kinderwagens

Hoi allemaal,

We zijn dit weekend gaan kijken naar kinderwagens. Ongelofelijk, wat veel soorten en maten heb je!
Onze voorkeur gaat uit naar een Mutsy of een Mutsears. nu ben ik wel benieuwd naar ervaringen met deze wagens. Bevalt íe of toch liever een andere?
Alvast bedankt voor de reacties!

Anne
 
Hoi Anne,

Ik heb de Mutsearts trans4mer gekocht. Mijn kind is nog niet geboren maar toen ik een keer in de winkel was raakte ik aan de praat met een kersverse moeder die er ook een had en die mij haar kinderwagen met kind erin gaf om wat rondjes door de winkel te gaan. Ik vond het superfijn rijden, ook die moeder zelf was er erg tevreden over. Ik vind dat de prijs ook erg aantrekkelijk is, omdat je er ook vanalles bijkrijgt. Verder vond ik het ook wel fijn dat het zwenkwiel dubbel is, dat lijkt toch wat stabieler.
groetjes, Jane
 
Hai Anne,

Wij hebben een Bugaboo (zoals half Nederland, in ieder geval Amsterdam) en die bevalt prima hoewel ik hem nog niet zo heel vaak gebruikt heb. Wij hebben deze wagen gekozen omdat hij zo licht en wendbaar is en maar 7 kilo weegt, in tegenstelling tot (bijna) alle andere wagens die zo ongeveer het dubbele wegen.

Liever had ik een Quinny gehad. Die vond ik echt veel mooier maar goed, we wonen op 2 hoog en dan is een lichte wagen een vereiste. De Mutsy vond ik ook erg leuk en de Mutsaers ook, hoewel ik die minder fijn vond draaien maar dat is persoonlijk blijkt nu maar weer :)

Ben je bij een winkel geweest waar je lekker in de rondte kon lopen met al die wagens? Dat is wel een tip als je dat nog niet gedaan hebt.
Volgens mij zijn alle wagens van die gerenommeerde merken wel goed, ze verschillen alleen in prijs en in uiterlijk. Ik wens je veel plezier met uitzoeken!

Liefs,

Annemieke
 
Wij hebben de Mutsy met 4 wielen en het zwenksysteem (urban de luxe).
We gebruiken hem nu een maand of 19 en hij bevalt ons prima. Sommige mensen die hem gebruiken moet wennen aan het zwenksysteem, omdat de achterste wielen zwenken en niet de voorste. Het makkelijke is dat ze ook vast te zetten zijn. Het is een robuuste wagen, maar past bij ons prima in de auto. Omdat wij veel wandelen en vooral ook in het bos, is de wagen ideaal met die grote luchtbanden en vering.
Wat wij ook een pluspunt vonden/vinden is de grote kinderwagenbak, de baby kan het eerste half jaar dus ook echt in die kinderwagenbak liggen. Dat het stuur ook zo ver in hoogte verstelbaar is vinden wij ook een groot pluspunt, mijn man is namelijk een stuk groter dan ik, de meeste wagens zijn voor hem te laag.
Wij hebben nog een iets ouder model dan dat er nu te krijgen is. Mijn zwager en schoonzus hebben de nieuwe. Alle bovengenoemde pluspunten zijn nog steeds aanwezig. Het systeem om de kinderwagenbak te bevestigen en de rem zijn verbeterd, vind ik. Gebruiksvriendelijker.
Wij hebben ook nog aan de bugaboo gedacht, maar wij vonden de kinderwagenbak te laag, en ook het stuur te laag.
Het schijnt wel een hele lichte en wendbare wagen te zijn...
Succes!
 
hoi, wij gaan voor de maxi cosi speedi sx, deze vonden wij de beste(en toevallig, inmiddels hebben al vele zwangeren in onze omgeving dezelfde gekocht). Wij hebben gelet op de makkelijke inklapbaarheid en grootte voor in de auto en het handige loskoppelen van bijv de bak, daarnaast vonden wij t zwenkwiel erg handig, wat dus inderdaad ook enkele andere kinderwagens hebben,maar ook heel veel niet(let maar eens op op straat hoeveel mensen met kinderwagens zonder zo'n wiel lopen te hanessen en tillen in de bochten, dat zien wij niet zitten). Mijn tip is om in de winkel goed rond te lopen met de wagen en kijken wat je prettig vindt en om daarnaast deze eens zelf in te klappen en in de auto te passen. De bugaboo is inderdaad ook goed, maar die was voor ons ook te laag, deze macxi cosi speedy is ook in hoogte verstelbaar.
succes gr fie
 
hoi anne,

wij hebben een wagen van het merk teutonia.stevig en goede kwaliteit.enige `nadeel`is dat er geen maxi cosi op het onderstel kan.maar je kind ligt daar toch niet comfortabel in als het te lang is.succes.
 
ikzelf heb geen ervaring met mutsy, maar familie van mij wel. We hebben er het gisteren nog over gehad. En ze zijn er heel erg content van, makkelijk in de auto te krijgen, makkelijk in te klappen, en rijd heel soepel.
 
Hoi, ik maak je vast alleen nog maar meer in verwarring, maar toch: ik vond dit Mutsaers juist helemaal niets! Je kon hem niet echt goed vastpakken en daardoor niet goed sturen.
Maar ik denk dat het per persoon verschilt. Wij hebben uiteindelijk zitten dubben tussen de Bubagoo, Maxi Speedy en de Koelstra Flexxo. De Bugaboo viel af omdat de wieg te laag zit (ik heb een heel slechte rug), de Maxi Speedy was superonstabiel en werd ons ook met klem afgeraden door de verkopers (in verschillende winkels!), dus het is de Koelstra geworden.
Hopelijk ben je nu niet helemaal de klus kwijt, haha. Maar probeer ze allemaal goed uit, bij een goede winkel mag je er ook buiten mee lopen. Want op zo'n winkeltapijtje voelt ALLES goed! Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan