Kinderwens uitstellen

<p>Hoi allemaal,</p><p>Mijn man (31) en ik (29) hebben zo'n vier maanden geleden besloten om vanaf deze maand te proberen zwanger te worden. We zijn inmiddels 3 jaar samen. I.v.m. promotie op zijn werk wachtten we tot we in wat rustiger vaarwater zaten. Dat moment is nu. In de tussentijd hebben we er dagelijks over gesproken en tot afgelopen weekend stond hij er ook nog achter. Helaas is dit nu van de een op de andere dag plotseling veranderd en wil hij in ieder geval nog één maandje uitstellen.</p><p>De afgelopen drie maanden is mijn man helaas erg somber en loopt hij nu bij een psycholoog. Hij hoopt dat het over een maand beter met hem gaat zodat hij er voor mij kan zijn. Ik ben echter heel verdrietig dat dit hij dit nu ineens zo aankondigt zonder dit te bespreken met mij. Ik ben immers al drie maanden gestopt met alcohol, roken, leef gezond enz enz. Ook reeds 10 maanden gestopt met de pil.</p><p>Ik ben ook bang dat het volgende maand weer hetzelfde probleem zal zijn en het weer niet uit komt, terwijl ik er 24/7 mee bezig ben en het heel graag wil proberen.. Ik ben bang dat hij de stap niet durft te zetten. Ik weet dat ik geduldig moet zijn, maar ik heb voor m'n gevoel al heel lang moeten wachten en ben mij er van bewust dat het zwanger worden ook een tijd op zich kan laten wachten... daarom wil ik geen tijd meer verspillen.</p><p>Vandaag gaf hij wel aan ook graag kindjes te willen maar het wel heel spannend te vinden. Hij gaf aan er nog even over na te denken de komende dagen... maar ik weet het antwoord eigenlijk al. Dat maakt me heel erg verdrietig.... ik weet niet hoe lang ik het nog kan uitstellen ..</p><p>Heeft iemand tips om hier mee om te gaan? </p>
 
Lastig he zo'n situatie. Wij hebben een vergelijkbaar iets gehad. Mijn man had ook last van depressie en daardoor was het echt niet de juiste tijd om daar een kind aan toe te voegen. Dat zou niet eerlijk zijn naar hem, het kind maar ook niet voor mij. Hij had zorg nodig en is naar een psych gegaan, dit heeft een paar maandjes gekocht (dus koste wel iets meer als een maand) maar ik heb geduldig gewacht want hij Wilde wel kinderen. Nu gaat alles goed met hem en zijn ook wij aan het proberen. Ik Ben ondertussen 32 en had al Langer een kinderwens. Maar een stabiele basis en een gezonde relatie waren voor mij belangrijker Dan mijn wens om een kind te hebben. Ik snap dus dat het moeilijk is maar geef je vriend ruimte om aan zijn probleem te werken en laat zien dat je hem ondersteunt, Dan gaat het sneller Dan wanneer jij je aan jouw wens blijft vast houden.
 
Je hebt idd gelijk. Stabiele basis is het belangrijkste.
Wat fijn dat het weer goed gaat met je man en dat jullie er samen uit zijn gekomen! Een depressie heeft veel effect op beiden. En spannend dat jullie het nu proberen. Ik hoop dat jullie snel een positieve test in handen mogen hebben!
 
Dat hopen wij ook haha. Maar het is vooral heel fijn dat we het nu samen doen en dat hij zich er ook goed bij voelt. Het komt bij jullie ook goed hoor! Je vriend gaat naar een psycholoog en dat gaat sowieso helpen. Hou vol ♥️
 
Wat goed dat hij hulp zoekt zeg, super knap . Is heel wat om die stap te gaan zetten. En snap wel als je niet goed in je vel zit je helemaal niet moet denken aan een baby en helemaal een nieuwe situatie, veel slapeloze nachten enzo. Denk dat je hem daarmee alleen maar meer depressief maakt. Hij zal eerst opzichzelf moeten focussen. Hoe moeilijk dat ook is voor jou. Zou ook geen kindje willen als mijn partner er niet 100 procent achter staat. Je beslist het samen, moet er samen klaar voor zijn. 
Mijn eerste zwangerschap duurde 7 maanden voordat ik zwanger was, mede door pilgebruik. Ik ben nu weer zwanger maar was niet aan pil begonnen en was in  2e maand al raak. Dus heel goed dat jij alvast die voorbereiding neemt en foliumzuur al slikt waarschijnlijk. Misschien kan hij het tijdens zijn afspraak met psycholoog meenemen, en wie weet stelt zij hem gerust en is hij er wel ineens klaar voor en durft hij het gewoon aan. Veel succes! 
 
Dankjewel! Geeft weer wat vertrouwen :) Ik wacht het gewoon maar af. Er zijn nog genoeg leuke dingen om naar uit te kijken haha.
Gefeliciteerd met jullie tweede zwangerschap, super fijn dat het zo snel raak was! Hopelijk verloopt alles voorspoedig. 
 
Terug
Bovenaan