kinderwens en sollicitatie

<p>Dag allemaal, ik ben nieuw hier. mijn man en ik zijn 7 jaar samen en we hebben een grote kinderwens voor al 5 jaar. Helaas lukt het niet, we hebben zowel clomid, inseminatie als IVF geprobeerd.</p><p>(dankzij) Corona, nemen we een jaar pauze en we zijn content. we blijven proberen op de naturele wijze maar ik ben nog niet zwanger.</p><p>in de tussentijd wil ik een nieuwe baan opzoeken en ik zal binnenkort een laaste gesprek hebben (ik ben al geslaagd na 2 ronden), mijn vraag is zal het oke zijn als ik mijn kinderwens hen laten weten? En wat als ik de job krijg en toch zwanger word voor ik begin, zullen ze de aanbod terugtrekken? Bedankt en ik wens jullie een mooie 2021! Grts Een klein meisje  </p>

Je hoeft het niet te benoemen. Ze weten zelf wel dat de meeste vrouwen een kinderwens hebben. Als je zwanger bent dan horen ze het wel toch?

Ik zou het zelf niet benoemen.

Zou er ook niks over zeggen. Ik was ook aangenomen bij mijn nieuwe werk en kwam er die dag achter zwanger te zijn. Heb gewacht met vertellen tot ik 12 weken was. M'n leidinggevende vond het erg leuk en nu 3 jaar verder en 2 kindjes rijker werk ik er nog steeds.

Persoonlijk zou ik er ook niets over zeggen, helemaal niet als je al zo lang probeert en je een jaartje rust in bouwt. Wij waren ook al een tijdje bezig toen ik een nieuwe baan kreeg en heb er ook niets van gezegd. Straks als ik met icsi traject ga starten vertel ik het denk ik wel, maar heb ik al bijna 3 kwart jaar kunnen laten zien wat ik kan zonder dat ze van het 'rugzakje' weten. Daarnaast denk ik dat zij ook logisch kunnen nadenken: getrouwd, lang samen, jonge vrouw: dan weten ze dat de kans aanwezig is dat je een kinderwens hebt.

natuurlijk kun je het wel vertellen, ze mogen je er niet om afwijzen! 

Ik zou het niet zeggen en je eventueel nieuwe werkgever verwacht het hoogstwaarschijnlijk ook  niet van je. Je benadeelt jezelf er alleen maar mee en wie weet duurt het nog maanden. En zelfs al word je de dag dat je aangenomen wordt zwanger dan nog vertellen de meeste mensen het pas na 3 maanden, dus na je proeftijd ook nog en dat is allemaal logisch en prima ?

Ik solliciteerde toen ik al ruim een half jaar aan t proberen was, en omdat de kans erin zat dat ik vlot zwanger zou zijn, heb ik het na de 'we willen je hebben' wel aangekaart. Ik kreeg een begripvolle: als we een jonge vrouw aannemen zit dat er altijd in. Geen punt dus. Toen ik een paar dagen na de start van mn nieuwe job ontdekte dat ik zwanger was, vond ik het wel fijn dat ik het had gezegd. Maar het hoeft zeker niet en je wacht vast toch 3 maanden met het vertellen, zodat je ook niet meer helemaal nieuw bent. Part of life uiteindelijk, en al mn collegas reageerden superlief ook toen ik aangaf zwanger te zijn.

Ik heb kort geleden een nieuwe baan gekregen. Nadat ik werd aangenomen (gebeld na het tweede gesprek) heb ik direct vertelt zwanger te zijn. Ruim voor we het contract gingen tekenen.
Voor mij was dat een must. Ik gaf een vast contract op voor een jaar contract en ik wilde perse weten of het een no-go was. Ik gaf hen dus ook alle ruimte om af te wijzen, want ik wilde niet na een jaar alsnog buiten staan (vlak na mijn verlof). 
Maar dat is natuurlijk een hele specifieke situatie. Bij mij heeft het goed uitgepakt en ik ken meer mensen wie zwanger aangenomen zijn. Dus ook met kinderwens lijkt me dat een goede werkgever niet moeilijk doet.
Maar boven alles, doe wat voor jou goed voelt. Je bent niets verplicht, je hebt het volledig recht daar niks over te zeggen.

Terug
Bovenaan