kinderwens en fibromyalgie

Zijn er mensen hier die ook fibromyalgie hebben en bezig zijn met kinderen of al kinderen hebben?
Lukt het jullie met werk en ook nog leuke dingen doen met je kinderen?
Voor mensen die bezig zijn hebben jullie er lang over moeten denken om aan een kindje te beginnen, ik heb namelijk werk maar weet dat ik lichamelijk minder zwaar werk moet gaan zoeken,maar kan je dat beter doen na je zwangerschap of nu al en de kans dat je na een maand werk zwanger bent en je misschien zonder werk komt te zitten wat denken jullie!!!

Hoi,
Ik ben 19 weken zwanger en weet sinds 4 jaar dat ik fibromyalgie heb. Ik heb er geen moment over hoeven nadenken of ik kinderen zou willen met fibromyalgie. Mijn kinderwens is altijd erg groot geweest en ik wil de fibro mijn leven niet laten beinvloeden. Ik werk in de gehandicaptenzorg, op een groep waar ik niet veel van mijn lichaam hoef te vragen. Kun je niet in overleg met je leidinggevende een passende werkplek voor je vinden?
Mijn keuze is geweest om mijn leven te leiden zoals ik dat wil, en de fibromyalgie is een bijkomende zaak. Ik wil niet dat het mijn leven gaat leiden en ik beperkt raak in bepaalde dingen die ik wil ondernemen.
Nu tijdens mijn zwangerschap zijn de klachten een stuk minder! Hoe het na de bevalling zal gaan zie ik dan wel weer!

Succes!

Hoi!!
Ik ben bezig om zwanger te worden en ik heb de ziekte van bechterew. Dat is ook een vorm van rheuma maar dit tast je gewrichten aan (voornamelijk de rug) en zorgt ervoor dat het flexibele kraakbeen hard wordt.
Ik heb er ook goed over na moeten denken of ik dit wil. Ik heb vorig jaar een slechte periode gehad, waarin ik super weinig energie had. Ik vroeg mezelf toen vaak af hoe ik dat zou moeten combineren met kinderen. Toen werkte ik nog 36 uur in de week en nu werk ik er 28 en ik voel me al een stuk beter! Ik gebruik wel medicatie (1x in de 6 weken remicade infuus) en ben daarvoor bij de gyn geweest om dit te bespreken. Ik wilde weten of ik dit tijdens mijn zwangerschap door mocht gebruiken of niet. Hij heeft contact opgenomen met het RIVM en volgens hun moet dit geen probleem zijn!! Ik was zo blij, want geen infuus mogen gebruiken tijdens mijn zwanger schap staat voor mij gelijk aan niet zwanger kunnen worden!! Ik hoop ook netals de dame in het bovenstaande berichtje dat de klachten afnemen als ik zwanger ben, maar dat zien we dan wel weer!! Groetjes x

hoi meid, ik heb de diagnose fibromyalgie gekregen toen ik 18 was. ben inmiddels 32,drie kids en twee studies en een vaste baan verder, en zwanger van de vierde. dus waar een wil is is een weg.ga stres uit de weg en mijn tip: geef bv,ik had tijdens mijn eerste zwangerschap en borstvoedingsperiode heel weinig last en ben toen mijn voeding gaan aanpassen en ander lichter werk gaan doen.en ben geleidelijk klachtenvrij geworden.heb nu af en toe wat last van zomer naar winter en andersom. maar verder niks. ik drink niet, eet geen rood vlees of varkensvlees en veel vis.chocola beperken gaat wat lastiger.maar dit heeft heel erg geholpen..ook de hormoonschommeling in je zwangerschap en borstvoedingsperiode kunnen ervoor zorgen dat je minder klachten krijgt.
succes

bedankt voor de reacties.
Waarom wij beetje getijwfeld hebben is toch dat ik gewoon te zwaar werk doe ik zit in de schoonmaak,ik heb me al laten omscholen tot receptioniste/telefoniste maar ja daar zaten geen stages bij dus heb wel diploma maar geen ervaring en dan heb je gewoon pech!
Misschien kan ik altijd nog een bbl opleiding doen tot woonbegeleider ofzo dat lijkt me super leuk of assistent begeleider.
Nu zijn we bezig met een kindje en ik zie wel hoe het gaat lopen ben gewoon aan het solliciteren en blijf gewoon schoonmaken komt dan wel wat op mijn pad.
Mocht ik snel zwanger zijn kan ik altijd nog zorgen dat ik na de bevalling minder zwaar werk heb.

Fijn om wat van anderen te horen zo blijf je lekker positief!!

misschien dom van mij hoor,

maar kunnen jullie uitleggen wat dat is..Fybromyalgie..

en hoop voor jullie dat alles loopt zoals het hoort...:)

liefs..

Terug
Bovenaan