met haar eerste kind in de stad en daar is ie helemaal erg handig met trams en drukke winkels enzo. Ook is ie heel makkelijk in en uit elkaar te klappen en neemt veel minder ruimte in beslag dan mijn ruimteschip, ook is  ie een stuk lichter  maar als je een lange wandeling door het bos gaat maken denk ik dat je lekkerder met een wat steviger wagen loopt maar dat is mijn zeer bescheiden mening...dus tja, tis net wat je in een wagen zoekt en hoe je hem gaat gebruiken denk ik.  Heel veel succes met het uitzoeken en je zwangerschap natuurlijk, liefs, Elle.  

O en ik herinner me ook nog een tip van een verkoopster over die driewielers, als een  ander kindje in de bak wil kijken en er net niet bij kan, dan kan ie hem zo omtrekken...schijnt. Ze heeft het laten zien en idd zag dat er heel reeel uit. Ik denk niet dat dat een goed plan is...Wij hebben dus een wagen met gewoon vier wielen.

Wij hebben een mutsy 4-rider, met 4 wielen dus. In winkel hadden ze gedemonstreerd hoe makkelijk een 3-wieler toch uit balans kan raken als je niet uitkijkt, met stoeprandje en dergelijke. Was eng om te zien! Dus toen was keus voor 4-wieler snel gemaakt!

De mutsy hebben we gekozen omdat-ie mooi was (duh, ha ha!), wandelwagengedeelte in 2 richtingen erop geklikt kon worden en ook het bijpassende autostoeltje op dat frame geklikt kon worden. En de duwstang was in 4 standen verstelbaar, ook fijn, aangezien mijn man en ik aardig wat lengte schelen. Vonden we wel zo handig en we hebben er ook allemaal gebruik van gemaakt!

Wij zijn gisteren voor het eerst de babywinkel ingeweest....er stond een erg lange file en bij de afslag een babyzaak..dusssss.....:)

Wij waren er al over uit dat we een driewieler willen en na veel passen en meten zijn we uitgekomen bij de Urban Jungle..
We passen er allebei goed achter, duwstang is goed verstelbaar, ik schop met mijn lange benen niet tegen de onderstang aan terwijl ik loop en ik ben er mee gaan wiebelen maar hij ging niet eerder om dan een vergelijkbaren 4 wieler.
Tevens is hij makkelijk inklapbaar, makkelijk de bak er af te halen e.d.
En we vinden hem gewoon mooi, het oog wil natuurlijk ook wat.
Het nadeel is alleen de ellendelange levertijd bij de winkels, maar via webwinkels e.d. is dat probleem te omzeilen.

groetjes
Linda

Bij mijn zoontje hebben we gekozen voor een Quinny Buzz en ik ben daar erg tevreden over. De reden dat we deze kinderwagen hebben gekozen, is dat de buggyzit ook achterwaarts gezet kan worden, zodat je kindje naar jou kijkt tijdens het rijden.  Ook is hij erg compact in te klappen en er simpel, aangezien het met een hydrolisch (luchtdruk) systeem gaat.
Ik moet eerlijk zeggen dat er  ook wel nadelen zijn. De boodschappenmand is niet echt groot, maar voor mij voldoende om voor 1 a 2 dagen boodschappen (vlees, groente, drinken) mee te nemen als ik ook wat in de luiertas doe. En de reisiweg is iets korter als andere merken, waardoor je kindje misschien wat minder lang in de reiswieg kan liggen. Nu groeide mijn zoontje volgens de -1 lijn en heeft hierdoor toch tot 6 maanden de reiswieg kunnen gebruiken.

Verder hebben we deze kinderwagen ook gekozen vanwege het uiterlijk. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Bugaboo erg lelijk vind, vooral omdat de reiswieg erg laag is en de kinderwagen  toch lang is.

Hallo allemaal, ik heb nu voor ons derde kindje op marktplaats een bugaboo uit 2006 gekocht... Voor ons eerste kindje hebben wij destijds een driewieler van X-adventure gekocht, wisten wij veel, zag er leuk uit, redelijke prijs... Laat ik er niet omheen draaien, wij vonden het bagger!. Het voorwiel heeft natuurlijk nogal wat te verduren, dus dat brak af toen ons tweede kindje erin kwam... Fraai! Nou zijn wij echt geen rouwdouwers en gaan netjes met onze spullen om... dus, de kwaliteit viel erg tegen...

In mijn omgeving ken ik een aantal mensen met een bugaboo en daar hoor ik uiteindelijk alleen maar positieve verhalen over... Dus, alsnog de keuze voor een bugaboo, maar aangezien deze nieuw, inclusief wat assecoires wel 1000 euro kosten, heb ik er nu 1 gekocht, inclusief assecoires voor 550 euro, uit 2006 dus, maar nog als nieuw!

Ieder zijn eigen smaak, maar kies vooral bij een driewieler voor een goede kwaliteit!

groetjes franka

Terug
Bovenaan