Kinderwens, hormonen, provera kuur, nieuw hier

Hoi Allemaal,

Nu net toch maar de keuze gemaakt om me hier aan te melden en wat te posten. Ik ben Josien, 27 jaar en nu ruim een jaar met de pil gestopt. Heel wat zwangerschapstesten verder (werd steeds niet ongesteld en je weet het nooit) ben ik twee weken terug bij de gyneacoloog geweest. Ik werd erg onregelmatig en raar ongesteld. 4 keer afgelopen jaar. Heb sinds ik gestopt ben veel last van hormonen, stemmingwisselingen enzo. Ik ga nu over 10 dagen starten met een provera kuur om de boel te resetten. Het blijkt namelijk dat mn hormonen in orde zijn en dat ik ook gewoon eitjes heb. Iemand ervaring met provera? Als ik hier zo lees,voel ik me zo n aansteller, veel mensen zitten al in een veel langer traject. Vind het wel een heftig proces soms, 4 mensne in mijn omgeving die tegelijk zijn begonnen met zwanger worden zijn net bevallen of staan op het punt te bevallen. Dat is wel confronterend soms. Voel me daarnaast ook wel vaak alleen er in en onbegrepen. Mag niet negatief denken en ze verzinnen allemaal reden (ik sport te veel, ben afgevallen dus daar zou het wel door komen) en voel me ook vaak een zeikerd of de persoon waarbij het daar over gaat. Vaak ben ik er ook gewoon klaar mee en denk ik ga weer aan de pil en steek mn kop in het zand. Eigenlijk niet verwacht dat het me allemaal zo veel zou doen.
Iemand die zich herkent?

Groetjes Josien

Hoi,
Ik heb geen ervaring met Provera maar wel met lang wachten.Het is heftig, ook na 1 jaar, ook na 2 jaar, ook na bijna 3 jaar (ik ben nu zwanger na 2 jaar en 10 maanden).
Je bent er zo mee bezig en wilt eigenlijk dat het natuurlijk gaat en leuk blijft en dat is dan niet zo. Natuurlijk is dat slikken en heftig, gun jezelf dat ook. Zwanger worden is een heel ingewikkeld proces, dus wel heel makkelijk om het op je afvallen te schuiven. Ik vind het echt niet netjes dat buitenstaanders zo hun oordeel klaar hebben. Ik hoop voor je dat de kuur aanslaat en je gewoon eisprongen krijgt en spontaan zwanger wordt. Daarna zijn er nog heel veel extra stapjes mogelijk als het niet lukt, en dat is aan de ene kant heel fijn. Aan de andere kant ook elke keer weer lastig als je weer een stapje verder gaat.
Succes met alles en neem vooral je eigen gevoelens serieus en niet de ' loze woorden' die er bij anderen soms zo lijken uit te floepen! Praten met lotgenoten zoals op een forum helpt vaak ook voor wat meer informatie, een duwtje in de rug, een luisterend oor etc.
WenserWenser

Ha Josien, welkom hier op t forum! Jammer dat t tot nu toe nog niet is gelukt. Je bent geen zeikerd- als je eenmaal samen besloten hebt voor een kindje te gaan, duurt t nou eenmaal al snel te lang;-) het fijne aan het forum is dat je hier alles kunt spuien en ervaringen kunt uitwisselen.
Ik zelf heb provera geslikt om na een miskraam in juni en een wat langere nasleep mijn buik weer op orde te krijgen. Na de kuur zag alles er weer netjes uit en de tweede cyclus erna was ik wederom zwanger:)
Ik hoop dat ik binnenkort mooi nieuws van je mag lezen. Succes en een fijn verblijf hier op t forum (zie anders ook de kletstopic voor de meiden van de nieuwe nod!)!!

Heb provera gehad en primolut. Allebei om menstruatie op te wekken. Ik werd ook bijna nooit ongesteld maar dat ligt aan de pcos. Ik heb zelf dus geen eisprong. Wij zijn nu 2 jaar bezig voor een 3e kindje. De eerste heeft ook bijna 2 jaar geduurd. Ik heb wel het traject in het ziekenhuis een eindje gehad. Hormonen slikken, echo's maken en in juli een kijkoperatie gehad. Er zijn (gelukkig) niet zo heel veel meiden meer hier waarbij het lang duurt. Maar als je ons zoekt, zitten wij bij het andere kletstopic. (Voor wie nog niet zwanger zijn) Die vitanova79 bedoeld, zitten voor het grote deel zwangeren en meiden die net begonnen zijn.

Terug
Bovenaan