<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben 27 jaar, nu 4 jaar samen met mijn vriend en heb sinds een jaar een enorme kinderwens.</p><p>Een paar maanden geleden heb ik bij mijn vriend aangegeven dat ik wilde stoppen met de pil. In eerste instantie niet per se om gelijk zwanger proberen te raken, maar na ruim 10 jaar de pil slikken vond ik het wel mooi geweest en was ik ook wel benieuwd hoe mijn lichaam hierop zou reageren. Hij vond dit prima en toen ik zei in 2022 graag te willen beginnen met proberen voor een eerste kindje reageerde hij hier enthousiast op. Een reactie die ik eigenlijk niet verwacht had, maar hij zei er al langer aan toe te zijn en er open voor te staan. We hadden dus besloten om het zonder andere voorbeheidsmiddelen te doen zodra ik zou stoppen met de pil. <br /><br />Dus uit enthousiasme ben ik een week later gestopt met de pil, maar toen ik dit toen tegen hem zei begon hij al een beetje terug te krabbelen en te zeggen dat we het dan maar met condoom moeten doen. Ik raakte hiervan nogal in de war want voor mijn gevoel hadden we een week eerder nog een heel positief gesprek gevoerd waar we hetzelfde instonden. <br /><br />Hij zal wel even aan het idee moeten wennen dacht ik nog en ik heb het onderwerp de afgelopen maanden (met moeite) laten rusten. Van de week heb ik weer geprobeerd erover te beginnen door te vragen waarom hij het nog steeds niet zonder condoom wil doen. Ik kreeg hier toen geen duidelijk antwoord op, maar het was ook al wat later in de nacht. <br /><br />Nu probeer ik al dagen het juiste moment en de juiste woorden te vinden om hierover te beginnen, maar het lukt me gewoon niet. We hebben een hele goede relatie, maar zijn beiden niet zulke praters en ik denk dat ik toch bang ben voor een negatieve reactie. <br /><br />Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest mijn gedachten even kwijt.. tips zijn altijd welkom
</p>