kinderwagens/consumentenbond

Hallo dames!

Ik heb deze vraag ookal op het maart forum geplaatst, maar daar is helaas niets uitgekomen...

Een beetje vroeg, ik weet het, maar ik ben me zelf al een beetje aan het orienteren op een nieuwe kinderwagen. Tot nu toe heb ik de voorkeur voor de Bugaboo Cameleon of Bee. Ik lees er veel positieve verhalen over.
Nu weet ik dat de consumentenbond verschillende kinderwagens heeft getest en nu ben ik benieuwd wat daar is uitgekomen. Helaas ben ik geen lid van de consumenten bond dus kan ik de test resultaten niet bekijken. Wie is er wel lid van de consumenten bond en weet wat hier is uitgekomen??
En wat vinden jullie fijne wagens?

Alvast bedankt!

Liefs, Nicole 6w4d

Ik weet dat de eerste die je noemt minder uit de test is gekomen omdat hij hele lastig inklapbaar zou zijn. Mijn ouders vinden dat ook maar ik zelf heb deze en begrijp dat niet zo goed. iedere wagen moet je even leren kennen maar wij zijn nu na 1,5 jaar nog steeds waanzinng tevereden en gaan niet naar een dubbele wagen omdat we bang zijn de luxe van de eerste wagen te missen, dus hebben een plankje gekocht

He Nicole,

Wij zijn ook al flink aan het orienteren op een wagen. Je moet een beetje kijken naar hoe je zelf bent, hou je van lange wandelingen of is het voor bijv. kleine afstanden in de stad?? De bugaboo schijnt een echte stadswagen te zijn en bijv de easywalker sky voor de lange (srand/bos enz.) wandelingen... Deze kwam ook het beste uit de consumenten bond...

Ik ben zelf geen fan van bugaboo (schoonzus heeft hem, dus spreek uit ervaring) maar vind de easywalker en de xadventure echt super wagens!!!

Nu heb ik wel een hond en wandel gemiddeld een uur op een dag, dus vandaar waarschijnlijk mijn voorkeur!!

Een goeie tip vond ik om gewoon naar een babywinkel te gaan waar ze alle merken hebben en je over alles voor te laten lichten en uit te proberen....

Ik hoop dat je er wat aan hebt (sorry voor de lange tekst hahaha)... Succes met je keuze!!

Groetjes Liv

Wij hebben de Bugaboo Bee en ik ben nog nooit zo blij met een kinderwagen geweest. Het is echt een superding en handig opklapbaar!

Hoi Marion,

Ga naar verschillende grote babyzaken waar ze meerdere wagens hebben. En ga er mee door de winkel wandelen. Er zijn zelfs winkels waar ze verschillende soorten paden hebben (bijv. Babypark). Laat je niet alleen leiden door de verhalen van de verkopers.

succes met zoeken.

Gr. Tamara.

De bugaboo ziet er misschien wel mooi uit, maar als je heel lang bent zoals ik, dan zit de reiswieg (bak) veels te laag. Ik moets zowat op mijn knieen gaan zitten om er gewoon bij te kunnen (sorry, beetje overdreven). Maar als je hem naast anders wagens zet, en er inderdaad mee loopt, dan pas merk je het verschil.

Ik heb uiteindelijk een Mutsy 4-rider gekocht, die kan zowel goed in de stad als in het bos en daarvan zit de reiswieg heel hoog (hoef bijna niet te bukken) en het handvat is in 4 hoogtes verstelbaar. Dus mijn man die kleiner is dan ik kan er ook gewoon mee lopen.

Maar ga vooral proberen en lopen en laat je niet teveel leiden door het onderzoek.

Succes

Vandaag zijn wij bij een babyzaak geweest en we gaan toch voor de Bugaboo Bee. Wij maken geen lange wandelingen, gaan niet naar bos of strand en zal vooral mee gelopen worden in winkels en van school naar huis, dus vandaar onze keus. Hij is mooi smal, klein opvouwbaar, super wendbaar en rijdt echt super licht (zelfs met mijn dochter van 18 kilo, die "model" voor ons mocht zitten). De verkoper vertelde ons dat dit meer een "buggy-kwaliteit" is tav de Cameleon, maar dat hij wel oersterk is.
Wij gaan denk ik niet het babynestje gebruiken maar gewoon de maxi-cosi.

De vorige wagen die wij voor onze dochter hadden was voor elk terrein geschikt, maar dat was echt een grote miskoop van 700 euro. Veel te zwaar vond ik dat ding en fatsoenlijk winkelen ging niet omdat hij te groot/breed was.

Heel erg bedankt voor jullie reacties!

Mijn advies is laat je leiden door wat jullie mooi en vooral praktisch vinden. Een wagen van 700 a800 euro is heus niet zoveel beter dan eentje die stukken goekoper is.
Ik ben daar misschien een zeur in maar ik vind zulke bedrage echt zondegeld. Wij wandelen ook heel veel en ik heb gewoon een 2e handswagen gekocht van iemand die net als wij veel wandelen. Om het te testen hebben we haar baby "gebruikt"en zijn we gaan lopen. Ik weet nu dat we er een ideale wagen aan hebben.

Dus ga gewoon je eigen gevoel achterna en koop een wagen die jullie mooi vinden en niet eentje die toevaliig goed in bladje aangprezen staat.

Terug
Bovenaan