<p>Hoi allemaal,</p><p>Mijn man (31) en ik (29) hebben zo'n vier maanden geleden besloten om vanaf deze maand te proberen zwanger te worden. We zijn inmiddels 3 jaar samen. I.v.m. promotie op zijn werk wachtten we tot we in wat rustiger vaarwater zaten. Dat moment is nu. In de tussentijd hebben we er dagelijks over gesproken en tot afgelopen weekend stond hij er ook nog achter. Helaas is dit nu van de een op de andere dag plotseling veranderd en wil hij in ieder geval nog één maandje uitstellen.</p><p>De afgelopen drie maanden is mijn man helaas erg somber en loopt hij nu bij een psycholoog. Hij hoopt dat het over een maand beter met hem gaat zodat hij er voor mij kan zijn. Ik ben echter heel verdrietig dat dit hij dit nu ineens zo aankondigt zonder dit te bespreken met mij. Ik ben immers al drie maanden gestopt met alcohol, roken, leef gezond enz enz. Ook reeds 10 maanden gestopt met de pil.</p><p>Ik ben ook bang dat het volgende maand weer hetzelfde probleem zal zijn en het weer niet uit komt, terwijl ik er 24/7 mee bezig ben en het heel graag wil proberen.. Ik ben bang dat hij de stap niet durft te zetten. Ik weet dat ik geduldig moet zijn, maar ik heb voor m'n gevoel al heel lang moeten wachten en ben mij er van bewust dat het zwanger worden ook een tijd op zich kan laten wachten... daarom wil ik geen tijd meer verspillen.</p><p>Vandaag gaf hij wel aan ook graag kindjes te willen maar het wel heel spannend te vinden. Hij gaf aan er nog even over na te denken de komende dagen... maar ik weet het antwoord eigenlijk al. Dat maakt me heel erg verdrietig.... ik weet niet hoe lang ik het nog kan uitstellen ..</p><p>Heeft iemand tips om hier mee om te gaan? </p>