Kinderwens en trouwplannen

<p>Hoi allemaal, </p><p>mijn vriend en ik zijn nu 7 maanden bezig om kinderen te krijgen, helaas is het nog niet gelukt maar we blijven hoop houden! </p><p>In de tussentijd heeft hij mij ten huwelijk gevraagd, hartstikke leuk natuurlijk. </p><p>We hebben een trouwdatum gepland in mei 2020. </p><p>Nu zit ik met het volgende dilemma; ik wil niet dat het trouwen in de weg van de kinderwens komt te liggen.. maar tegelijkertijd kan nog niet echt trouwplannen maken zonder dat ik weet óf en hoever ik zwanger ben tzt. </p><p>Laten we voorop stellen dat ik het geweldig zou vinden om zwanger te trouwen, maar ja het blijkt maar weer dat zoiets niet te plannen is. </p><p>- kan ik al wel een trouwjurk aanschaffen, zonder dat kan voorspellen of ik tzt zwanger zal zijn?</p><p>-kan ik al wel de trouwlocatie bevestigen, met de kans dat het misschien niet doorgaat doordat ik bv 8 maanden zwanger ben of dat mijn kind 1 maand is..</p><p>Ik zou graag in contact komen met iemand die in vergelijkbare situatie zit (of heeft gezeten) en ik hoop dat iemand mij tips kan geven. </p><p>Alvast bedankt </p>

hi,
Van harte gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk.
Ook ik ben gevraagd terwijl we bezig waren met onze kinderwens. We hebben veel gepraat over de datum maar zijn ook tot de conclusie gekomen dat onze kinderwens op 1 stond. Daarnaast wil ik kunnen drinken op mijn bruiloft en ook een beetje slank zijn. Dus wij hebben er voor gekozen om ongeveer een half jaar na de uitgerekende datum te trouwen.
Na 2 miskramen ben ik nu 21 weken zwanger. Na 12 weken zwangerschap zijn wij locaties gaan bekijken en na de 20 weken echo hebben wij pas dingen vast gelegd. Wij troiuwen ook in mei en de kleine zal dan 7 maanden zijn.
Iedereen heeft natuurlijk andere wensen daar in. Maar wij vonden het zo lastig plannen  waardoor we deze keuze hebben gemaakt. Misschien ben je tijdens je zwangerschap wel heel slecht te pas en kun je niet genieten. Dat is erg jammer want het zou toch 1 van de mooiste dagen van je leven moeten zijn.
Wij trouwen nu ongeveer 2 jaar nadat ik ben gevraagd, we vinden dat best laat. Maar we verwachten nu wel dat we er allebei echt van kunnen genieten!
Succes met de voorbereidingen!

Wij wilden altijd getrouwd zijn voordat we kinderen zouden krijgen. Mijn man heeft me alleen pas ten huwelijk gevraagd toen ik al zwanger was. Met flink tempo erachter gelijk de boel georganiseerd, en toen ik 24 weken zwanger was zijn we getrouwd. Uiteindelijk bleek dat maar "net" op tijd, want een paar weken daarna werd mijn zwangerschap veel zwaarder en had ik een trouwdag echt niet goed aangekund...

Hou er dus rekening mee dat zwanger trouwen heel mooi klinkt maar in de praktijk behoorlijk zwaar kan zijn!

Hoi! 
Wij besloten toen ik zwanger bleek te zijn te gaan trouwen. Ik heb nooit zo'n meisjesdroom van trouwen gehad, maar het leek ons met een baby op komst praktischer dan allerlei zaken los te regelen. Daarnaast leek het ons ook wel een mooie reden voor een klein feestje (baby, allebei jarig geweest, nieuw huis en trouwen).
Gevolg is dus wel dat ik móet trouwen terwijl ik zwanger ben. Wij doen dat over twee weken, ik ben dan 36 weken zwanger. Ik vind het niet zo erg, dat wil zeggen: we houden het klein en er komen maar een paar mensen, plus een diner, en ik denk dat ik dan qua energie ook wel klaar ben. Als trouwen voor jou wél echt een meisjesdroom is zou ik je niet aanraden te gaan trouwen als je hoogzwanger bent. Ik weet dat je het niet 100% in de hand hebt natuurlijk ;) maar een vriendin van mij bijvoorbeeld wilde ook perse niet hoogzwanger trouwen, waardoor zij en haar vriend twee maanden tussendoor nog condooms gebruikt hebben, zodat ze in ieder geval niet 30+ weken zwanger zou zijn.
Het klinkt heel romantisch misschien, en als het zo is, is het zo en is het natuurlijk ook heel mooi. Maar bedenk je goed wat je zelf van de dag verwacht en ik kan je nu zeggen dat als ik zou hebben willen trouwen omdat ik dat altijd al voor me zag, ik dit niet nu (of over 2 weken) zou hebben gedaan!
Ik kan je dus niet helemaal helpen met antwoorden op je vragen, want zelf heb ik niet op die manier ervaring ermee. Wel zou ik er dus goed bij stilstaan of je - stel je bent dan nog niet zwanger - zeg 9 en 8 maanden vóór mei 2020 wellicht even tijdelijk de kinderwens op pauze zet.

Gefeliciteerd met je verloving!

mijn vriend heeft mij in december ten huwelijk gevraagd. Alleen hadden wij toen net een miskraam achter de rug.
Het was voor mij erg dubbel.. want wilde het weet graag proberen maar ook trouwen. En dat samen valt lastig te plannen haha. Wij besloten om september 2019 te gaan trouwen. En daarna te gaan trouwen.. want ik wilde niet zwanger trouwen. Maar de weken/maanden duurde voor mij zo lang en werd er zo ongelukkig van dat we ermee gingen wachten. Inmiddels 6 weken weer zwanger. En had mijn jurk ook al besteld na de 1ste goede echo ga ik contact opnemen met de bruidszaak. Hun kunnen wel een hoop heb ik gelezen op hun site.
wij hebben wel echt een hele dag met alles er op en er aan dus ben erg benieuwd.
Succes met de voorbereidingen:)

Terug
Bovenaan