Kinderwens zonder partner

Hi allemaal!

Ik dacht mijn vraag hier eens te stellen zodat ik een beetje weet wat mijn opties zijn. Ik heb een dochter van 11 jaar en zou dolgraag nog een kindje willen. Echter, zonder partner is dat een uitdaging. Na uren zoeken online kom ik een enorme hoeveelheid mogelijkheden tegen en dus vraag ik me af, beste moeders, hoe zijn jullie zwanger geworden zonder een partner??

Kroegbaby, donor uit je kennissenkring, via een kliniek, Deens donor zaad??

Uiteraard wil ik het graag en wil ik het nu, ik ben tenslotte ook niet meer de jongste, maar...wat zijn de opties?

Ik hoor graag van jullie!
 
Hoi...
Ik ben dit avontuur in mijn 1tje aangegaan omdat ik ook niet meer de jongste was en wel een kinderwens.. ik ben op een dag gewoon naar de huisarts gegaan en die werd er ook enthousiast van en heeft me doorverwezen naar de isala in Zwolle.
Nu 3 jaar later ben ik 14 weken zwanger van een Deense donor..
Ik heb voor een Deense donor gekozen , omdat een bekende me te veel gedoe leek en dat vraag je ook niet zomaar aan iemand... de Nederlandse donorbank heeft een mega wachtlijst dus vandaar de deense
Alleen ga ik dit niet langer alleen doen, maar heb ondertussen al een poosje super lieve vriend die zelf geen kinderen meer kon krijgen.
Het begint dus met een bezoekje aan je huisarts...
Veel succes
 
Ik zit niet in dezelfde positie, want ik heb een relatie. Maar je vraag ging over het zwanger worden :) ik ben zwanger geworden via Deense donorzaad, ook ivm wachtlijsten van het ziekenhuis en een tikkende biologische klok. Mijn ervaringen zijn erg positief. Ik werd zwanger bij de eerste inseminatie.
 
Gefeliciteerd beide!!

@bibiwa is dat dan wel ook via een kliniek gegaan? Of heb je dat zelf gedaan? (Daar lees ik ook dingen over, zelfinseminatie)

Dit geeft de burger in ieder geval weer moed!
 
Ik zit totaal niet in dezelfde situatie maar heb van de week de podcast eitje geluisterd. Gaat over een vrouw van midden 30 die ook alleen gaat proberen zwanger te worden met Deens donor zaad. Ze belicht in de podcast ook wat verschillende opties en vooral waarom zij hiervoor heeft gekozen. Ondanks dat het dus niet op mij van toepassing is vond ik het wel heel interessant om te luisteren.
 
Bij mij is dat via het ziekenhuis gegaan (Isala). De Deense donorbank (cryos international) levert volgens mij geen zaad voor zelfinseminatie. Ze houden namelijk bij hoeveel vrouwen daadwerkelijk zwanger worden van die specifieke donor. In Nederland mogen er maximaal 12 vrouwen een kind krijgen van dezelfde donor namelijk. Ik denk om inteelt te voorkomen. Er zijn voorbeelden van vrouwen die via internet een donor gevonden hebben die meer dan 200 vrouwen zwanger hebben gemaakt…

Ik heb in de regio gekeken welke klinieken en ziekenhuizen goede ivf cijfers hadden (niet alle klinieken en ziekenhuizen publiceren IUI (inseminatie) cijfers). Als de inseminaties niet goed waren gegaan, dan was ik ook gelijk in goede handen voor ivf; dat was mijn overweging. Gelukkig was dat niet nodig. In mijn omgeving was er dichterbij een kliniek dat 10% kans gaf op een doorgaande zwangerschap en bij Isala was dat meer dan het dubbele. Dan zit ik liever 20 minuten langer in de auto :)
 
Hallo allen en vooral dan @zwarteschoenen.
Ben je toevallig van Belgie? Anders kan dit misschien iets zijn om over na te denken:
Voor een nieuw, respectvol tv programma (van de makers van Kinderziekenhuis en Spoed 24/7) zoeken we mensen met een kinderwens, die er over nadenken om die wens te vervullen door een bewust co-ouderschap aan te gaan. Dus: twee mensen die geen romantische liefdesrelatie hebben en toch samen een kindje maken om het dan liefdevol op te voeden in een co-ouderschapsregeling.
We zoeken zowel mensen die hier al actief mee bezig zijn, als mensen die zich nog volop informeren/oriënteren en enkel de optie willen onderzoeken/overwegen.
Ben jij of ken jij een single, holebi of koppel dat niet via de gewone manier zijn kinderwens kan vervullen? Stuur me dan een PM, ik geef vrijblijvend graag meer informatie en luister graag naar jouw verhaal, dit alles uiteraard met de nodige privacy.
 
Ik heb gekozen voor een Deense donor, en dan natuurlijke IUI via een kliniek, ze sturen het niet voor zelfinseminatie. Vond het toch fijn om een donor uit te kunnen kiezen die op mij lijkt, en te weten dat alles schoon is. Je weet nooit waar die leuke vent in de bar is geweest, en ik zou mijn kind ook niet willen vertellen dat ik geen idee heb wie de vader is, omdat ik gewoon met de eerste de beste vent het bed in gedoken ben!! ? Nu heb ik ook nog donorrietjes over voor een mogelijk broertje of zusje in de toekomst ?
 
Terug
Bovenaan