Kinderwens & zorgverzekering

<p>Hi iedereen,</p><p>Ik heb even een vraagje over het hele overstappen van de zorgverzekering aangezien het daar weer tijd voor is. Mijn vriend en ik proberen sinds eind mei (tot nu nog zonder geluk) zwanger te worden. Nu weet ik dat er een aantal dingen vanuit de basisverzekering worden vergoed maar kraamzorg en een bevalling in het ziekenhuis zonder medische noodzaak vaak niet. Nu vroeg ik me af hoe jullie hiermee om gaan? </p><p>Ik hoop natuurlijk in 2019 zwanger te raken maar mocht dit niet het geval zijn betaal je dan een heel jaar voor extra’s die je dan niet nodig hebt?</p><p>Groetjes Lena </p>
 
Wij hadden dit jaar al een extra pakket genomen, omdat wij ook graag een kindje willen, helaas dit jaar niet gelukt en hopelijk in 2019 wel. Wij nemen voor volgend jaar ook een extra pakket. 
 
Ik heb dit jaar mijn verzekering wel naar 2 sterren aanvullend gezet.(augustus met de pil gestopt)  Ik vond het wel belangrijk dat mocht het zo zijn dat ik wel goed verzekerd ben. Kraamzorg en pakket etc zit er dan bij. Anders moet ik dat zelf betalen. Ook ben je beter verzekerd mocht je na de bevalling er wat aan over houden en dat vind ik ook prettig..Helaas betaal je hier inderdaad extra voor dus mocht je niet zwanger worden dan is het jammer. Maar ik zou het er niet op gokken. 
 
Ik zou dat zeker doen. Ik ben nu hoogzwanger en heb een pakket afgesloten voor 2019 voor €7 extra per maand. Dit is €84 op jaarbasis. Dat pakket vergoedt ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie en je krijgt €3 per uur voor de kraamzorg terug. Er zit ook voor €250 aan fysio in. Mocht ik bevallen voor 2019 dan is het pech denk ik maar, het is maar €84. En misschien moet ik nog gebruik maken van de fysio. Als ik jou was zou ik ook zeker kijken naar een soortgelijk iets. Ik vind het die €84 wel waard voor de zekerheid ?
 
Check even bij je zorgverzekeraar of je tussentijds (dus gedurende het jaar) je zorgverzekering aan mag passen. Bij bijvoorbeeld CZ kan dat bij levensveranderende gebeurtenissen, zoals een zwangerschap. Dan hoef je je verzekering pas aan te passen als je al zwanger bent, wel zo voordelig.
 
Terug
Bovenaan