Kinderwens en rare cyclus

<p>Goedemorgen,</p><p>een jaar geleden ben ik voor het eerst moeder geworden. Nu is er de wens voor een tweede kindje. Alleen sinds de bevalling (keizersnede) is mijn cyclus zeer onregelmatig. Ik sla vaak een maand over. Dus zitten er zo 70 a 80 dagen tussen?! En ik meen wel mijn eisprong te voelen en als ik ongesteld moet worden ook de tekenen. Puistjes zere buik hoofdpijn etc. Maar dan zet het niet door.. </p><p>zit niet aan anticonceptie.</p><p>iemand hier bekend mee of tips? En wanneer zou je langs de huisarts gaan..</p>
 
Je kunt teunisbloemolie en tarwekiemolie proberen. De eerste slik je tot aan de eisprong, de tweede vanaf de eisprong tot je menstruatie. Het kan goed helpen om je cyclus te verkorten. Ik zou ook ovulatietesten gebruiken zodat je precies weet wanneer je eisprong is. Een ovulatietest vindt de piek van het LH hormoon, binnen 48 uur na die piek heb je daadwerkelijk je eisprong. Rondom de eisprong is het wenselijk om om de dag seks te hebben, dat is beter voor de kwaliteit van het zand dan elke dag. Als je cyclus zo onregelmatig blijft zou ik zeker met de huisarts overleggen. Liever een keer teveel dan een keer te weinig. 
 
Terug
Bovenaan