Kinderwens, net gestopt met de pil

<p>Hoi,  Begin december mijn laatste pil geslikt (na ongeveer 11 jaar). Eerste maand ovulatietesten gebruikt, om zeker te weten dat ik wel een eisprong zou hebben. 22 dec had ik een piek. Voelde de dag erna de ovulatie ook.22 dec seks gehad en zaterdag op zondag nacht (19 op 20 dec) ook. Hoe groot is de kans dat het direct raak is? Hebben mensen hier ervaringen mee? Voel me moe.. af en toe heel licht menstruatieachtige krampen, met name aan de linkerkant. Ben er ook wel erg mee bezig, lees veel.. moeilijk om het van me af te zetten.. zou een droom zijn. Liefs</p>

Bij mij was het bij beide zwangerschappen (ik heb 2 dochters) raak in ronde 2.

Allebei de keren gestopt met de pil, in de eerste maand erna een schimmelinfectie en in de tweede maand zwanger. Heel gek. Alsof mn lichaam in maand 1 even moest resetten ofzo.

Ik heb nooit ovulatie testen gebruikt, wel 4 dagen op rij seks gehad rond mijn vermoedelijke eisprong en dat heeft dus baat gehad :)

Als de 22e je piek was, dan is er nu nog geen innesteling geweest en kun je ook geen symptomen hebben die horen bij een zwangerschap. Waarschijnlijk horen je klachten bij het ontpillen. Natuurlijk kan het raak zijn, maar die kans is elke maand maar iets van 20% als jullie allebei vruchtbaar zijn. Geef het de tijd!

Dat weet ik hoor! Heb me al veel ingelezen. 
Vraag me meer af wat vroege symptomen kunnen zijn en hoe dit bij anderen is gegaan na het stoppen van de pil. 

[quote quote=10388818]Dat weet ik hoor! Heb me al veel ingelezen. Vraag me meer af wat vroege symptomen kunnen zijn en hoe dit bij anderen is gegaan na het stoppen van de pil.[/quote]
Dat is zo verschillend! Ik was onverklaarbaar moe en de honden gedroegen zich anders. Bij onze dochter was ik ook al misselijk. Anderen merken niets of hebben juist gevoelige borsten.

Ik ben beide keren (zoontje en nu zwanger) zwanger geraakt in ronde 1. De eerste keer na 15 jaar pil. Ik heb zelf nooit iets van ontpillen gemerkt maar had niet zo vroeg symptomen als wat jij beschrijft. Moet ook zeggen dat ik zo niet had verwacht dat het de eerste ronde raak was dat ik er niet heel erg mee bezig was. Pas toen ik zo moe was dat ik rond 5 uur mn ogen niet open kon houden dacht ik dat ik wel eens zwanger kon zijn. Ik heb toen getest toen ik 1 dag overtijd was. Het kan dus zeker maar je hoort ook vaak dat ontpillen vergelijkbare symptomen kan geven. Hopelijk heb je snel een positieve test!

Gefeliciteerd met je zwangerschap! 
Ik denk ook niet dat het echt symptomen zijn.. voel me verder ook goed. 
Verder heb ik van "ontpillen" niks gemerkt, had alleen de eerste week na mijn ontrekkingsbloeding veel hoofdpijn. 
Hoop dat het allemaal mag lukken!??

Ik denk dat symptomen bij iedereen ook anders zijn. Ik had 2 dagen voor ik moest menstrueren heeeeel onrustig geslapen. Toen dacht ik dit klopt niet, dit heb ik nooit gehad. Ik kreeg rugpijn en was moeiig. En test was gelijk positief. Paar dagen later kreeg ik soort menatruatiekrampen maar dan minder pijnlijk.
Week later kreeg ik misselijkheid En gevoelige borsten. En ben ik overigens vanaf week 6 hele dagen misselijk... En een vriendin is ook zwanger en zij heeft alleen ochtendmisselijkheid. Dus heel verschillend. Maar als het echt zover is dan merk je dat echt wel! Ik dacht ook vooraf jeetje wat zal ik gaan voelen dan, maar ik wist het toen ogm gewoon.

Bij mij was het overigens 2de maand na 15 jr pil gelijk raak. Succes ermee. En laat het een beetje los tussendoor en geniet van het leven anzich al!

Terug
Bovenaan